جرایم فضای مجازی

66 درصد از جرایم فضای مجازی کشور در تلگرام و اینستاگرام اتفاق می‌افتد

سردار هادیان فر، رئیس پلیس فتای ناجا اعلام کرد 46 درصد از کل جرایم فضای مجازی کشور در تلگرام و 20 درصد هم در شبکه اجتماعی اینستاگرام اتفاق می‌افتد.

صبح روز یکشنبه، 6 اسفند 1396، سردار سید کمال هادیان فر در نشست روسای پلیس فتای ناجا که در مقر مرکزی این پلیس برگزار شد گفت امروز 7 مرکز ادله دیجیتال در 7 استان کشور توسط فرمانده ناجا از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد. به گفته هادیان فر، قبل از افتتاح این مراکز، برخی از استان‌های ما برای کشف ادله دیجیتال و ادله‌گیری از مجرمان باید به استان‌های معینی مراجعه می‌کردند، اما از این پس این مراکز در تمامی استان‌ها فعال خواهند بود. وی تاکید کرد با ادله دیجیتال، دیگر نیازی به اعتراف متهم نیست و همین ادله برای مقام قضایی قابل استناد است.

جرایم فضای مجازی

سهم 46 درصدی تلگرام از جرایم فضای مجازی

رئیس پلیس فتای ناجا در مورد سهم شبکه های اجتماعی و سایت‌های مختلف در وقوع جرایم اینترنتی در کشور اظهار کرد 46 درصد از جرایم فضای مجازی در تلگرام و 20 درصد هم در اینستاگرام اتفاق می‌افتد. مابقی جرایم فضای مجازی نیز در بیش از 930 هزار سایت و شبکه اجتماعی دیگر که در کشورمان فعال هستند رخ می‌دهد. وی همچنین اعلام کرد که متوسط زمان کشف جرایم فضای مجازی بر حسب نوع پرونده متفاوت است، اما به طور میانگین، زمان کشف جرایم فضای مجازی حدود 8 روز خواهد بود.

سردار هادیان فر در ادامه در مورد کانال‌هایی که در تلگرام مسدود می‌شوند، بیان کرد:

بر اساس مدلی که  تلگرام تحلیل کرده، موارد مربوط به موضوعات تروریستی و پورن از سوی این شبکه مسدود می‌شود. پلیس فتا نیز روزانه بین 100 تا 200 کانال با موضوعات اخلاقی و تروریستی را به تلگرام گزارش می‌دهد که برخی از آن‌ها مسدود شده و برخی از آن‌ها مسدود نمی‌شود. کانال تلگرامی آمدنیوز نیز از طریق ایمیلی که وزیر ارتباطات به مدیر تلگرام ارسال کرد مسدود شد.

جرایم فضای مجازی

رئیس پلیس فتا در رابطه با شایعه فیلتر شدن تلگرام در سال آینده هم خاطرنشان کرد که در این زمینه مطابق با سیاست‌های کلی کشور رفتار خواهد شد. سردار هادیان فر به سودجویی و کلاهبرداری در فضای مجازی به خصوص در روزهای پایانی سال با وعده تورها و بلیط‌های ارزان‌قیمت نیز اشاره کرد و گفت فعالیت اقتصادی در تلگرام بدون هیچ کنترلی انجام می‌شود. ما به شهروندان توصیه می‌کنیم که به سایت‌های دارای نماد اعتماد مراجعه کنند. در حال حاضر بیش از 13 هزار سایت این نماد را دریافت کرده‌اند. نماد اعتماد به این معناست که سایت‌های مذکور تحت نظارت اصناف خود و وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت کرده و مطمئن هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. یکی نیس به اینا بگه داداش دنبال بهونه میگردی برا فیلتر همیشگی ؟ :))))

  2. ینی چی الان پورن فقط توی تلگرام نیست یه سرچ بزنی همه جای نت گیر میاد اینا فساده ولی با فیلتر کردن تلگرام نمیشه جلوشو گرفت

    • اتفاا اگه توی تلگرام محدودیت داره با فیلتر کردنش بقیه فیلترشکن نصب میکنن اونوقت میشه از طریق همون فیلتر شکن به سایتایی بدون محدودیت و با وضوح بیشتر دسترسی پیدا کرد فقط میخوام بگم فیلتر کنن خودم به شخصه بهترین فیلتر شکنا رو هرجایی که بتونم به اشتراک میذارم تا ببینم بعدش میخوان چه غلطی کنن

  3. تا این دوتا رو فیلتر نکنن ولکن نیستن بخدا…

  4. سعید بی ربط نمیگه که فیلتر بشن

  5. وقتی بیش از نصف پهنای باند کشور در تلگرام و اینستاگرام مصرف میشه می خواستید یک صدم جرائم فضای مجازی رو داشته باشند؟

    بیا بگو پول های کشور کجاست؟

    مردم پول داشته باشند جرمی وجود نداره

    در این ۵ سال، درآمد ارزی دولت حسن روحانی، رقم بی سابقه ۵۰۰ میلیارد دلار بوده.

    ۱۴۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده تحریم ها + درآمد نفت و گاز و میعانات که سالی ۷۰ میلیارد دلار بوده

    با این پول چه کارهایی میشه انجام داد

    خرید نقدی ۳۰۰ هواپیما
    خرید شرکت amd
    خرید شرکت تویوتا
    خرید شرکت ال جی
    اتصال تمامی شهر های کشور به راه آهن
    اتصال آب دریای مازندران به دریای عمان
    شیرین سازی آب خلیج فارس و دریای عمان و انتشار آن به تمام نقاط ایران
    ایجاد نیروگاه های بادی، زمین گرمایی، هسته ای و خورشیدی به میزان ۵۰ گیگاوات
    تجهیز رایگان کلیه زمین های کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری
    ایجاد شغل پایدار و مستقیم برای ۵ میلیون نفر
    تعویض ناوگان حمل نقل فرسوده
    برقی سازی تمامی تاکسی های ایران
    تعویض کلیه موتورسیکلت های آلاینده و برقی سازی آنها
    و …

    حالا درآمدهای خصوصی سازی و مالیاتی و قبوض گاز مردم بماند

    به احتمال زیاد، درآمد ارزی کشور در ۸ سال دولت حسن روحانی به ۷۵۰ میلیار دلار می رسه

    پول ها کجاست؟

    • هردزدی که باشه شک نکن کار خودشونه دزدای پست فطرت الدنگ خدایا این قوم ظالم ستمگر عوضی چی بود نصیب دولت ما کردی خدایا چرا ساکت موندی این همه حق مردم خورده میشه ضعیف کشی میشه ستم میشه ولی تو هیچکاری نمیکنی حق بده بقیه کم کم ایمانشونو از دست بدن