گوشی قدیمی نوکیا 3310

8 گوشی قدیمی نوکیا که HMD Global می‌تواند آن‌ها را دوباره احیا کند

اچ ام دی گلوبال که حالا صاحب برند نوکیا شده، در نمایشگاه MWC 2018 از نسل جدید گوشی قدیمی نوکیا 8110 پرده برداری کرد. حالا ما انتظار داریم که این کمپانی نسل جدید دیگر گوشی های قدیمی برند نوکیا را نیز احیا کند. در ادامه به نام این محصولات اشاره خواهیم کرد.

در کنار رونمایی تازه از برند نوکیا همراه با گوشی های هوشمند اندرویدی، اچ ام دی گلوبال حالا آغاز به تجدید حیات بسیاری از گوشی های قدیمی این برند فنلاندی باسابقه و محبوب نیز کرده است. به طور مثال چندی پیش شاهد رونمایی از نسخه جدید نوکیا 3310 بودیم و همین چند روز پیش اچ ام دی گلوبال با حضور در نمایشگاه MWC 2018 از یک نسخه‌ی جدید گوشی موزی شکل محبوب خود، نوکیا 8110 را معرفی کرد. بسیاری از همین عوامل باعث می‌شود که ما فکر کنیم اچ ام دی گلوبال قصد دارد گوشی های قدیمی برند نوکیا را بار دیگر احیا کند.

پس از رونمایی موفقیت آمیز مدل 3310 و حالا پرده برداری از نسل جدید 8110، بسیاری از کمپانی‌ها نیز حالا به فکر آن افتاده‌اند تا به بازار گوشی های خاص ورود کنند. در همین راستا شرکت KaiOS Technologies نیز از یک سیستم عامل جدید برای استفاده در گوشی های خاص پرده برداری کرده است. در حال حاضر هیچ خبری از آنچه که مدل گوشی هایی را این کمپانی بار دیگر می‌خواهد احیا کند نیست، اما ما حدس‌هایی در مورد این محصولات می‌زنیم که در ادامه می‌توانید این محصولات را مشاهده کنید.

نوکیا 1100

گوشی قدیمی نوکیا 1100

نوکیا 1100 یکی از چند گوشی قدیمی نوکیا است که در زمان خود از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود. در عصری که این محصول روانه بازار شد، از گوشی ها تنها می‌توانست برای مکالمه و ارسال یا دریافت پیام متنی استفاده کرد. نمایشگر آن سیاه و سفید بود و تعداد قابلیت‌های اضافی آن بسیار کم بود. شما می‌توانستید بر روی آن رینگتون گذاشته، از بازی های پیش نصب شده استفاده کرده و مواردی از این دست را در اختیار داشته باشید.

اما باز هم باید خاطر نشان کنیم که نوکیا 1100 یکی از پرفروش ترین گوشی های قدیمی است و شاید به همین خاطر است که ما بر این باوریم، اچ ام دی گلوبال به دنبال ارائه نسل جدید این گوشی قدیمی نوکیا است. بدیهی است که انتظار داریم اگر نسل جدید این گوشی عرضه شود، آن از امکانات پیشرفته‌تری همچون اتصال 3G/4G برخوردار باشد.

نوکیا رینگو

گوشی قدیمی نوکیا رینگو

نوکیا رینگو یکی از نخستین گوشی هایی بود که شما می‌توانستید آن را خریداری کنید. در آن زمان که خبری از سیم کارت های اعتباری نبود، این گوشی قدیمی نوکیا خود به عنوان یک تلفن اعتباری کار می‌کرد و پس از خرید اعتبار می‌توانستید با دوستان و آشنایان خود به مکالمه بپردازید.

نوکیا رینگو قدیمی‌ترین گوشی برند نوکیا است که در این لیست می‌توانید مشاهده کنید. آن در سال 1995 وارد بازارها شد. حال ممکن است اچ ام دی قصد احیای مجدد این گوشی قدیمی نوکیا را داشته باشد. گرچه به اعتقاد برخی، نوکیا 8 سیروکو که در MWC 2018 معرفی شد نسل جدید این گوشی محسوب می‌شود.

