هواوی پی اسمارت

هواوی پی اسمارت بخرید، در جشنواره نوروزی هواوی شرکت کنید

با خرید گوشی هواوی پی اسمارت (Huawei P Smart) در جشنواره عید دیدنی با هواوی، از هدایا و جوایز با ارزش بهره‌مند شوید. در ادامه به بررسی مشخصات، امکانات و قیمت این گوشی میان رده می‌پردازیم و تصاویر و ویدیوی آن را مشاهده خواهید کرد.

پی اسمارت نام گوشی میان رده جدید هواوی است که در ابتدا با نام انجوی 7 اس (Enjoy 7S) در بازار چین معرفی شد و سپس به بازار سایر کشورهای جهان آمد. این گوشی میان رده و اقتصادی با ویژگی‌هایی چون باتری 3 هزار میلی‌آمپرساعتی، رابط کاربری EMUI 8.0، اندروید 8 اوریو، چیپست کایرین 659، رم 3 یا 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی، صفحه نمایش 5.65 اینچی، دوربین اصلی دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و با قیمت 299 دلار روانه بازار جهانی شد. اواسط بهمن‌ماه بود که هواوی پی اسمارت به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و با توجه به ویژگی‌های مناسب و ظاهر شکیل خود و البته قیمت مناسب و به‌صرفه، مورد توجه مشتریان قرار گرفت. در ادامه به بهانه کمپین عید دیدنی با هواوی، به بررسی مشخصات، امکانات و قابلیت‌های جدیدترین گوشی میان رده هواوی در بازار ایران می‌پردازیم:

هواوی پی اسمارت

طراحی و صفحه نمایش

هواوی پی اسمارت به عنوان یک گوشی مقرون‌به‌صرفه از طراحی زیبا و بدنه‌ای باکیفیت بهره می‌برد. سراسر بخش پشتی گوشی با پنل آلومینیومی پوشیده شده و نوارهای آنتن در بالا و پایین این پنل دیده می‌شوند. لنزهای دوربین دوگانه با کمی بیرون‌زدگی در گوشه‌ی سمت چپ بالای قاب پشتی گوشی قرار گرفته‌اند و فلش LED تک‌رنگ نیز در سمت راست این لنزها تعبیه شده است.

هواوی پی اسمارت

در قاب جلویی گوشی شاهد استفاده از نمایشگری کشیده هستیم، اما به لطف انحناهای به کار رفته در لبه‌ها و گوشه‌های بدنه، هواوی پی اسمارت به گوشی فوق‌العاده خوش‌دستی تبدیل شده است. همچنین P Smart حدود 165 گرم وزن دارد و سبک بودن آن، حس رضایت را در هنگام در دست گرفتن گوشی به شما منتقل می‌کند. ضخامت گوشی نیز تنها 7.5 میلی‌متر است. دکمه‌های پاور و تغییر ولوم صدا، تنها دکمه‌های فیزیکی موجود در پی اسمارت هستند که بر روی لبه سمت راست دیوایس جای گرفته‌اند و خشاب سیم کارت نیز در لبه سمت چپ دیده می‌شود. پورت میکرو یو اس بی و اسپیکر تک کاناله به همراه جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم مطابق معمول بر روی لبه پایینی قرار دارند.

نمایشگر هواوی پی اسمارت حاشیه بسیار کمی با بدنه دارد و به غیر از حاشیه بالا و پایین گوشی که لوگوی هواوی، دوربین سلفی، چراغ نوتیفیکیشن و بلندگوی تماس در آن‌ها قرار گرفته‌اند، حاشیه دیگری در اطراف نمایشگر وجود ندارد. در مجموع، 76.1 درصد از سطح پنل جلویی به صفحه نمایش اختصاص داده شده و شیشه 2 و نیم بعدی نیز روی نمایشگر را پوشانده است.

هواوی پی اسمارت

هواوی پی اسمارت به صفحه نمایش FullView با پنل IPS LCD مجهز شده است. این نمایشگر 5.65 اینچی از رزولوشن فول اچ دی پلاس یا 2160 در 1080 پیکسل و تراکم 427 پیکسل بر هر اینچ بهره می‌برد که برای یک گوشی میان رده و اقتصادی، بسیار عالی است. هواوی با حذف حاشیه‌های بالا و پایین، نمایشگری کشیده را برای پی اسمارت تعبیه کرده و صفحه لمسی گوشی دارای نسبت تصویر 18:9 است. این نسبت تصویر، بیشتر در گوشی‌های پرچمدار بازار مشاهده می‌شود. همچنین صفحه نمایش هواوی P Smart از نظر میزان اشباع رنگ‌ها، شفافیت، وضوح و کنتراست تصویر نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و قابلیت Eye Comfort نیز مانند سایر گوشی های جدید هواوی برای مراقبت از چشم در هنگام کار با گوشی در محیط‌های کم‌نور ارائه شده است.

