حادثه هواپیمای تهران یاسوج

حادثه هواپیمای تهران یاسوج در چه ساعتی اتفاق افتاد؟ ابهامات هنوز ادامه دارند

هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان در حوالی ساعت 8 صبح روز 29 بهمن‌ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد. اما یکی از ابهاماتی که وجود دارد این است که حادثه هواپیمای تهران یاسوج دقیقا در چه ساعتی اتفاق افتاد؟

صبح روز یکشنبه، 29 بهمن 1396، حادثه تلخی رخ داد و هواپیمای ATR72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که با 60 مسافر و 6 خدمه از تهران به یاسوج می‌رفت، در حوالی رشته کوه‌های دنا و منطقه سمیرم اصفهان دچار سانحه شد. با توجه به شرایط نامساعد جوی، جستجو برای پیدا کردن لاشه این هواپیما در دو روز ابتدایی نتیجه‌ای در بر نداشت تا این که در آغاز سومین روز عملیات تجسس، یعنی روز سه شنبه، یکم اسفند 1396، لاشه هواپیما پیدا شد و مرحله بعدی عملیات برای انتقال پیکرهای جان‌باختگان این حادثه و احتمالا جعبه سیاه هواپیما آغاز شد.

حادثه هواپیمای تهران یاسوج

حادثه هواپیمای تهران یاسوج ابهامات زیادی داشت و گمانه‌زنی‌های زیادی در این رابطه شنیده شد که هر یک با پاسخ‌های گوناگونی از سوی مسئولان همراه بود. یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در مورد این سانحه بدون پاسخ مانده، ساعت محو شدن هواپیمای ATR72 از رادار و در واقع ساعت بروز حادثه بود. آمارها و جواب‌های ضد و نقیضی در مورد ساعت و زمان دقیق حادثه هواپیمای تهران یاسوج منتشر شده که هنوز ما را به جواب نهایی و روشنی نرسانده است.

ماجرای تماس تلفنی مسافران پس از حادثه هواپیمای تهران یاسوج

در نخستین خبرهای منتشر شده در مورد حادثه سقوط گفته شد که این هواپیما 50 دقیقه پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران در حوالی شهرستان سمیرم اصفهان دچار سانحه شده است. با این حال، اظهارنظرهایی هم شنیده شد که مسافران این پرواز دقایقی پس از زمان اعلام شده با بستگان و دوستان خود تماس گرفته‌اند. یکی از کانال‌های اطلاع‌رسانی محلی مدعی شد که یکی از مسافران پرواز تهران یاسوج، دقایق پیش از ساعت 9 صبح و همچنین نزدیک 9 و نیم صبح با آشنایان خود تماس گرفته و مکالمه‌ای چند ثانیه‌ای داشته است. این خبر در ابتدا توسط برخی مراجع رسمی رد شد. عدم آنتن‌دهی خطوط تلفن در ارتفاعات و موقعیت کوهستانی آن منطقه، یکی از ابهامات این ادعا بود، اما اصلی‌ترین مساله این بود که اگر هواپیما 50 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و با کوه برخورد کرده، چگونه یک مسافر در دو زمان متفاوت و حتی تا یک ساعت و نیم پس از آغاز پرواز با آشنایان خود تماس گرفته است؟

موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، تماس گرفتن این مسافر با دوستان خود را تایید کرده است. وزیر ارتباطات اعلام کرد یکی از مسافران ابتدا در ساعت 8 و 56 دقیقه صبح در تماسی 31 ثانیه‌ای و سپس در ساعت 9 و 28 دقیقه در یک تماس دیگر با آشنایان خود ارتباط داشته است.

حادثه هواپیمای تهران یاسوج

آذری جهرمی تاکید کرد که تماس گرفتن مسافر پس از سقوط هواپیما صحت ندارد و حادثه هواپیمای تهران یاسوج در ساعت 9 و 34 دقیقه صبح اتفاق افتاده است. با این حال، اطلاعات ارائه شده در مورد این پرواز نشان می‌دهد که هواپیمای مذکور 50 دقیقه پس از شروع پرواز از رادار محو شده است. اگر زمان برخاستن هواپیمای ATR72 از باند فرودگاه مهرآباد را ساعت 8 و 3 دقیقه صبح در نظر بگیریم و هواپیما 50 دقیقه بعد با کوه برخورد کرده باشد، یعنی این حادثه در حوالی ساعت 8 و 53 دقیقه صبح رخ داده است و مشخص نیست چگونه یکی از مسافران در ساعت 9 و 28 دقیقه صبح با آشنایان خود تماس گرفته و گفته هواپیما به زودی در فرودگاه یاسوج فرود خواهد آمد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    صرفنظر از درست یا نادرست بودن خبر، فرهنگ پایین ما مردم ایران را نشان می دهد. استفاده از تلفن همراه در پرواز و بویژه در هنگام فرود بسیار خطرناک است وممکن است که استفاده کننده محترم دیگر زنده نباشد تا خطرات آنرا به دیگران یادآوری کند.