تجربه شگفت انگیز سواری در خودرو بدون راننده ویمو در یک ویدیو 360 درجه

ویدیو 360 درجه از تجربه شگفت انگیز سواری در خودرو بدون راننده ویمو

خودرو بدون راننده ویمو (Waymo) یک مینی ون کاملا اتوماتیک است که تکنولوژی شگفت‌انگیز به کار رفته در آن در ویدیویی 360 به نمایش گذاشته شده است.

کمپانی ویمو (Waymo) یکی از شرکت‌های تحت نظر آلفابت،‌ شرکت مادر گوگل است که در زمینه توسعه تاکسی‌های رباتیک و بدون راننده فعالیت دارد؛ در همین رابطه به تازگی یک ویدیو 360 درجه از سواری در خودرو بدون راننده ویمو که در اصل از نوع مینی ون است، منتشر شده که تماشای آن به هیچ وجه خالی از لطف نیست.

اداره حمل و نقل آریزونای آمریکا اخیرا مجوزهای لازم برای فعالیت به عنوان یک سیستم نقل و انتقال را برای ماشین‌های شرکت ویمو صادر کرد و با این اقدام، رقابت این کمپانی با اوبر (Uber) که بخش قابل‌توجهی از حمل و نقل آمریکا را تشکیل داده، از آنچه که بود شدیدتر شد. البته قبل از شروع رسمی فعالیت و جابه‌جایی شهروندان، خودرو بدون راننده ویمو باید اعتماد مردم را جلب کند و به همه نشان داده شود که ماشین‌های بدون راننده توانایی حرکت ایمن در خیابان‌های شلوغ و پر رفت و آمد را دارند.

ویدیو 360 خودرو بدون راننده ویمو به کمک سنسورهای 360 درجه تولید شده است.

در همین رابطه ویدیو 360 درجه منتشرشده هم برای آشناتر کردن افراد با تکنولوژی توسعه داده شده است و توضیحات بسیار مفید و ساده‌ای در مورد تجهیزات به کار رفته در خودرو بدون راننده ویمو را ارائه می‌دهد. در کنار این‌ها قابلیت چرخش و تغییر زاویه دید در ویدیو هم به منظور نشان دادن بخشی از اطلاعات کلی پردازش‌شده توسط خودرو به ویدیو اضافه شده و واقعا احساس حضور در ماشینی که راننده ندارد و فرمان آن خود به خود می‌چرخد را به ما القا می‌کند.

البته یکی از مسائل حاشیه‌ای تاکسی بدون راننده ویمو مشکل این وسیله در گردش به چپ بود که گزارش‌های متعددی در مورد نقص فنی ماشین در حرکت به این سمت منتشر شده بود؛ همانطور که خواهیم دید، خودرو اتوماتیک ویمو در ویدیو چند بار به سمت چپ گردش می‌کند و نشان می‌دهد که با آپدیت برنامه‌های استفاده‌شده و کار بر روی مشکل موجود، این نقص عجیب هم برطرف شده است.

نکته جالب تهیه این ویدیو، صحبت‌های مدیران ویمو است که می‌گویند برای فیلم‌برداری 360 درجه در داخل خودرو هیچ مورد خاصی و مهمی در تصاویر تغییر نکرده و در کنار چند ادیت کوچک در رنگ‌ها، به هیچ وجه کنترل ماشین دست‌کاری نشده و آنچه که می‌بینیم تکنولوژی رانندگی اتوماتیکِ توسعه یافته است.

تجربه شگفت انگیز سواری در خودرو بدون راننده ویمو در یک ویدیو 360 درجه

همانطور که از اقدام ویمو در تهیه این ویدیو شگفت‌انگیز پیداست، مدیران کمپانی بیش از هر چیز به دنبال جلب نظر و اعتماد مردم برای استفاده از ماشین ‌های خودران ویمو هستند و از آنجایی که در دعوت از کاربران برای سواری در خودرو تمام اتوماتیک پیش‌قدم شده‌اند، تلاش‌های گسترده‌تری را در این راستا انجام خواهند داد.

به علاوه، سازندگان خودرو بدون راننده ویمو اخیرا با افتخار اعلام کرده‌اند که محصول آن‌ها تاکنون 8 میلیون کیلومتر را در جاده‌های عمومی و بدون راننده، حرکت کرده است؛ در شش سال اولیه ساخت ماشین تنها 1.6 میلیون کیلومتر از این عدد طی شده بود و ظرف مدت 9 ماه، 6.4 میلیون کیلومتر دیگر هم به مسافت طی شده بدون دخالت مستقیم انسان اضافه شد. سخنگوی ویمو می‌گوید که خودرو اتوماتیک این شرکت در یک روز به اندازه مسافت میانگین یک سال شهروندان آمریکایی را طی می‌کند.

با تمام این تفاسیر، در انتها شما را به دیدن ویدیو 360 درجه سواری در ماشین بدون راننده ویمو دعوت می‌کنیم:

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بجای این کارا که خوردو بیسرنشین بسازن برن روی ایمنی بیشتر خودرو کار کنن و انرژی پاک

  2. رانندگی کردن خودت چیز دیگه ایه

  3. چرا حالا روی سقفه خخخخ