اگزینوس 9810

سامسونگ پشتیبانی اگزینوس 9810 از قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی را تایید کرد

جدیدترین گزارشات مربوط به پرچمداران سری اس سامسونگ حاکی از آن هستند که چیپست اگزینوس 9810 به کار گرفته شده در این محصولات با پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره سه بعدی کاربران همراه خواهد بود.

چیزی تا رونمایی سامسونگ از گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9۹) و گلکسی اس 9 پلاس (+Samsung Galaxy S9) باقی‌ نمانده است و به نظر می‌رسد تمامی مشخصات و قابلیت‌های احتمالی این دو کهکشانی را می‌دانیم. از یک طرف ویدیو تبلیغاتی قاب‌های رسمی خانواده گلکسی S9 طراحی نهایی دو محصول را تایید کرد و متوجه شدیم نسخه پلاس از این خانواده با دوربین دوگانه همراه می‌شود. از طرف دیگر ایوان بلاس طبق معمول رنگ‌بندی نهایی محصول را به همراه چند رندر حقیقی در اکانت توییتر خود قرار داد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد قرار نیست در مراسم رونمایی از گلکسی اس 9 سامی غافلگیر شویم.

این دو محصول که قرار است در روز 25 فوریه (6 اسفند سال جاری) در مراسم MWC سال 2018 رونمایی شوند، تا حد زیادی مورد توجه کاربران و خریداران قرار گرفته‌اند. همانطور که قبلا نیز گفته بودیم، تراشه قدرتمند و جدید اگزینوس 9810 در نسخه اروپایی این محصول تعبیه می‌شود و سایر محصولات از چیپست اسنپدراگون 845 بهره خواهند برد. حالا نیز سامسونگ پشتیبانی تراشه اگزینوس خود از قابلیت تشخیص چهره سه بعدی (3D Facial Recognition) را تایید کرده است.

اگزینوس 9810

اگر به خاطر داشته باشید، تراشه اگزینوس 9810 چندی پیش در مراسم CES توسط سامسونگ رونمایی شد و این شرکت اطلاعاتی را پیرامون قابلیت‌ها و قدرت آن منتشر کرد. این چیپست که از مهندسی ساخت 10 نانومتری (LPP) سامی بهره می‌برد با چهار هسته قدرتمند و فرکانس سرعت 2.9 گیگاهرتز و چهار هسته ضعیف‌تر A55 همراه شده است. علاوه بر این، اگزینوس 9810 با پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 طراحی و ساخته شده است. به لطف این مشخصات و فناوری جدید حالا عملکرد چند هسته‌ای تراشه Exynos تا 40 درصد بهبود یافته است و عملکرد تک هسته‌ای نیز به نسبت تراشه اگزینوس 8895 دو برابر شده است.

با این حال مهمترین نوآوردی و بهبود در این نسخه جدید از تراشه اگزینوس شرکت سامسونگ، قابلیت پشتیبانی آن از تشخیص چهره سه بعدی است. این قابلیت به همراه یک سیستم شبکه‌ای یادگیرنده دقیق طراحی شده و چهره کاربران را به صورت سه بعدی و با کمترین خطا ثبت و ضبط خواهد کرد. نحوه طراحی و عملکرد این سیستم شباهت بسیار زیادی به قابلیت تشخیص چهره اپل (Face ID) در گوشی آیفون ایکس (Apple iPhone X) دارد.

اگزینوس 9810

با اینکه شرکت سامسونگ هیچ اطلاعات بیشتری را پیرامون نحوه کارکرد و جزئیات این قابلیت جدید منتشر نکرده است، اما بدون شک یک واحد جداگانه امنیتی جهت بالا بردن سطح امنیت این روش در پرچمداران سری اس اضافه می‌شود. علاوه بر این، دو قابلیت تشخیص اثر انگشت و همچنین عنبیه چشم از این گوشی ها حذف نشده‌اند و هنوز هم می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. دقت کردین خیلی داره پیشرفت میکنه سامسونگ؟؟؟

  2. عالی

    20 روز دیگه منتظر معرفی رسمی غول های سامسونگ توی سال 2018 هستیم

  3. گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف?????

  4. سامسون با طوطی هیچ فرقی نداره فقط تقلید میکنه