موبایل گلکسی اس 9

گوشی موبایل گلکسی اس 9 به سنسور تشخیص آلودگی هوا تجهیز می‌شود؟

به نظر می‌رسد سامسونگ با ثبت پتنتی تحت عنوان “environmental sensor”، قصد دارد گوشی موبایل گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) را با سنسور تشخیص آلودگی هوا عرضه کند.

سنسورهایی که با تشخیص اجزای مختلف، میزان کیفیت هوا را اندازه‌گیری می‌کنند، یا خیلی کوچک هستند تا دقیق باشند یا خیلی بزرگ تا در یک گوشی هوشمند جای گیرند. ولی حالا اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد کره‌ای‌ها حسگری را طراحی کرده‌اند که علاوه بر جای‌گیری در تلفن هوشمند، اطلاعات قابل اعتمادی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اما سامسونگ چگونه موفق به انجام این کار شده است؟ مهندسان با طراحی این سنسور به صورت تخت، موفق به ترکیب آن با لایه اصلی صفحه نمایش شده‌اند. در این صورت حتی با افزایش اندازه حسگر، ارتفاع به اندازه‌ای خواهد بود که بتوان از آن در یک موبایل استفاده کرد. اگرچه این ایده روی کاغذ بسیار جذاب است، ولی باید منتظر ماند و دید که عملکرد سنسور جدید سامسونگ با توجه میزان رسیدن هوا به شیشه یا پلاستیک نمایشگر (در صورتی که از نوع آمولد انعطاف‌پذیر باشد)، چگونه خواهد بود.

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که گوشی موبایل گلکسی اس 9 همراه با این سنسور روانه بازار شود. با این حال، معمولا زمانی که اطلاعات مربوط به چنین پتنت‌هایی از سامسونگ در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد، شاهد استفاده از آنها در محصولات جدید با فاصله‌ای نه‌چندان زیاد هستیم. این پتنت در حدود یک سال و نیم پیش ثبت شده و سامسونگ نیز با استفاده از سنسورهای مختلف همچون فشارسنج و یو وی در پرچمداران خود غریبه نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*