نوکیا N90

گوشی قدیمی نوکیا

نوکیا N90 یکی از نوآورانه‌ترین گوشی های زمان خود بود. این گوشی از طراحی خمیده بهره می‌برد و شما می‌توانستید صفحه نمایش آن را در چند جهت مختلف خم کنید تا مثل یک حرفه‌ای با دوربین آن به ضبط ویدیو بپردازید. بسته به استفاده‌ی شما، می‌توانستید این گوشی را به هر طرفی که خواستید بپرخوانید. در بازاری که گوشی ها همگی از یک کیبورد فیزیکی برخوردار بودند، وجود چنین قابلیتی می‌توانست آن را به محصولی بسیار مدرن و محبوب تبدیل کند.

حال ما می‌توانیم از اچ ام دی گلوبال انتظار داشته باشیم تا مدل جدید این گوشی قدیمی نوکیا را بار دیگر احیا کرده و روانه بازار کند.

نوکیا N Gage

گوشی قدیمی نوکیا

پس از عرضه ریزر فون و موفقیتی که کسب کرد، دیگر کمپانی‌ها نیز به فکر آن افتادند تا یک گوشی هوشمند مخصوص گیمینگ را عرضه کنند. به طور مثال می‌توان به میزو اشاره کرد که قصد دارد یک گوشی گیمینگ بالارده را ارائه کند و شیائومی نیز احتمالا چنین ایده‌ای را در سر می‌پروراند. اگر گوشی های گیمینگ بار دیگر در بازار محبوب شوند، آن زمان می‌توان از اچ ام دی انتظار داشت که نسل جدید گوشی گیمینگ نوکیا N Gage را عرضه کند.

نخستین دیوایس N Gage بر روی بازی های ویدیویی تمرکز داشت. آن به سبکی طراحی شده بود که بیشتر از یک گوشی شبیه کنسول بازی PSP‌ بود. در سمت چپ نمایشگر یک پد مخصوص گیمینگ وجود داشت و در سمت راست نیز شما می‌توانستید کلیدهای شماره یا حروف را داشته باشید. نوکیا این گوشی گیمینگ را در عصر گوشی محبوبی همچون Nokia N95 عرضه کرد تا علاقه‌مندان به بازی های موبایلی بتوانند از بازی های پیشرفته‌تر مبتنی بر پلتفرم جاوا بر روی آن استفاده کنند. آیا اچ ام دی این گوشی قدیمی نوکیا را هم احیا خواهد کرد؟

نوکیا 6630

گوشی قدیمی نوکیا

هر کسی این گوشی را نمی‌پسندید، زیرا در دست گیری آن خیلی راحت نبود و نمی‌توانستید به راحتی آن را در جیب بگذارید، اما از طراحی بسیار زیبایی برخوردار بود. نوکیا 6630 بیشتر نزد جوانان محبوب بود، زیرا به خاطر عرض زیاد بخش پایینی خود می‌توانست گزینه‌ی خوبی برای نوشتن سریع‌تر پیام کوتاه باشد. دوربین آن نیز در زمان خود بسیار خوب بود. این گوشی از پلتفرم سیمبیان برخوردار بود و از تمامی گزینه‌های ارتباطی آن زمان به جز وای فای بهره می‌برد.

حال با در نظر گرفتن تمامی این موارد، سخت نیست حدس بزنیم که اچ ام دی گلوبال علاقه‌مند به ارائه نسل جدید این گوشی قدیمی نوکیا با طراحی جدید باشد.

نوکیا 5300 اکسپرس موزیک

گوشی قدیمی نوکیا اکسپرس موزیک

این گوشی، یک محصول خاص برای علاقه‌مندان به محتوای چندرسانه‌ای در زمان خود بود. در چند کلمه، آن می‌توانست جایگزین MP3 پلیرهای قدیمی شود. طراحی آن به سبک کشویی بود، اما وقتی حتی گوشی در حالت کشویی نبود نیز می‌توانستید از پخش موسیقی همچنان بهره ببرید. همین قضیه باعث شد تا نوکیا کلیدهای کنترل موسیقی و فیلم را در کناره‌های نمایشگر تعبیه کند و بخش ناوبری نیز در زیر نمایشگر، فارغ از اسلاید زیری که تنها به کیبورد مربوط بود قرار داشته باشد.

