از دست رفتن سرمایه بیت کوین

75 میلیون دلار سرمایه بیت کوین این مرد به زیر خروارها زباله رفت!

چه حسی به شما دست می‌دهد اگر 75 میلیون دلار سرمایه بیت کوین خود را از دست دهید؟ جیمز هاولز، شخصی است که از دست رفتن سرمایه بیت کوین را در این حد تجربه کرده است. او این مساله را نپذیرفته و حال به دنبال بیت کوین‌های خود در زیر خروارها زباله می‌گردد!

در سال 2009 جیمز هاولز لپ‌تاپ قدیمی خود را به منظور استخراج بیت کوین به فروش رساند و قبل از این که به سخت‌افزار مناسب برای این کار دست پیدا کند، 7500 بیت کوین به دست آورد. او سپس لپ‌تاپ دل M1719 را اوراق کرد تا در ای بی (ebay) بفروشد. اما هارد لپ‌تاپ را در کمد خود قرار داد تا بیت کوین‌هایی که به دست آورده بود از بین نرود! 4 سال بعد از آن جریان زمانی که برای برگرداندن بیت کوین‌های خود به سراغ هارد رفت، متوجه شد که به صورت کاملا تصادفی در جریان یک خانه تکانی، هارد لپ تاپ سر از زباله دان در آورده و به محل دفن زباله شهر نیوپورت منتقل شده است.

از دست رفتن سرمایه بیت کوین

در آن زمان ارزش بیت کوین‌های او میلیون‌ها دلار بود چرا که در سال 2013 قیمت بیت کوین بین 100 الی 1000 دلار نوسان می‌کرد. زمانی که قیمت بیت کوین ناگهان به 10000 دلار رسید، عملا ارزش سرمایه بیتکوین او 75 میلیون دلار شده بود. حال باید با از دست رفتن سرمایه بیت کوین خود چه می‌کرد؟

اما چرا پس از فهمیدن این مساله جیمز هاولز سریعا بهمحل دفن زباله نرفت تا همه آن را برای پیدا کردن هارد خود بگردد؟ مقررات به خاطر خطرناک بودن این مساله به هیچ فردی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. جیمز هاولز گفت:

من با وجود این که بارها به شورا مراجعه کردم، به خاطر قوانین موجود نتوانستم به دنبال هارد بگردم و آن را پیدا کنم. جست و جو در میان زباله‌ها آن چنان هم کار آسانی نیست و به افراد متخصص نیاز دارد. این حفاری در انگلستان اولین موردی است که برای مسائل جنایی انجام نمی‌شود.

یکی از اعضای شورای شهر نیوپورت گفت:

در مورد یک قطعه سخت‌افزاری الکترونیکی که حاوی اطلاعات بیت کوین بود، با ما مکاتبه شد. اما هزینه جستجو و حفاری زباله‌ها شاید به چندین میلیون دلار برسد، همچنین ممکن است که تاثیرات شدیدی روی محیط زیست منطقه بگذارد، از طرفی هیچ تضمینی نیست که هارد پیدا شود یا خیر.

این منطقه شامل 350 هزار تن مواد دورریز و زباله است و سالیانه 50 هزار تن دیگر به آن اضافه می‌شود. سخنگوی شورای نیوپورت اعلام کرد که به احتمال زیاد این هارد درایو با قرارگیری در بین زباله‌ها و رسیدن گازها و مواد شیمیایی به آن خراب شده باشد.

هزینه بالا، محیط خطرناک، عدم قطعیت در پیدا شدن هارد مسائلی است که پیرامون یافتن این قطعه سخت‌افزاری ارزشمند وجود دارد. شورای شهر نیوپورت با مشکلات بودجه در سال جاری روبرو بوده است و همچنین مدیریت شورا اعلام کرده که مالیات را برای جبران هزینه‌ها افزایش خواهد داد. جیمز هاولز اعلام کرده که در صورت یافتن این قطعه، درصد زیادی از سرمایه درون آن را به شورا خواهد داد.

اگر همه این مسائل شما را به فکر فرو برده تا به شهر نیوپورت بروید و دست به پیدا کردن هارد بزنید، باید بدانید که محل دفن زباله بسیار خطرناک است و هیچ فرد عادی نمی‌تواند به آنجا برود. رئیس شورای نیوپورت اعلام کرده برای هر گونه حفاری به صورت شخصی و غیرقانونی، مجازات بسیار سنگینی صادر خواهد شد!

هاولز که همواره قیمت بیت کوین را دنبال می‌کند، گفت:

من همواره تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنم، البته نه به خاطر این که بیت کوین‌هایم گم شده است. من هنوز هم در فضای ارزهای دیجیتالی و بیت کوین فعالم و هر روز قیمت‌ها، سیگنال‌ها، گفته‌ها و اخبار را پیرامون انواع ارزهای دیجیتال، مخصوصا بیت کوین را دنبال کرده‌ام.

وی ادامه داد :

صادقانه بگویم، اگر به بیت کوین‌های خود دسترسی داشتم 30 الی 40 درصد آن را در سال 2013 با قیمت 1000 دلار می‌فروختم تا روی دیگر ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنم.  به خاطر این که فکر می‌کردم ارزش بیت کوین حتی از 10 هزار دلار هم بیشتر خواهد شد هیچ‌کدام را نفروختم. حتی در این فکر بودم که بیت کوین به 100 هزار دلار نیز می‌رسد.

اگر قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار می‌رسید، اکنون سرمایه بیت کوین او ارزشی برابر با 750 میلیون دلار داشت!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. من 200 هزار تومن تو شرط بندی فوتبال رو یه تیم باختم تا یه هفته خوابم نمببرد شبا -جا این بدبخت بودم کارم به تیمارستان میکشید !!!

  2. بدشانس تر از ما هم وجود داره بخدا

  3. من اگه همچین چیزی داشتم 200 تا بک آپ ازش میگرفتم و جاهای مختلف نگه میداشتم

  4. هر چیزی که من مخالفشم بی دلیل نیست
    این کار حرامه و عاقبتش اینه
    راه پولدار شدن این نیست

  5. 75 میلیون دلار
    دلاری 4700

    ریاضی من که خرابه منتها ماشین حساب این عددو نشون داده:
    352500000000
    دقیقا «352500000000» تومن این بنده خدا از دست رفته . یکی براش آب قند بگیره 😐

  6. ای بابا اینا هم شد کار که با گم شدن هارد اینجوری ب…گ …ا بری

  7. بد شانسی هم قسمتی از زندگی هستش

  8. ینی تو چهره ش غم موج میزنه