ویر او اس

گوگل نام اندروید ویر را به ویر او اس تغییر می‌دهد؛ تقلید از واچ او اس اپل؟

پلتفرم ساعت های هوشمند اندروید ویر گوگل حالا به ویر او اس (Wear OS) تغییر نام پیدا کرده است. جدا از این که مشخص نیست هدف از این تغییر نام چه بوده است، آیا گوگل می‌خواهد از نام گذاری محصولات اپل همچون واچ او اس تقلید کند یا فکرهای دیگری در سر دارد؟

برند اندروید ویر برای نخستین بار در سال 2014 معرفی شد و حال به نظر گوگل قصد دارد نام جدید ویر او اس را جایگزین آن کند. حتی قسمت جدیدی در سایت گوگل با نام Wearos ایجاد شده است که می‌تواند این تغییر را تایید کند. ویر او اس حتی یک شعار جدید را نیز تصاحب کرده است:

ویر او اس
هر لحظه را مهم بشمارید

از آنجایی که پلتفرم ساعت های هوشمند گوگل هم با اندروید و آی او اس کار می‌کند، شما هیچ محدودیتی در استفاده از سیستم عامل موبایلی خاصی نداشته و انعطاف پذیر‌تر از سیستم عامل ساعت های هوشمند اپل عمل می‌کند. پلتفرم نرم افزاری اپل واچ، واچ او اس (WatchOS) نام دارد. و حتی اگر ویر او اس گوگل نتواند ویژگی‌های مشابهی با کاربران اندرویدی را به صاحبان آیفون های اپل ارائه کند هم بسیاری از مشتریان سیستم عامل گوگل را ارجع‌تر از اپل واچ می‌دانند.

ویر او اس

گوگل ادعا می‌کند که در سال 2017، از هر سه صاحب ساعت های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید ویر، صاحب آیفون بوده‌اند. کاربران اندرویدی هنوز هم اکثریت مشتریان را تشکیل می‌دهند. بیش ا 50 ساعت هوشمند ویر او اس تا کنون روانه بازار شده است و بسیاری از برندهای مد دنیا نیز از این پلتفرم استفاده کرده‌اند.

مسیر جدید گوگل در راه گجت‌های پوشیدنی

دنیس تروپر، یکی از مدیران عالی رتبه شرکت گوگل در یک پست وبلاگی اینچنین گفته است:

ما یک نام جدید را معرفی می‌کنیم که می‌تواند بهتر نشان دهنده‌ی تکنولوژی، هدف و از همه مهم‌تر افرادی که ساعت‌های هوشمند ما را می‌پوشند باشد. ما حالا Wear OS ساخت گوگل، یک پلتفرم گجت های پوشیدنی برای همه هستیم. شما این نام جدید را بر روی ساعت و اپلیکیشن موبایلی خود طی هفته‌های آینده مشاهده خواهید کرد.

نام تجاری و لوگو این سیستم عامل را خیلی از کاربران زودتر از سایرین دریافت کرده است. همچنین نخستین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید P نیز به پلتفرم گجت های پوشیدنی Wear OS گوگل اشاره می‌کند. گوگل احتمالا در کنفرانس I/O امسال خود که تا چند ماه دیگر برگزار می‌شود بیشتر در مورد جاه طلبی‌هایش همراه پلتفرم ویر او اس صحبت خواهد کرد. این نرم افزار قطعا نیاز به کار بیشتر و بازنگری خواهد داشت. ما در حال حاضر نمی‌دانیم که گوگل چه در سر دارد.

تغییر نام امروز پیشتر از برگزاری نمایشگاه Baselworld اعلام شده است که در آن سازندگان ساعت های هوشمند از جدیدترین محصولات خود پرده برداری خواهند کرد.