نسخه پیش نمایش اندروید 9

دانلود نسخه پیش نمایش اندروید 9 مخصوص توسعه دهندگان

دانلود نسخه پیش نمایش اندروید 9 امکان‌پذیر شد. نسخه پیش نمایش اندروید P مخصوص توسعه دهندگان بوده و ویژگی‌های بسیار جدیدی درون آن قرار گرفته است. اما آیا کاربران عادی نیز می‌توانند از ویژگی های نسخه پیش نمایش اندروید 9 بهره ببرند؟

گوگل روز گذشته نخستین نسخه پیش نمایش اندروید 9 برای توسعه دهندگان را منتشر کرد، نسخه‌ای که همانند همیشه کوله‌باری از ویژگی‌های جدید را درون خود به همراه دارد. در نسخه پیش نمایش سیستم عامل موبایل آتی گوگل، اندروید خود را برای پذیرایی از نسل آتی سخت افزارهای موبایل آماده می‌کند.

به عنوان نمونه می‌توان به اضافه شدن پشتیبانی از دو و یا چند دوربین فیزیکی به صورت همزمان، پشتیبانی از ویدیوهای HDR VP9، پشتیبانی از فشرده‌سازی تصویر HEIF و پشتیبانی از برش نمایشگر اشاره کرد. به این ترتیب گوشی‌سازان بدون نگرانی از به وجود آمدن اختلال در نحوه نمایش محتوا درون رابط کاربری می‌توانند یک بریدگی همچون نمونه آن در آیفون 10 درون گوشی هوشمند خود قرار داده و یا لبه‌های دستگاه را همچون گوگل پیکسل 2 کمی گرد کنند.

نسخه پیش نمایش اندروید 9

به منظور دانلود نسخه پیش نمایش اندروید 9 به وب سایت Developer.Android مراجعه کنید. در نظر داشته باشید فلش کردن این ایمیج سیستم بر روی دستگاه، تمامی اطلاعات پیشین را از روی آن حذف خواهد کرد، پس بهتر است پیش از انجام هر کاری از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید. اگر برای اطلاعات خود ارزش زیادی قائل هستید، فلش کردن آن بر روی گوشی هوشمندتان را فراموش کنید.

آیا باید نسخه پیش نمایش اندروید 9 را دریافت کنیم؟

اگر درباره دانلود نسخه پیش نمایش اندروید 9 و فلش کردن آن مردد هستید، این تصمیم را کنار بگذارید، چرا که مطمئنا شما یک توسعه‌دهنده مشتاق نیستید! نسخه پیش نمایش اندروید 9 در نخستین مراحل توسعه قرار داشته و تنها برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپلیکیشن‌های خود را پیش از انتشار رسمی این سیستم عامل با توجه به آن بهینه‌سازی کنند منتشر شده است.

نسخه پیش نمایش اندروید 9

به همین دلیل استفاده از آن برای افرادی که تنها دوست دارند طعم نسخه جدید اندروید را (به عنوان یک کاربر عادی) بچشند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که قرار نیست با فلش کردن آن بر روی گوشی، سرعت دستگاه افزایش پیدا کند. با توجه به این که اکنون با نخستین بیلد مواجه هستیم، حتی احتمال کاهش سرعت و عملکرد بعد از دریافت آن نیز وجود دارد. هنوز درباره نحوه عملکرد نسخه پیش نمایش اندروید 9 بر روی هر پلتفرم اطلاعات خاصی در دسترس نیست و گوگل نیز وعده خاصی درباره آن به هیچ کدام یک از کاربران نداده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نسخه پیش نمایش اندروید 9 ویدیوی قرار گرفته در انتهای مطلب را مشاهده کنید. به گفته گوگل، نسخه منتشر شده به صورت ویژه با تمرکز بر نیازهای توسعه‌دهندگان توسعه پیدا کرده است، به همین دلیل کمتر شاهد ویژگی‌های جدید اندروید 9 در بخش رابط کاربری (مخصوص کاربران) در آن هستیم. کاربران برای اطلاع از قابلیت‌های نوین سیستم عامل جدید پلتفرم موبایل گوگل مرتبط با خود، باید تا کنفرانس Google I/O سال جاری میلادی که در ماه می (اردیبهشت – خرداد 1397) برگزار می‌شود منتظر بمانند.

با این حال هر از چندگاه و بر اساس چند اسکرین شات لو رفته می‌توان به تعدادی از ویژگی‌های رابط کاربری اندروید 9 پی برد. به عنوان یکی از ویژگی‌های جذاب آن باید به به موقعیت‌یابی داخلی به وسیله Wi-Fi RTT اشاره کرد. به لطف آن می‌توان درون محیط‌های سربسته نیز با استفاده از گوشی هوشمند خود به مسیریابی پرداخت.

نسخه پیش نمایش اندروید 9

با بهره بردن از رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی RTT می‌توان فاصله را با نزدیکترین نقطه دسترسی (اکسس پوینت) وای فای محاسبه کرد. به این ترتیب علاوه بر مسیریابی و موقعیت‌یابی همیشگی در محیط‌های بیرونی با استفاده از جی پی اس، می‌توانید درون مکان‌های سربسته همچون یک مجتمع تجاری نیز بدون گم کردن راه مسیریابی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*