گوشی بدون حاشیه 4K سونی

گوشی بدون حاشیه 4K سونی در دست توسعه است

یک گوشی بدون حاشیه 4K سونی در دست توسعه است. به نقل از یک گزارش جدید، شرکت سونی قصد دارد از یک گوشی اندرویدی با زبان طراحی Ambient Flow و نمایشگری با وضوح 4K در سال جاری میلادی پرده برداری کند.

اگر گزارش منتشر شده از چین درست باشد، کمپانی سونی در حال کار بر روی یک گوشی پرچمدار دیگر است. این گزارش ادعا می‌کند که یک گوشی بدون حاشیه 4K سونی در دست توسعه است که می‌تواند چنین مشخصه‌ای در یک تلفن هوشمند جذاب به نظر برسد. گفته می‌شود این گوشی از زبان طراحی جدید سونی به نام Ambient Flow برخوردار بوده که برای نخستین بار بر روی گوشی اکسپریا XZ2 مورد استفاده قرار گرفت. این گوشی در نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا معرفی شد.

مشخصات احتمالی گوشی بدون حاشیه 4K سونی

در گزارش آمده از چین نام این گوشی بدون حاشیه 4K سونی اعلام نشده،‌ اما به مشخصات فنی آن اشاره شده است. گفته می‌شود این گوشی از یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 4320×2180 معادل 4K و از نوع LCD بهره می‌برد که می‌تواند نسبت ابعاد 18:9 را به ارمغان بیاورد. از دیگر مشخصات فنی قابل پیشبینی آن می‌توان به حضور یک تراشه جدید اسنپدراگون 845، رم حداقلی 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی اشاره کرد.

این نخستین گوشی هوشمند 4K برند سونی در بازار نخواهد بود. ما سال گذشته شاهد عرضه یک گوشی 4K جدید به نام اکسپریا XZ Premium از سوی غول ژاپنی بودیم که به یک نمایشگر 5.5 اینچی با پشتیبانی از HDR تجهیز شده بود. بنابراین عرضه یک گوشی با حاشیه حداقلی و وضوح بسیار بالای 4K از سوی کمپانی ال جی نمی‌تواند چندان هم تعجب برانگیز باشد.

از آنجایی که شرکت سونی هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده است،‌ بنابراین نمی‌توان به صورت کامل به آن اعتماد کرد و ممکن است این گزارش شایعه‌ای بیش نباشد. اگر ماجرای گوشی بدون حاشیه 4K سونی واقعی باشد، ما انتظار داریم در نیمه دوم سال 2018 معرفی شود.