بلاک کردن تماس در اندروید 9

امکان بلاک کردن تماس در اندروید 9 فراهم شده است

بلاک کردن تماس در اندروید 9 بدون استفاده از برنامه‌های جانبی امکان‌پذیر خواهد شد. بر اساس برخی شواهد، می‌توان با استفاده از گزینه‌های در دسترس تماس‌های ناخواسته را در اندروید P بلاک کرد.

بر اساس شواهدی که توسط توسعه‌دهندگان انجمن تخصصی وب سایت XDA رویت شده است، در اندروید 9 احتمالا قابلیتی جدید به اپلیکیشن تماس (دیالر) افزوده خواهد شد. این جزو مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدیدی است که توسط یک مهندس سونی به پروژه منبع باز اندروید اضافه شده است.

به لطف قابلیت جدید، بلاک کردن تماس در اندروید 9 ساده‌تر از همیشه خواهد بود، چرا که بدون استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی و فقط به لطف بهره بردن از دیالر پیش‌فرض گوشی می‌توان حتی شماره‌هایی که جز مخاطب‌ها نیستند را نیز بلاک کرد. بر اساس کدهای برنامه نویسی مشاهده شده توسط توسعه‌دهندگان، گزینه‌های مختلفی به منظور بلاک کردن شماره‌ها در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

  • شماره تماسی که در لیست مخاطب‌ها قرار ندارد
  • شماره تماسی که توسط دیالر قابلت تشخیص نیست (Private Number)
  • شماره تماسی که مربوط به یک تلفن همگانی است
  • شماره تماسی که فاقد اطلاعات تماس‌گیرنده است

بلاک کردن تماس در اندروید 9 بدون استفاده از برنامه جانبی امکان‌پذیر است

ویژگی بلاک کردن تماس در اندروید 9 وقتی که با یکی از شماره‌های اضطراری تماس برقرار کرده‌اید غیر فعال می‌شود، چرا که احتمالا در شرایطی خاص قرار داشته و نیاز است سایر شماره‌ها تحت هر شرایطی با شما تماس برقرار کنند. یکی دیگر از نکات مربوط به آن، امکان غیر فعال شدن بر اساس تصمیم اپراتور است. اگرچه قابلیت بلاک کردن تماس‌ها با استفاده از دیالر پیش‌فرض هنوز جزوی از سیستم عامل موبایل گوگل نیست، اما بر اساس کدهای رویت شده احتمال مشاهده آن در اندروید 9 بالا است.

قابلیت بلاک کردن تماس در اندروید 9 بدون شک توسط تعداد زیادی از کاربران مورد استقبال قرار می‌گیرد، چرا که کمتر کاربری فاقد یکی از برنامه‌های بلاکر در دستگاه اندرویدی خود است. امکان بلاک کردن برخی تماس‌ها به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید در دل سیستم عامل قرار داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. منم یادمه قبلا امکان بلاک کردن بود

  2. خخخ اینم از بدرد نخوری های اندروید

  3. چقدر دیر انجام شد

  4. اخی تا حالا نداشت ان روید این ابشنو؟?

  5. اگر اشتباه نکنم قبلا هم یه همچین ویژگی هایی از طرف اپراتورها وجود داشت