باتری گلکسی اس 9

نتایج تست باتری گلکسی اس 9 سامسونگ

نتایج تست باتری گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ منتشر شد و بر اساس آن، باتری گوشی های پرچمدار جدید سامسونگ تفاوت زیادی با پرچمداران قبلی یعنی اس 8 و اس 8 پلاس ندارد.

در چند سال گذشته همواره سامسونگ عادت داشت اندازه و ظرفیت باتری گوشی های هوشمند پرچمدار خود را تغییر دهد و به همین دلیل همه منتظر بودند تا این اتفاق برای پرچمدار جدید کره‌ای‌ها نیز اتفاق بیفتد. اما با انتشار نتایج تست باتری گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) تمام علاقه‌مندان به این سری گوشی‌ها متعجب شدند، چون تفاوت خاصی بین باتری این گوشی جدید با گلکسی اس 8 مشاهده نمی‌شود.

عمر باتری گلکسی اس 9 در برابر گلکسی اس 8

معمولا یک پردازشگر کم مصرف‌تر به این معناست که باتری کمتری در زمان بلااستفاده بودن دیوایس، مصرف خواهد شد و به همین خاطر است که عدم پخش فایل‌های MP3 همراه با غیرفعال کردن قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) در شرایطی که از گوشی استفاده‌ای ندارید می‌تواند عملکرد درخشان‌تری را به دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس ببخشد.

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس می‌تواند تا 94 ساعت موسیقی را هنگامی که صفحه نمایش همیشه روشن غیر فعال است، پخش کند؛ یعنی 16 ساعت بیشتر از آن چیزی که با گلکسی اس 8 پلاس امکان‌پذیر بود. گلکسی اس 9 نیز می‌تواند 13 ساعت بیشتر از گلکسی اس 8 موسیقی پخش کند. زمانی که Always On Display فعال باشد، کمتر شاهد این تفاوت هستیم و گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در زمان پخش موسیقی با صفحه نمایش همیشه روشن، 4 ساعت بیشتر از گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس کار خواهند کرد.

بهبود دیگری که در دوام باتری گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس مشاهده شده به زمان مکالمه مربوط می‌شود. کاربران این گوشی‌ها می‌توانند با یک بار شارژ تا 22 و 25 ساعت مداوم با اس 9 و اس 9 پلاس مکالمه داشته باشند. همچنین طبق نتایج تست باتری گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، دوام باتری در زمان استفاده از اینترنت و اتصال به وای فای، 3G یا LTE تغییری نسبت به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نکرده است.

طبق معمول، این‌ها آمارهایی هستند که احتمالا با الگوهای مصرف کاربران معمولی متفاوت باشند. چون هر یک از این نتایج، در حین انجام یک کار واحد با گوشی به دست آمده، در حالی که یک کاربر معمولی در طول روز، کارهای متفاوتی را با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهد. در هر صورت، باتری گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نسبت به پرچمداران سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس بهبود پیدا کرده، اما این تغییر آنچنان هم چشم‌گیر نیست. در جدول زیر، نتایج تست باتری سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را مشاهده می‌کنید.

مقایسه تست باتری گلکسی اس 9 و اس 8

گوشیGalaxy S9Galaxy S8
باتری3000 میلی‌آمپرساعت3000 میلی‌آمپرساعت
پخش MP3 با صفحه نمایش همیشه روشن فعال44 ساعت48 ساعت
پخش MP3 با صفحه نمایش همیشه روشن غیرفعال67 ساعت80 ساعت
پخش ویدیو16 ساعت16 ساعت
زمان مکالمه20 ساعت22 ساعت
استفاده از اینترنت (وای فای)14 ساعت14 ساعت
استفاده از اینترنت (3G)11 ساعت11 ساعت
استفاده از اینترنت (LTE)12 ساعت12 ساعت

مقایسه تست باتری گلکسی اس 9 پلاس و اس 8 پلاس

گوشی+Galaxy S9+Galaxy S8
باتری3500 میلی‌آمپرساعت3500 میلی‌آمپرساعت
پخش MP3 با صفحه نمایش همیشه روشن فعال50 ساعت54 ساعت
پخش MP3 با صفحه نمایش همیشه روشن غیرفعال78 ساعت94 ساعت
پخش ویدیو18 ساعت18 ساعت
زمان مکالمه24 ساعت25 ساعت
استفاده از اینترنت (وای فای)15 ساعت15 ساعت
استفاده از اینترنت (3G)13 ساعت13 ساعت
استفاده از اینترنت (LTE)15 ساعت15 ساعت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. آخرین باری که از تولید جدید شرکت های سامسونگ و اپل به وجد اومدم زمان ساخت سامسونگ اس 6 و آیفون 6 اس بود

  2. یه سوال فکرمو مشغول کرده! حین تسته شارژ نترکیده باطریش؟

  3. کلا رو به پسرفته سامسون ????

  4. کدوم گوشی این دوام باتری رو داره؟؟تحقیق کنید بعد ناشکری کنید

  5. باطری فقط باطری های موبایل های ال جی
    به نظرم کیفیت ساخت باطری های ال جی بسیار بهتر از سامسونگ و هواوی هست. وی 30 پلاس که به نظرم اوج شاهکار ال جی توی بحث نمایشگر، کارایی و باطری هست

  6. تغیری داشت همش یکی بود خود
    تف به اس 9

  7. الان هم اس۷ نو دیگه پیدا نمیشه ،

  8. من اگه بخوام‌ بگیرم نوت ۸ میگیرم چون واقعا s9 و s9 پلاس با s8 و s8 پلاس فرقی ندارن باطری همون نسبت بدنه به ال سی دی همون تراکم پیکسل همون رم همون فقط cpu تغییر کرده واقعا فکر نمیکن با این قیمت اینقدر بفروشه اونم با همون طراحی و سخت افزار قبلی

  9. فروشس کم میشه چون واقعا فرقی نداره

  10. واقعا تعجب هست بعد ۱ سال s9 یا s9 پلاس باطری همون رم همون نسبت بدنه به ال سی دی همون دوربین همون واقعا تغییری نکرده چرا این کارو کرد تعجب داره ممی که s8 پلاس دارم می خواستم s9 پلاس ببینم واقعا به جوز دوربین و cpu تغییری تو ظاهر نمیبینم

    • دوست عزیز ، خوب سامسونگ تا چند ماه دیگه تولید اس۸ رو متوقف میکنه ! دیگه هر کی بخاواد گوشی پرچمدار دست اول سامسونگ بخره ، باید اس۹ انتخاب کنه !