باتری

هواوی پی اسمارت دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3 هزار میلی‌آمپرساعت است. باتری‌های لیتیوم پلیمری نسبت به سلول‌های لیتیوم یونی، امنیت بیشتری در برابر داغ شدن و آتش‌سوزی دارند. ظرفیت 3 هزار میلی‌آمپرساعت برای گوشی‌ای با پردازنده 2.36 گیگاهرتزی مقدار مناسبی است و با یک بار شارژ کامل، شما می‌توانید به مدت یک روز کامل از دیوایس خود استفاده کنید.

هواوی پی اسمارت

هواوی امکانات نرم افزاری زیادی را برای مدیریت باتری و نظارت بر مصرف انرژی ارائه داده است که از طریق نرم افزار تنظیمات و اپلیکیشن فون منیجر قابل دسترسی هستند. همچنین دو حالت مخصوص صرفه‌جویی در مصرف باتری ارائه شده که با غیر فعال کردن برخی ویژگی‌های غیر ضروری، چند ساعتی را به زمان باقی‌مانده از اتمام شارژ باتری اضافه می‌کنند. امکان کاهش رزولوشن از فول اچ دی پلاس به اچ دی پلاس (1440 در 720 پیکسل) نیز وجود دارد که به طول عمر بیشتر باتری کمک می‌کند.

دوربین

هواوی پی اسمارت هم مانند بسیاری از اسمارت فون‌های امروزی به دوربین دوگانه مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی است. سنسور 13 مگاپیکسلی کار اصلی تصویربرداری را انجام می‌دهد و سنسور 2 مگاپیکسلی نیز وظیفه ثبت اطلاعات مربوط به عمق میدان را بر عهده دارد. همچنین این سنسور در هنگام عکاسی پرتره به کمک شما می‌آید و تمایز بین پس زمینه تصویر و سوژه مورد نظر را آسان‌تر می‌کند. در مجموع، دوربین هواوی P Smart به عنوان یک گوشی مقرون‌به‌صرفه می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. به خصوص وقتی که نور کافی به سنسورهای دوربین برسد، می‌توانید تصاویری با کیفیت مناسب را به ثبت برسانید. قابلیت فوکوس خودکار نیز بر پایه تشخیص فاز صحنه کار می‌کند و عملکرد آن در هنگام عکاسی از سوژه‌های متحرک یا فیلمبرداری بسیار قابل قبول است.

هواوی پی اسمارت

برای دوربین سلفی گوشی نیز از سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده شده است. حالت پرتره علاوه بر دوربین اصلی، برای دوربین سلفی نیز ارائه شده و با فعال کردن آن، سوژه به صورت هوشمند شناسایی شده و پس زمینه به طور خودکار محو می‌شود. امکان فیلمبرداری با رزولوشن فول اچ دی تا نرخ 30 فریم بر هر ثانیه از دیگر قابلیت‌های هواوی پی اسمارت محسوب می‌شود.

هواوی پی اسمارت

سیستم عامل، نرم افزار و سخت افزار

هواوی پی اسمارت از نظر سخت افزاری، مشابه مدل میت 10 لایت است. چیپ 8 هسته‌ای کایرین 659 به عنوان پردازنده اصلی انجام وظیفه می‌کند. این چیپست از دو خوشه 4 هسته‌ای Cortex-A53 با فرکانس‌های 1.8 و 2.36 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2 نیز برای پردازش‌های گرافیکی و رندر تصاویر به کار می‌رود. P Smart در دو مدل وارد بازار شده است؛ یک مدل به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و مدل دیگر دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی است. امکان افزایش ظرفیت داخلی از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی تا سقف 256 گیگابایت نیز وجود دارد.

هواوی پی اسمارت

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت پی اسمارت، مجهز شدن آن به جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 8 اوریو به همراه رابط کاربری انحصاری EMUI 8.0 است. بنابراین این گوشی میان رده از لحاظ نرم افزاری در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد.

صدا و موسیقی

هواوی پی اسمارت یک اسپیکر تک کاناله دارد که حفره‌های آن بر روی لبه پایینی دیوایس قرار گرفته و شدت، کیفیت و وضوح صدای قابل قبولی را ارائه می‌کند. الگوریتم انحصاری هواوی هیسن (Huawei Histen) با قابلیت پخش صدای سه بعدی، از ویژگی‌های اصلی صوتی پی اسمارت است که مانند سایر گوشی‌های جدید هواوی به کاربران ارائه می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود زمانی که هدفون را از طریق جک 3.5 میلی‌متری به گوشی متصل می‌کنید، موسیقی به شکلی فراگیر به گوش شما برسد و تصور حضور در یک سالن پخش موسیقی زنده یا کنسرت را برای شما ایجاد می‌کند.

هواوی پی اسمارت

رنگ‌بندی و قیمت

هواوی پی اسمارت دو سیم کارت در رنگ‌های مشکی، آبی، رزگلد (صورتی) و طلایی با قیمت 970 هزار تا 1 میلیون و 50 هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌‌رسد.

