هواوی میت 10 لایت

هواوی میت 10 لایت معرفی شد؛ نمایشگر 18:9 و چهار دوربین در یک گوشی میان رده

هواوی سرانجام از گوشی چهار دوربینه هواوی میت 10 لایت (Huawei Mate 10 Lite) خود پرده برداشت. این محصول از یک نمایشگر 18:9 با حاشیه کم نیز بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت میت 10 لایت آشنا شوید.

هواوی روز گذشته از دو گوشی پرچمدار جدید خود به نام‌های میت 10 و میت 10 پرو پرده برداری کرد که در کنار آن‌ها نیز شاهد معرفی یک مدل لاکچری به نام میت 10 پورشه دیزاین بودیم، اما در حالی که چندین ماه بود خبرها حاکی از معرفی یک مدل مقرون به صرفه در کنار این‌ها به نام هواوی میت 10 لایت همراه با این سه محصول بود، دیروز هیچ خبری از آن نبود.

حالا درست یک روز بعد هواوی میت 10 لایت نیز رسما معرفی شد. غول چینی گوشی‌ساز پس از مدتی که از این گوشی با نام دیگری (مایمانگ 6) در کشور چین پرده برداشت، حالا آن را با اسم دیگری آماده‌ی عرضه به سایر بازارهای آسیایی و اروپایی کرده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی روانه بازار ایالات متحده نیز خواهد شد یا خیر!

یک گوشی میان رده با نمایشگر کم حاشیه 18:9

نسخه لایت گوشی میت 10 به یک نمایشگر 5.9 اینچی با نسبت 18:9 و وضوح 1080×2160‌پیکسل تجهیز شده است که حاشیه‌های کناری آن بسیار کم هستند. برخلاف نسخه‌های پرچمدار میت 10، این گزینه از یک چیپست کایرین 659 قدرت می‌گیرد که یک سطح پایین‌تر از کایرین 970  بوده و فاقد پردازشگر اختصاصی هوش مصنوعی است.

هواوی میت 10 لایت

این گوشی از پردازنده 8 هسته‌ای همراه با 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 گیگابایتی برخوردار است. شما یک اسلات هیبریدی سیم کارت را نیز در اختیار خواهید داشت که می‌توانید بین استفاده از دو سیم کارت به صورت همزمان و یا استفاده از یک سیم کارت به علاوه کارت حافظه میکرو اس دی یکی را برگزینید.

2 دوربین در جلو، 2 دوربین در عقب

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت هواوی میت 10 لایت برای فروش موفق، تجهیز آن به 4 دوربین است: یک دوربین دوگانه در پشت و یک دوربین دوگانه دیگر در قسمت جلویی گوشی قرار دارد. بر روی قاب پشتی شما یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی همراه با یک سنسور کمکی 2 مگاپیکسلی را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید به لطف همکاری این دو با هم، تصاویری با افکت بوکه (چیزی شبیه به حالت پرتره بر روی گوشی‌های آیفون) را به ثبت برسانید. بر روی قاب جلویی نیز یک سنسور 13 مگاپیکسلی همراه با سنسور 2 مگاپیکسلی رویت می‌شود که به صورت ترکیبی با یکدیگر عمل می‌کنند. همچنین ظرفیت باتری این گوشی 3.340 میلی‌آمپر است که به نظر گزینه‌ی خوبی برای یک گوشی میان رده می‌آید.

اما خبر بد برای کسانی که علاقه‌مند به خریداری یک محصول جدید همراه با اندروید 8 اوریو از پیش نصب شده هستند، این است که میت 10 لایت به صورت پیشفرض از اندروید 7 نوقا بهره می‌برد. با این حال به نظر می‌رسد تا چند ماه دیگر این گوشی نیز می‌تواند آپدیت اندروید اوریو را دریافت کند.

قیمت

هواوی میت 10 لایت قرار است با قیمت 400 یورو و در رنگ‌های طلایی، مشکی و آبی روانه‌ی بازار اروپا شود. زمان عرضه‌ی این محصول نیز آغاز ماه نوامبر اعلام شده است.

جدول مشخصات فنی هواوی میت 10 لایت

صفحه نمایش5.9 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل، پوشش محافظ نمایشگر گوریلا گلس
تراشهکایرین 659
رم4 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت
دوربین اصلیدوربین دوگانه، سنسور 16 مگاپیکسلی و سنسور 2 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس لیزری، فلاش LED، فیلمبرداری
دوربین سلفیدوربین دوگانه، سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و سنسور 2 مگاپیکسلی
باتری3.340 میلی‌آمپرساعت
استانداردها و گواهی‌ها
شبکه و اتصالاتبلوتوث 4.2، وای فای، میکرو یو اس بی
سیستم عاملاندروید 7.1 نوقا – رابط کاربری EMUI 5.1
رنگ بندیمشکی، آبی و طلایی
ابعاد156.2 در 75 در 7.5 میلی‌متر
نسبت صفحه به پنل جلویی76.7 درصد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. دوستان آپدیت جدید میت 10 اومده یانه. اگر آپدیت جدید کنم مشکلی پیش نمیاد برای گوشیم

  2. بچه ها بین دو گوشی موندم میت 10 لایت و گلکسی A7 2017……. کدومو بخرم به نظرتون؟

  3. باوجود یدک کشیدن پسوند لایت مشخصات خیلی خوبی داره و در حد پرچمداران دوسه سال پیشه

  4. شده ۴۰ تا دوربین میزاره تا بفروشه گوشیشو
    متاسفم واسه بعظیا که چه ساده میشه سوارشون شد
    اونم توسط نژاد چینی