بررسی اولیه هواوی میت بوک پرو ایکس

بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو ؛ یک لپ تاپ 14 اینچی قدرتمند

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو (Huawei MateBook X Pro) محصول جدیدی است که هواوی همراه با خود به کنگره جهانی موبایل 2018 آورده است. در این مطلب به بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو پرداخته و مشخصات فنی آن اعم از نمایشگر، پردازنده، میزان حافظه رم و دیگر قابلیت‌های ظاهری را بررسی می‌کنیم.

هواوی از مدت‌ها قبل به دنیای لپ تاپ‌ها وارد شده است. این شرکت در نمایشگاه MWC 2018 نشان داد برنامه ویژه‌ای برای حضور در بازار لپ تاپ‌ها دارد. با بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو می‌توان دریافت سایر شرکت‌های سازنده لپ تاپ، کار سختی به منظور تولید یک رقیب درخور برای آن در پیش دارند.

بررسی اولیه هواوی میت بوک پرو ایکس

میت بوک ایکس پرو دارای بدنه‌ای آلومینیومی بوده و به یک نمایشگر 14.6 اینچی مجهز شده است. با وجود داشتن چنین نمایشگری، وزن آن تنها 1.32 کیلوگرم است. کناره‌های آن به شیوه‌ای بسیار حرفه‌ای و دقیق برش داده شده و به همین دلیل جابه‌جا کردن لپ تاپ و در دست نگه داشتن آن با وجود داشتن نمایشگری 14.6 اینچی بسیار راحت‌ خواهد بود.

پیش از در نظر گرفتن مشخصات فنی و توان پردازشی می‌توان طبق بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو گفت این لپ تاپ ظاهری استثنایی داشته و بدنه آن از مواد فوق‌العاده مرغوبی ساخته شده است. حین کار کردن با کیبورد دستگاه به مشکلی برخورد نکرده و به خاطر بزرگ بودن تاچ پد، حتی بدون همراه داشتن ماوس نیز می‌توانید خیلی راحت نشانه‌گر را جابه‌جا کنید.

نمایشگر Fullview

در بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو بیش از همه خلاقیت در طراحی و زیبایی آن چشم‌نوازی می‌کند. نمایشگر دستگاه دارای حاشیه‌های بسیار کمی بوده و نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه لپ تاپ 91 درصد است. هواوی مدعی است این نسبت برای دیگر رقبا چیزی حدود 82 درصد است که از اختلاف فاحش میان میت بوک ایکس پرو و دیگر لپ تاپ‌های دارای طراحی بدون حاشیه خبر می‌دهد.

بررسی اولیه هواوی میت بوک پرو ایکس

کاربران طی سال‌‌های اخیر علاقه بسیار زیاد خود به لپ تاپ‌های نازک را نشان داده‌اند، به همین دلیل هواوی به درخواست‌ آن‌ها پاسخ داده و با یک ترفند، ظرافت این لپ تاپ را افزایش و ضخامت آن را کاهش داده است. در بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو وب کم در بالای نمایشگر آن مشاهده نکردیم. این سنسور حتی در پایین صفحه نمایش نیز وجود ندارد.

بررسی اولیه هواوی میت بوک پرو ایکس

برخلاف دیگر لپ تاپ‌ها، وب کم هواوی میت بوک ایکس پرو را باید در نیمه پایینی دستگاه پیدا کرد که به شیو‌ه‌ای بسیار خلاقانه درون یکی از کلید‌های ردیف بالایی جاسازی شده است. وقتی وب کم مخفی است، به طور خودکار خاموش بوده و نه تنها تصویر، بلکه صدا نیز منتقل نمی‌شود. البته این طراحی مزایا و معایب خاص خود را دارد. به عنوان نمونه هواوی می‌داند کاربران دوست ندارند حین مکالمه تصویری، به جای صورت، سوراخ بینی آن‌ها بیشتر مورد توجه مخاطب آن سوی مکالمه قرار بگیرد! اما به عقیده این شرکت، قرارگیری وب کم در این زاویه ارزش سایر ویژگی‌های ظاهری میت بوک ایکس پرو را دارد.

اما مزیت دیگر آن را کاربران حرفه‌ای بیشتر درک خواهند کرد. هواوی عقیده دارد تنها 10 درصد کاربران به صورت مستمر از وب کم لپ تاپ استفاده می‌کنند. آن دسته از افرادی که به مسائل امنیتی و حریم شخصی اهمیت زیادی می‌دهند معمولا وب کم را به وسیله یک نوار نازک می‌پوشانند تا در صورت هک شدن، تصویرشان به صورت ناخودآگاه برای دیگران ارسال نشود. اما آن‌ها با خرید لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو دیگر نیازی به انجام این کار نخواهند داشت.

بررسی اولیه هواوی میت بوک پرو ایکس

در بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو به شکل متفاوت صفحه نمایش آن پی بردیم. به لطف رزولوشن 3000 در 2000 پیکسلی نمایشگر، فضای عمودی بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این قابلیت حین استفاده از لپ تاپ‌های مرسوم دارای نمایشگرهای مجهز به نسبت ابعاد تصویر 16:9 غیر قابل دسترس است. تراکم پیکسلی نمایشگر 260 پی‌پی‌آی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن 450 نیتس است. صفحه نمایش هواوی میت بوک ایکس پرو از تمامی رنگ‌های sRGB پشتیبانی می‌کند.