هواوی پی اسمارت

گالری عکس هواوی P Smart

جدول کامل مشخصات هواوی پی اسمارت

ابعاد (طول – عرض – ضخامت)150.1 میلی‌متر (5.91 اینچ) – 71.2 میلی‌متر (2.84 اینچ) – 7.5 میلی‌متر (0.30 اینچ)
وزن165 گرم
جنس بدنهآلومینیوم، پلاستیک و شیشه
پورت‌های ورودیمیکرو USB 2.0، جک 3.5 میلی‌متری هدفون
پردازندههای سیلیکون کایرین 659 هشت هسته‌ای (4 هسته با فرکانس 1.8 و 4 هسته با فرکانس 2.36 گیگاهرتز)
پردازشگر گرافیکیMali-T830 MP2
رم3 یا 4 گیگابایت
حافظه داخلی32 یا 64 گیگابایت با قابلیت ارتقا تا سقف 256 گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی
امکانات صوتیالگوریتم هواوی هیسن با فناوری صدای سه بعدی، اسپیکر تک کاناله، تکنولوژی حذف نویز با میکروفون اختصاصی
صفحه نمایش5.65 اینچی IPS LCD با نمایش 16 میلیون رنگ و تراکم 427 پیکسل بر هر اینچ، نسبت تصویر 18:9، رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل (فول اچ دی پلاس)
نسبت مساحت نمایشگر به بدنه76.1 درصد
دوربین اصلیدوربین دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، حالت پرتره، امکان تغییر گشودگی دریچه دیافراگم هنگام عکاسی، تگ‌گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، فوکوس به محض لمس کاربر، عکاسی پانوراما، اچ دی آر، فیلمبرداری فول اچ دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0
باتری و شارژر3 هزار میلی‌آمپرساعتی لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض توسط کاربر، شارژر دیواری 10 واتی (5 ولت/ 2 آمپر)، تکنولوژی شارژ سریع
سیستم عاملاندروید 8 اوریو
رابط کاربریEMUI 8.0
سنسورهاسنسور اثر انگشت بر روی قاب پشتی با سرعت و دقت عالی و همیشه فعال، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، قطب‌نما، شتاب‌سنج
سیم کارتدو سیم کارت نانو هیبرید
بلوتوث4.2
ارتباطات وایرلسWi-Fi 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت، هات اسپات
شبکه4G LTE

ویدیوی جعبه‌گشایی هواوی پی اسمارت

هواوی پی اسمارت در جشنواره عید دیدنی با هواوی

شرکت هواوی در ایران با یک جشنواره دیدنی به استقبال نوروز 1397 رفته است. جشنواره عید دیدنی با هواوی از اواسط بهمن‌ماه آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروز 1397 ادامه خواهد داشت. در این کمپین، شما می‌توانید با خرید گوشی هواوی P Smart از فروشگاه‌های منتخب، یک هدیه مانند پاوربانک هواوی، کارت هدیه و بلندگوی JBL Flip4 به طور رایگان از شرکت هواوی دریافت کنید. همچنین خریداران با پر کردن فرم مخصوص در وب سایت http://huaweidi.com می‌توانند در قرعه‌کشی‌های هفتگی هواوی شرکت کنند و یکی از برندگان خوش‌شانس هزاران جایزه شامل گوشی‌های میت 10 پورشه دیزاین، هدست JBL، بلندگوی JBL Clip2 و کارت خدمات VIP باشند. مراسم قرعه‌کشی، پنجشنبه هر هفته به طور زنده از طریق صفحه رسمی اینستاگرام هواوی به آدرس huaweimobilefarsi پخش می‌شود.

عید دیدنی با هواوی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. هواوی هرچی بخری ضرر نمیکنی

    • ضرر نمی کنی کلا نابود میشی چون پولتو دور ریختی
      هواوی واقعا حرفی برای گفتن نداره و یا تکراری طراحی می کنه یا اینکه تابلو کپی میزنه از برندهای بزرگتر . شما همین گوشی رو با همرده اش تو ال جی مقایسه کن متوجه میشی چی میگم

  2. آشغال ترین برند چینى هواوى هستش پولت رو بندازى تو چاه بهتره تا اینکه گوشى مذخرف هواوى بخرى!

    • واقعا حرف دل منو زدی. این برند حداقل 40 درصد بالاتر از ارزشش قیمت گذاری میشه. حیف سخت افزاری که خرچ گوشی های این برند میشه. یه برندی مثل ال جی چطوری با کیفیت کار می کنه یه برندی مثل هواوی چقدر داغون

  3. هواوی فقط قیمتش

  4. جناب معصوم پور عزیز

    دوربین سلفی این گوشی در مقایسه با میت 10 لایت چطوره؟ ضعیف تره؟