گوشی هواوی میت 10 پرو

گوشی هواوی میت 10 پرو قادر به کنترل خودروی پورشه است (ویدیو)

اخیرا Huawei UK با انتشار ویدیویی رسمی در یوتیوب، توانایی گوشی هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) در کنترل پورشه پانامرا را به رخ رقبا کشیده است!

هنگام آزمایش گوشی های موبایل، ما معمولا به بنچمارک‌هایی که سرعت دستگاه و عملکرد آن در اجرای بازی‌ها را نشان می‌دهند، توجه می‌کنیم. ولی این تست‌ها با حضور هوش مصنوعی در تلفن های می‌توانند تغییر کنند. شکی نیست که کایرین 970 که قدرت‌بخش گوشی هواوی میت 10 پرو بود، نخستین تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی جهان است.

در شرایطی که بسیاری از افراد مشغول مقایسه این تراشه با چیپ‌های ساخته‌شده توسط سایر سازندگان بوده و ثابت می‌کنند که آنها عملکرد بهتری نسبت به کایرین 970 دارند، هواوی با کار کردن روی پروژه‌های دیگر، تلاش دارد تا راهی برای حل مشکلات مهم‌تر و یا ایجاد نوآوری پیدا کند. ویدیویی که روز گذشته توسط شعبه انگلستان از شرکت هواوی منتشر شد، به خوبی این موضوع را تایید می‌کند.

گوشی هواوی میت 10 پرو

در لحظه اول شاید تصور کنید که انجام این کار بسیار ساده بوده و گوشی با متصل شدن به سیستم رانندگی خودرو، قادر به کنترل پدال‌های گاز و ترمز خواهد بود. ولی در صورت وجود مانع، گوشی چگونه باید عمل کند؟ فراتر از آن، یک تلفن هوشمند چگونه باید نوع مانع و نیاز به عبور یا عدم عبور از آن را تشخیص دهد؟ پاسخ این سوال در عملکرد واحد پردازش عصبی کایرین 970 نهفته است. به لطف NPU، این موبایل پرچمدار قادر به تشخیص حیوانات اهلی و جلوگیری از برخورد ماشین با آنها است.

تراشه کایرین 970 از پیشرفته‌ترین فناوری ساخت 10 نانومتری شرکت TSMC با 5.5 میلیارد ترانزیستور استفاده می‌کند. هواوی به منظور قدرت‌بخشیدن به هوش مصنوعی، یک معماری محاسبه ناهمگون با مصرف انرژی بهینه را انتخاب کرده است. در واقع، این یک پلتفرم محاسبه HiAI است ک به صورت اختصاصی با اولین واحد پردازش عصبی داخلی طراحی شده و از آن برای راندن یک خودرو و شناسایی حیوانات در حین رانندگی استفاده می‌شود.

تصور می‌کنید دیگر سیستم های روی چیپ پیشرفته، توانایی کنترل خودروها را دارند؟ در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

ویدیوی کنترل پورشه پانامرا با گوشی هواوی میت 10 پرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. خوشبختانه ما پورشه نداریم با این گوشی چینی به خطر بندازیمش

  2. این خودش نشون میده برای افراد مرفع ساخته شده

  3. ببینید فکرشون تا کجا ها رفته دمشون گرم

  4. برای پراید اگه میزد میخریدم

  5. ما گوشیشم نداریم چه برسه به پورشهش