مشخصات سخت افزاری

در بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو دریافتیم این لپ تاپ علاوه بر زیبایی ظاهری، از قدرت سخت افزاری بالایی نیز برخوردار است. پردازنده این محصول Core i7-8500 شرکت اینتل است. (یک نسخه دارای Core-i5-8250U) نیز وجود دارد. حداکثر میزان حافظه رم آن 16 گیگابایت بوده و می‌توان یک هارد اس اس دی با حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت بر روی دستگاه سوار کرد.

بررسی اولیه هواوی میت بوک پرو ایکس

برای پردازش محتواهای گرافیکی یک کارت گرافیک جداگانه از نوع GeForce MX150 با ظرفیت دو گیگابایت در نظر گرفته شده است. به لطف پشتیبانی از Thunderbolt 3، ذخیره‌سازی خارجی فوق‌العاده سریع برای نمایشگرهای 4K امکان‌پذیر می‌شود.

استفاده از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل سبب می‌شود هواوی میت بوک ایکس پرو چند سر و گردن از مدل‌های قدیمی‌ بالاتر قرار بگیرد. اگرچه این محصول برای گیم طراحی نشده است، اما به لطف داشتن یک کارت گرافیک مجزا برخلاف بسیاری از لپ تاپ‌های دارای ضخامت کم، طرفداران بازی‌های کامپیوتری را نیز راضی نگه خواهد داشت.

صدا

در بسیاری از لپ تاپ‌های امروزی، راهکار استفاده از دو اسپیکر در نظر گرفته می‌شود. در برخی به منظور بهبود کیفیت صدا، جهت قرارگیری آن‌ها رو به بالا است. اما در بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو به سیستم پخش چهارگانه آن برخورد کردیم، به طوری که دو مورد رو به بالا در نظر گرفته شده‌اند.

برخی از اسپیکرها به فرکانس‌های پایین و برخی دیگر به فرکانس‌های بالاتر اختصاص پیدا کرده‌اند. به همین دلیل بازیابی کلی صدا، محیط گسترده‌‌تری را در مقایسه با اسپیکرهای دیگر لپ تاپ‌ها پوشش می‌دهد.

بررسی اولیه هواوی میت بوک پرو ایکس

هواوی موتور رندرینگ صدای Dolby Atmos را به ثبت رسانده است. Atmos مدت‌ها است به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده و روز به روز به تعداد شرکت‌هایی که در محصولات خود از آن به منظور پردازش صدا استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. در واقع به لطف این موتور، تحلیل سه بعدی صدا امکان‌پذیر خواهد شد.

دوام باتری

در بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو ظرفیت باتری 57 وات ساعتی دستگاه توجه ما را به خود جلب کرد. با این حال در برخی از لپ تاپ‌های 14 اینچی، باتری‌های دارای ظرفیت‌های بیشتری را نیز دیده‌ایم. با استفاده از شارژر 65 واتی تعبیه شده برای آن می‌توان باتری را بین صفر تا هشتاد درصد خیلی سریع شارژ کرد.

هواوی مدعی است حین تماشای فیلم فول اچ‌دی بر روی خود لپ تاپ (و نه به صورت آنلاین)، باتری حدود 12 ساعت دوام خواهد داشت. البته این در حالتی است که میزان روشنایی نمایشگر را بر روی میزان متوسط قرار داده باشید. به گفته شرکت سازنده، شارژ صفر تا صد درصد باتری 3 ساعت زمان خواهد برد. البته از آنجایی که شارژ سریع بین صفر تا هشتاد درصد کار می‌کند، مشتاقانه دوست داریم بدانیم هشتاد درصد اولیه ظرف چه مدتی پر خواهد شد.

نتیچه‌گیری از بررسی اولیه هواوی میت بوک ایکس پرو

برای کاربرانی که دوست دارند یک لپ تاپ ظریف و سبک، زیبا و همچنین توانمند از لحاظ پردازشی داشته باشند، هواوی میت بوک ایکس پرو انتخابی ایده‌آل است. نمایشگر آن نسبت ابعاد تصویری متفاوتی داشته و به همین دلیل کار کردن با آن تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. همچنین اگر با وجود نیاز مبرم به وب کم، به خاطر مسائل امنیتی دوربین لپ تاپ را همیشه می‌پوشانید، با هواوی میت بوک ایکس پرو دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت.

مجهز شدن به هشتمین نسل از تراشه قدرتمند اینتل Core-i7 وعده می‌دهد از نظر عملیات پردازشی و حین کار با هر نرم افزاری، هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت. میت بوک ایکس پرو جزو لپ تاپ‌هایی است که با وجود داشتن ظرافت بالا، یک کارت گرافیک جداگانه برای آن در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. تاریخ عرضه و قیمت رو اعلام کنید

  2. عجب چیزیه .. ایولا هواوی … فقط گرافیکش مشخص نشده چی هست ؟؟ اگه انویدیاا باشه عالی میشه …

  3. خداییش لپ تاپ ضروری تره تا گوشی یه خوردم به فکر لپ تاپ باشین یه خورده به صرفه تر باشه پ تاپتون بد نیست مثلا یه پردازنده گرافیکی قدرتمند و هارد ssd با فضای ذخیره سازی بالا و البته قیمت مناسب

  4. لبتاب سبک خوبیه
    ولی اسم هواوی رو یدک میکشه کاری نمیشه کرد اگه سامسونگ بود یه چیزی

    • شما احیانا نسبت فامیلی با سر سعید ندارین؟ جفتتون تو کف آیفونین خدا کنه آخرش یه روزی بتونین آیفون دستتون بگیرین حداقل آیفون 5 اس که عقدتون بخوابه

  5. با لبتاباش کاری ندارم خوبن ولی توی گوشی و تبلت نابوده

  6. همه چیزش عالی بود ولی هاردش کمه 512 هم شد فضا؟؟