شرکت هوش مصنوعی Kngine

خرید شرکت هوش مصنوعی Kngine توسط سامسونگ

شرکت هوش مصنوعی Kngine توسط سامسونگ خریداری شد. با توجه به خریداری این شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی توسط پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا می‌توان انتظار داشت نسخه‌ای بسیار پیشرفته از دستیار مجازی بیکسبی در راه است.

یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس با وجود معرفی قابلیت‌های نرم افزاری نوین در آن‌ها و همچنین مجهز شدن به طراحی و ظاهری کاملا خاص، دستیار مجازی بیکسبی بود. کاربردی نبودن بیکسبی سبب شده بود کاربران دائما به دنبال راهی برای تغییر کاربری دکمه فیزیکی اختصاصی آن و غیر فعال کردن خود دستیار باشند.

اما به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم‌های مهمی درباره دستیار مجازی اختصاصی خود دارد، به طوری که از هم‌اکنون می‌توان به موفقیت بیکسبی 2.0 امیدوار بود. سامسونگ به تازگی شرکت هوش مصنوعی Kngine را خریداری کرده است. این یک استارتاپ مصری بوده و بر اساس ایده توسعه یک هوش مصنوعی با توانایی یادگیری و تکامل پیدا کردن همچون یک انسان شکل گرفته است.

نقشه راه شرکت هوش مصنوعی Kngine

شرکت هوش مصنوعی Kngine مشغول توسعه یک هوش مصنوعی شبیه به مغز انسان است، به طوری که خواهد توانست بعد از یادگیری به وسیله خواندن اسناد، کتاب‌ها، راهنماها و حتی جستجو در وب و دیگر منابع به سوال‌های مطرح شده پاسخ بدهد. موتور این هوش مصنوعی در چند فاز مختلف عمل می‌کند.

دستیار مجازی بیکسبی سامسونگ

نخستین فاز، پردازش سوال است. در ادامه سوال به چند بخش کوچکتر تقسیم شده و یک برنامه منسجم به منظور پاسخ‌دهی برای آن شکل می‌گیرد. این هوش مصنوعی در ادامه به پاسخ‌های پیدا شده امتیاز داده و مناسب‌ترین مورد را در نهایت ارائه می‌کند.

جالب است بدانید این نخستین ارتباط سامسونگ با شرکت هوش مصنوعی Kngine نیست، چرا که غول کره‌ای در سال 2014 برای نخستین مرتبه در این شرکت و همچنین شرکت Vodafone Ventures Egypt سرمایه‌گذاری کرده بود. خریداری Kngine در واقع سال گذشته به وقوع پیوست و یک شرکت وابسته سامسونگ با نام Samsung Research America صد درصد سهام آن را خریداری کرد. هنوز جزییات بیشتری از این خرید توسط سامسونگ منتشر نشده است.

این نخستین شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی نیست که سامسونگ خریداری کرده است. این شرکت چندین پیش Fluenty را نیز تصاحب کرده بود، شرکتی که مشغول توسعه راهکارهای ارتباطی مبتنی بر هوش مصنوعی است. سرمایه‌گذاری در Reactor Labs از دیگر اقدام‌های سامسونگ در این زمینه محسوب می‌شود.

به عنوان مهمترین اقدام سامسونگ که هدف‌ سرسختانه آن برای توسعه بیکسبی را نشان می‌دهد می‌توان به استخدام لری هک (Larry Heck) اشاره کرد، فردی که مسئولیت توسعه مایکروسافت کورتانا و گوگل اسیستنت را بر عهده داشته است! انتظار می‌رود نسخه جدید دستیار هوشمند بیکسبی همراه با رونمایی گلکسی نوت 9 معرفی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. میخواد دهن همه رو سرویس کنه ها

  2. هوش منصوعی فقط هواوی با این کاراش به هواوی نیمرسه

  3. سامسونگ داره خودشو قوی میکنه ولی ما هنوز دلمون باهاش صاف نشده و نمیشه

  4. میخاد اینجوری به خیال خودش جای اپلو بگیره ههه