ارز دیجیتال ملی

فراخوان رسمی برای طراحی ارز دیجیتال ملی در ایران صادر شد

پس از اعلام وزیر ارتباطات برای طراحی ارز دیجیتال ملی در ایران، پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات، فراخوانی را برای شناسایی فعالان و نخبگان حوزه ارزهای دیجیتال صادر کرده است.

اخیرا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از طراحی ارز دیجیتال ملی در ایران خبر داده بود. حالا به نظر می‌رسد این موضوع وارد مرحله جدیدی شده و به صورت جدی‌تری قرار است پیگیری شود. پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات در کشور، تصمیم دارد برای اجرای سیاست‌های کلان بخش مالی و ICT با همکاری فعالان و نخبگان حوزه ارزهای دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلوکی (Blockchain)، نسبت به طراحی و راه‌اندازی زیست‌بوم ارزهای دیجیتالی در ایران اقدام کند.

جزئیات فراخوان طراحی ارز دیجیتال ملی

پست بانک ایران با صدور فراخوان از تمامی اشخاص حقیقی، حقوقی و نبخگان که در ارتباط با ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فقهی و طراحی مدل‌های کارکردی و فناورانه مربوط به ارزهای دیجیتال، دارای سوابق تحقیقی یا اجرایی هستند دعوت به عمل آورده است. در این راستا، متقاضیان باید اطلاعات و درخواست همکاری خود را در بخش‌های زیر تا تاریخ 25 اسفند 1396 ارسال کنند:

1. اطلاعات عمومی متقاضیان همکاری

2. سوابق مربوط به فعالیت‌های تحقیقی، فناورانه و اجرایی در زمینه ارزهای دیجیتالی (نرم افزاری و سخت افزاری)

3. سوابق مربوط به مدیریت و اجرای طرح‌های کلان در حوزه‌های مالی و آی تی

4. اسامی افراد کلیدی و موثر در اجرای طرح

متقاضیان به همکاری در راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی باید درخواست مشارکت خود را به نشانی الکترونیکی cryptocurrency@postbank.ir ارسال کنند و یا از طریق پست و مراجعه حضوری به ساختمان مرکزی پست بانک ایران اقدام نمایند.