گلکسی اس 9 مدل اگزینوس و اسنپدراگون در چه نقاطی از جهان عرضه می‌شوند؟

گلکسی اس 9 مدل اگزینوس و اسنپدراگون در چه نقاطی از جهان عرضه می‌شوند؟

سامسونگ به تازگی گوشی های جدید خود را در دو مدل با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون معرفی کرده و به زودی عرضه خواهد کرد. اما سامسونگ گلکسی اس 9 مدل اگزینوس و اسنپدراگون در چه مناطقی از جهان قابل خرید هستند؟

درست 6 ماه پس از معرفی و عرضه آخرین پرچمدار سامسونگ، حال دو گوشی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9) نیز رسما معرفی شده‌اند. امکانات و مشخصات گوشی های سری گلکسی اس 9 سامسونگ نشان از محصولاتی رده‌بالا و قابل احترام دارند. امسال نیز همانند سال‌های گذشته، پرچمداران جدید کره‌ای‌ها در دو مدل با تراشه‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند؛ مدل اول به پردازنده اسنپدراگون 845 کمپانی کوالکام مجهز است و در مدل دوم نیز تراشه اختصاصی سامسونگ با نام اگزینوس 9810 به کار برده می‌شود. اما گلکسی اس 9 مدل اگزینوس و اسنپدراگون در چه کشورهایی به فروش می‌رسند؟

گلکسی اس 9 مدل اگزینوس در ایران به فروش خواهد رسید

مثل همیشه، کشور ایالات متحده، به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای خرید و فروش اسمارت فون، میزبان گلکسی اس 9 مدل اسنپدراگون خواهد بود. گلکسی اس 9 نیز همانند گوشی های سری گلکسی اس 8، اولین اسمارت فونی است که با جدیدترین نسخه از چیپست اسنپدراگون کوالکام روانه بازار می‌شود. در بازار بزرگ چین همانند ایالات متحده، مدل اسنپدراگون گلکسی S9 و گلکسی +S9 به فروش خواهد رسید. آمریکای لاتین و ژاپن را نیز به این جمع اضافه کنید. در سایر نقاط جهان، مدل اگزینوس در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بنابراین، کاربران برای خرید گلکسی اس 9 و برادر بزرگترش در ایران نیز همانند نسل‌های قبل، باید منتظر مدل اگزینوس این گوشی های پرچمدار باشند.

تفاوت پردازنده اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810

بر اساس تست‌های انجام‌شده، هر دو تراشه به سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای کلاک‌شده در سرعتی یکسان مجهز هستند. اگزینوس 9810 دارای 4 هسته 2.7 گیگاهرتزی Mongoose M3 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A55 است. در سوی دیگر، اسنپدراگون 845 با 4 هسته 2.8 گیگاهرتزی Kryo 385 Gold و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی Kryo 385 Silver تولید شده است. علاوه بر این شباهت‌های نسبی، تفاوت‌هایی نیز در چیپست های پرچمدار اسنپدراگون و اگزینوس وجود دارد که مدل اگزینوس را برتر از نسخه انسپدراگون نشان می‌دهد. اطلاعات بنچمارک اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 هم پیش از این منتشر شده و قدرت هر دو تراشه را به رخ رقیبان می‌کشد.

شما می‌توانید بررسی اولیه گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را در گجت نیوز بخوانید.