ارگاسم در زنان لذت‌بخش‌تر است یا مردان؟ دانشمندان توضیح می‌دهند

ارگاسم در زنان لذت‌بخش‌تر است یا مردان؟ دانشمندان توضیح می‌دهند

ارگاسم به اوج لذت ایجادشده در بدن به هنگام تحریک جنسی گفته می‌شود و یکی از ابهامات همیشگی مربوط به این پدیده، تفاوت ارگاسم زنان و مردان است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. به راستی ارگاسم در زنان لذت‌بخش‌تر است یا مردان؟

غریزه جنسی یکی از اصلی‌ترین غرایز بشریت به حساب می‌آید و تاثیر آن بر زندگی ما به قدری زیاد است که حتی دانشمند برجسته‌ای مانند زیگموند فروید (Sigmund Freud) انگیزه ناخودآگاه اکثر رفتارهای انسان را به این میل ذاتی نسبت می‌دهند.

با این حال به واسطه حس کنجکاوی که ما با آن به دنیا می‌آییم، شاید برای بسیاری سوال پیش بیاید که ارگاسم در زنان و مردان چه تفاوتی با هم دارد و به صورت کلی، کدام‌ یک لذت‌بخش‌تر است؟ با اینکه تجربه احساس جنس مخالف بدون اجرای عمل‌ جراحی تغییر جنسیت، به نوعی غیرممکن به حساب می‌آید، دانشمندان مثل همیشه به یاری ما آمده‌اند و با تحقیقات گسترده نتایج جالبی را در این رابطه ارائه کرده‌اند.

تفاوت ارگاسم در زنان و مردان

برای مشخص کردن اینکه اوج لذت جنسی بین کدام یک از دو جنس، به اصطلاح بهتر است، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیریم؛ به طور کلی می‌توان گفت که ارگاسم در جنس مونث حدودا بیشتر از 20 ثانیه طول می‌کشد و این در حالی است که تجربه اوج لذت در مردان بین 3 تا 10 ثانیه دوام دارد؛ اما این عدم تعادل از جنبه دیگری جبران شده است.

ارگاسم در زنان لذت‌بخش‌تر است یا مردان؟ دانشمندان توضیح می‌دهند

تحقیقات نشان می‌دهند که هر مرد به صورت میانگین، در 95 درصد از روابط جنسی‌اش ارگاسم را تجربه می‌کند، در حالی که این عدد برای زنان 69 درصد است؛ بنابراین برای انتخاب بهترین بین تجربه دو جنس مخالف باید از خود بپرسیم که کدام فاکتور مهم‌تر است؛ طولانی‌تر بودن لذت یا تعداد دفعات تجربه این حس؟

البته دو نکته پیچیده‌تر و جنجالی‌تر تاثیرگذار بر روی ارگاسم زنان و مردان نوع رابطه جنسی و همچنین فاکتورهای ژنتیکی است؛ اما گذشته از این آمار و ارقامی که بر اساس فرکانس مغزی ایجادشده با ارگاسم و مدت زمان تجربه به دست آمده‌اند، سوال مهم‌تر برای بسیاری از علاقه‌مندان، تفاوت در ماهیت و نوع احساس ارگاسم در زن و مرد است.

ارگاسم در زنان لذت‌بخش‌تر است یا مردان؟ دانشمندان توضیح می‌دهند

در کمال تعجب دانشمندان اعلام کرده‌اند که حس ایجادشده در هنگام رسیدن به اوج لذت جنسی به نوع اندام تناسلی فرد ربطی ندارد و عملا زنان و مردان احساسی مشابه دارند.

به این ترتیب می‌توان جمع‌بندی کرد که هرکدام از دو جنس به نوعی تجربه خاص خود را دارند و اختلاف‌های جزئی بین ارگاسم زن و مرد وجود دارد، اما به صورت کلی ماهیت حس لذت به وجود آمده بین دو جنس تفاوت چندانی ندارد و همانند فاکتورهای بسیار دیگر، نشان‌دهنده برابری زن و مرد است.

از طرف دیگر با دیدن چنین مطالبی در ذهن بسیاری از ما مخاطبان ایرانی موضوع تابو بودن مسائل جنسی مطرح می‌شود و شاید با خود بگوییم که بهتر است در مورد این قضیه اطلاع‌رسانی صورت نگیرد؛ با این حال می‌توان اطمینان داشت که تا به امروز مشکلات فراوانی به واسطه ممنوعه قلمداد کردن صحبت در مورد موضوع رابطه جنسی به وجود آمده که مورد آسیب و آزار و اذیت قرار گرفتن کودکان به دلیل مراقبت ضعیف و کم‌اطلاعی برخی والدین در مورد مسائل جنسی، تنها یکی از آن‌هاست. به این ترتیب انتخاب با ماست که بین آگاه بودن و جلوگیری از آسیب و عدم آگاهی یکی را انتخاب کنیم.