برخی از شایعات و طرح‌های مفهومی که سال گذشته در اینترنت منتشر شد، نشان می‌دهد که احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه یک گوشی اکسپرس موزیک جدید از سوی اچ ام دی گلوبال باشیم. اگرچه هیچ چیز به صورت رسمی تایید نشده است.

نوکیا N95

گوشی قدیمی نوکیا N95
نوکیا N95، محبوب‌ترین گوشی قدیمی نوکیا در عصر خود

یک گوشی مدرن، یک MP3 پلیر و یک دیوایس برای حرفه‌ای‌ها در آن زمان نوکیا N95‌ بود. این گوشی یکی از بهترین تلفن های عرضه شده توسط نوکیا پیش از به وجود آمدن عصر گوشی های هوشمند است. این محصول نیز از طراحی کشویی برخوردار بود و می‌توانستید به دو شکل از آن استفاده کنید. یک شکل در حالت عمودی، همانند سایر گوشی های هوشمند و مدل بعدی به صورت افقی بود که به لطف کیدهای مالتی مدیا تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی لذتبخش می‌شد. این دیوایس به خاطر نمایشگر بزرگی که داشت گزینه‌ی عالی برای وبگردی بود، هرچند آن زمان گوشی ها فاقد نمایشگر لمسی بودند.

همچنین به لطف جی پی اس داخلی و سیستم عامل سیمبیان، شما می‌توانستید از نوکیا N95 برای ناوبری در اتومبیل خود نیز استفاده کنید.

نوکیا لومیا 1020

گوشی قدیمی نوکیا لومیا 1020

لومیا 1020 یکی از گوشی های بعد از عصر گوشی های هوشمند است که کمپانی نوکیا آن را روانه بازار کرد. این محصول که در سال 2013 عرضه شد، از پلتفرم ویندوز فون برخوردار بود و یکی از بهترین دیوایس‌ها از نظر عملکرد دوربین در زمان خود محسوب می‌شود. شما می‌توانید با این گوشی عکس‌هایی با رزولوشن فوق‌العاده بالای 41 مگاپیکسلی بگیرید. دوربین نوکیا لومیا 1020 شامل لنز‌های Carl Zeiss، تثبیت کننده اپتیکال و یک فلاش زنون‌ + LED‌ بود تا هیچ محیط تاریکی نتواند جلوی عکاسی شما را بگیرد.

اچ ام دی پس از به خدمت گرفتن برند نوکیا، تمرکز ویژه خودش را بر روی دوربین این محصولات گذاشته است. پس به همین خاطر انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه یک مدل جدیدتر آن، البته شاید با پلتفرم اندروید باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. همه ی این گوشیا طرفدار زیادی دارن ولی چرا از گوشی نوکیا ۶۶۰۰ که محبوبترین گوشی زمان خودش بود خبری نیست

  2. همه ی این گوشی ها واسه خودشون طرفدار زیادی دارن ولی چرا خبری از محبوبترین گوشی در زمان خودش منظورم نوکیا ۶۶۰۰ خبری نیست

  3. من دو تا گوشی نوکیا داستم یکی ۳۲۳۰ و دیگری ۵۳۰۰ ، تازه دو ساله که گوشی ۵۳۰۰ من خراب شد ، امیدوارم دوباره تولید بشن

  4. امیدوارم انگیج دوباره احیا بشه

  5. 3310 خریدم خوبه … راضی ام ازش ..

  6. نوکیا N95 خدایی چه چیزی بود
    اون موقع میگفتیم بهش گوشی کشوییه خیلی کلاس داشت

  7. آخی یادشون بخیر
    ولی اون موقع ببین چیا درست میکرد لامصب

  8. یکی به این بفهمونه دوران گوشی هاش تموم شده

  9. اصن نوکیا 1100 برا هر ایرانی نوستالوژیه
    یادمه 50 هزارتومن بود قیمتش

  10. نوکیا رینگو خیلی خنده داره بدرد گوش پاک کردن میخوره

  11. نوکیا کلا زده تو کار قدیمی

  12. نوکیا 1100
    هنوز هم دوستش دارم