فلاش کانن 470EX-AI

فلاش کانن 470EX-AI جهت صحیح نورپردازی را تشخیص می‌دهد

فلاش کانن 470EX-AI محصولی اید‌ه‌آل برای عکاس‌ های نیازمند به عکاسی در شرایط نور کم است. با استفاده از‌ فلاش دوربین LED جدید کانن می‌توان وظیفه تعیین جهت مناسب به منظور نورپردازی را بر عهده این وسیله گذاشت.

برای عکاس‌ها، هیچ نعمتی بالاتر از وجود نور طبیعی خورشید نیست! آ‌ن‌ها در زمان نبود نور خورشید و وقتی به ثبت تصویر از منظره‌ای خاص مجبور هستند، ناچار از فلاش LED استفاده می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از عکاس‌ها نحوه صحیح استفاده از فلاش را نمی‌دانند، تصاویر ثبت شده آن‌ها با استفاده از این وسیله جالب از آب در نمی‌آید.

کانن با عرضه Speedlite جدیدش تلاش کرد به کاربران برای رفع این مشکل کمک کند. فلاش کانن 470EX-AI قادر است به طور دقیق، نقطه‌ای که باید نور به آن تابیده شود را تشخیص بدهد. فلاش کانن 470EX-AI از نظر ظاهری شبیه به سایر اسپیدلایت‌های این شرکت است، با این تفاوت که درونش موتور و لولاهایی به کار رفته تا امکان چرخش در جهت‌های مختلف فراهم شود. کار اصلی تشخیص جهت بر عهده سنسور قرار گرفته بر روی فلاش است.

فلاش کانن 470EX-AI

وقتی که بر روی دکمه شاتر دوربین دو مرتبه ضربه می‌زنید، فلاش رو به سمت سوژه قرار گرفته و به محاسبه مسافت می‌پردازد. بعد از آن فلاش برای یک مرتبه دیگر تغییر مسیر داده و در جهتی که تصور می‌کند بهترین مورد برای نوردهی به سوژه است قرار می‌گیرد. ایده ساخت فلاش کانن 470EX-AI بسیار خلاقانه است. به عنوان نمونه یکی از مزیت‌های آن، امکان گردش در جهات مختلف است، به این معنی که می‌توان دوربین را بدون محدودیت در موقعیت دلخواه قرار داد.


متاسفانه محدودیت‌هایی در این محصول وجود دارد. در هر مرتبه تلاش برای گرفتن عکس باید به فلاش اجازه بدهید خود را بسته به شرایط جدیدی که در آن قرار گرفته‌اید تنظیم کند، وگرنه نور را به صورت کاملا اشتباه در مسیری نادرست منتشر می‌کند. محدودیت هشت متری مورد دیگری است که کار سنسور فلاش را با مشکل مواجه می‌کند. اگر یک پوشش مشکی باشد، فلاس کانن 470EX-AI به صورت مستقیم نورپردازی خواهد کرد.

یک حالت نیمه اتوماتیک نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است. با استفاده از آن کاربر می‌تواند زاویه دلخواه خود را تعیین کرده و سپس آن را قفل کند. بعد از آن، با هر مرتبه فشردن دکمه شاتر برای دو دفعه، فلاش در همان زاویه‌ای که عکاس پیشتر تعیین کرده بود قرار می‌گیرد.

فلاش کانن 470EX-AI

قیمت فلاش کانن 470EX-AI

البته بسته به نحوه جابه‌جایی دوربین و عکاس بین صحنه‌ها، ممکن است فلاش کانن 470EX-AI نتواند به طور دقیق به موقعیتی که پیشتر در آن قرار داشت بازگردد. نباید فراموش کرد قیمت 400 دلاری این فلاش با بسیاری از مدل‌های عادی در همین توان نورپردازی یکسان بوده و می‌‌توان با زدن قید حالت تعیین بهترین جهت به صورت خودکار، از آن به صورت یک فلاش عادی استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چهار صد دلار هیچی نیست واسه این محصول واسه عکساسا حتما باید باشه