لنزهای دوگانه ISOCELL

لنزهای دوگانه ISOCELL ؛ راه حل سامسونگ برای ورود دوربین دوگانه به گوشی های ارزان

شرکت سامسونگ از لنزهای دوگانه ISOCELL برای استفاده در گوشی های پایین رده و میان رده رونمایی کرد. حسگرهای دوگانه ایزوسل، قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند افکت بوکه و تصویربرداری در نور کم را فراهم می‌کنند.

شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی از یک مجموعه کامل، شامل نرم افزاری جدید در کنار لنزهای دوگانه ایزوسل دوآل (ISOCELL Dual) رونمایی کرد که امکان استفاده از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند افکت Bokeh و تصویربرداری در نور پایین را برای گوشی های پایین رده و میان رده فراهم می‌کند. استفاده از این قابلیت‌ها تاکنون محدود به گوشی های پرچمدار بوده است، اما لنزهای دوگانه ISOCELL و مجموعه الگوریتم‌های نرم‌افزاری که اکنون سامسونگ رونمایی کرده است، امکان استفاده از این قابلیت‌ها در گوشی‌های با قیمت‌های پایین‌تر را هم فراهم می‌کند.

لنزهای دوگانه ISOCELL

بن کی هور، معاون مدیر بازاریابی سیستم‌های LSI در شرکت سامسونگ می‌گوید:

دوربین های دوگانه، تجربه‌‌ای جدید و هیجان‌انگیز از عکاسی با گوشی های موبایل است. راه‌حل فراگیر سامسونگ برای لنزهای دوگانه ISOCELL باعث می‌شود روند تولید محصول توسط تامین‌کنندگان ما ساده‌تر شده و در نتیجه دوربین های دوگانه برای تعداد بیشتری از مشتری‌های ما عرضه شود.

گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین های دوگانه دارای دو حسگر تصویر هستند که اطلاعات مختلف نور را دریافت کرده و امکان استفاده از قابلیت‌های جدیدی مانند فوکوس مجدد و تصویربرداری در نور کم را فراهم می‌کنند. دوربین های دوگانه با داشتن چنین مزایایی به روندی رو به رشد در گوشی های پرچمدار تبدیل شده‌اند، اما قرار دادن این دوربین های دوگانه در دستگاه‌های معمولی برای تولید‌کنندگان قطعات (OEM) بسیار دشوار است، زیرا این کار نیازمند اجرای روش‌های بهینه‌سازی زمان بین تولیدکنندگان قطعات و شرکت‌های تولیدکننده حسگرها و الگوریتم‌های نرم‌افزاری است.

نقش لنزهای دوگانه ISOCELL در گوشی های پایین رده و میان رده سامسونگ

اکنون راه‌حل فراگیر سامسونگ برای دوربین های دوگانه می‌تواند این روند را تسهیل کرده و امکان گنجاندن قابلیت‌هایی را در دوربین گوشی های میان رده فراهم کند که تاکنون تنها در گوشی های پرچمدار و مجهز به یک پردازنده مجزا برای تصویر امکان داشت.

شرکت سامسونگ با هدف تسهیل توسعه و کاهش مشکلات روند تولید گوشی‌های هوشمند دارای دوربین دوگانه اولین مجموعه کامل دوربین دوگانه را با سخت‌افزار لنزهای دوگانه ISOCELL و نرم‌افزار الگوریتم بهینه این حسگرها، عرضه کرده است. به این ترتیب امکان قرار دادن این قابلیت در گوشی‌های پایین و میان رده نیز فراهم می‌شود تا کاربران آنها بتوانند از قابلیت‌هایی مانند فوکوس مجدد و تصویربرداری در نور کم استفاده کنند. در این مجموعه الگوریتم فوکوس مجدد سامسونگ با یک جفت حسگر 13 و 5 مگاپیکسلی عرضه شده است و الگوریتم LLS برای تصویربرداری در نور کم همراه با یک جفت حسگر 8 مگاپیکسلی عرضه می‌شوند تا به‌کارگیری آنها توسط تولیدکنندگان قطعات ساده‌تر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. باو دوگانه چیه چهار گانه چیه جمع کنین این مسخره بازیا رو یه دوربین بزنین که بتونه مث دوربینای حرفه ای عمل کنه یه لنز خوب و با حالت های متغیر داشته باشه هر ویژگیم که خواستین بریزین تو هون یکی

  2. از حالا معلومه میخواد چی بزنه تو گوشیش
    با قیمت کم چیز درستو حسابی نمیدن که

  3. جالبه با گوشی های ارزون قیمت یه دوربین دو گانه داشته باشن خیلی جالبه

  4. قرار نیس دیگ به فکر دوربین های 4 گانه باشن؟هنوز با 2 گانه مانور میدن چرا

  5. ینی میخواین ما باور کنیم که به نفع مشتریه؟؟