پرتاب موفقیت‌آمیز موشک فالکون 9 برای پنجاهمین بار + ویدیو

موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پنجاهمین پرتاب موفق خود را تجربه کرد + ویدیو

اسپیس ایکس (SpaceX)، شرکت فضایی تحت امر ایلان ماسک برای پنجاهمین بار موشک فالکون 9 (Falcon 9) را با موفقیت به فضا فرستاد تا ماهواره‌ای به اندازه یک اتوبوس را در مدار زمین قرار دهد.

شب گذشته، در حالی که نیمی از مردم جهان در خواب به سر می‎‌بردند، اسپیس ایکس، کمپانی فضایی ایلان ماسک افسانه‌ای، موفقیت بزرگ دیگری را به نام خود ثبت کرد.

پادشاهی اسپیس ایکس در فضا با موشک فالکون 9

در سال 2008، اسپیس ایکس پس از سه پرتاب متوالی ناموفق راکت‌های خود به فضا، در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. اما اکنون این کمپانی توانسته موشک فالکون 9 را برای پنجاهمین بار با موفقیت به فضا بفرستد و بدین ترتیب، تسلط بالای خود را در صنعت پرتاب موشک به فضا اثبات کند.

ایلان ماسک پیش از پرتاب راکت خود در توییتر نوشت:

امشب فالکون 9 برای پنجاهمین بار پرتاب می‌شود و ماهواره اسپانیایی Hispasat را با خود به فضا می‌برد. این ماهواره با 6 تن وزن و اندازه‌ای معادل یک اتوبوس شهری، بزرگترین ماهواره جغرافیایی است که تاکنون پرتاب شده است.

موشک فالکون 9 در ساعت 21:03 سه‌شنبه، 15 اسفند 96 از سکویی در شهر کیپ کاناورال ایالت فلوریدای آمریکا به فضا پرتاب شد. تقریبا 33 دقیقه پس از پرتاب، ماهواره اسپانیایی Hispasat 30W-6 که بر قسمت بالایی موشک سوار شده بود، در فاصله 36 کیلومتری از سطح زمین و در مدار آن قرار گرفت.

این ماهواره قرار است خدمات تلویزیونی، پهنای باند، خدمات شبکه‌ای و دیگر سرویس‌های مخابراتی رایج را فراهم کند.

جدیدترین دستاوردهای اسپیس ایکس شامل پرتاب موشک فوق سنگین فالکون هوی (Falcon Heavy) -قدرتمندترین راکت عملیاتی در جهان- و توسعه دو ماهواره آزمایشی برای ارایه اینترنت ارزان‌قیمت به کاربران بود که در هفته‌های اخیر ماموریت‌های خود را آغاز کرده‌اند. حال به این جمع، پرتاب موفقیت‌آمیز راکت فالکون 9 برای پنجاهمین بار را نیز اضافه کنید.

حجم: 146 مگابایت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. ما همشو مدیون مغز هامون هستیم که رفتن اونور

  2. مثل همیشه عالی عمل کرد

  3. تسلا اسپیس ایسک اپل دنیارو زیرو رو کردن