موشک آماتوری زمین تخت سرانجام به هوا رفت! + ویدیو

موشک آماتوری زمین تخت سرانجام به هوا رفت! + ویدیو

موشک آماتوری زمین تخت راکتی ساخته‌شده توسط یکی از طرفداران نابغه نظریه زمین تخت، برای اثبات این تئوری است که به تازگی و با موفقیت از سطح سیاره کروی ما به سمت آسمان پرتاب شد!

اگر تا به امروز اسم نظریه زمین تخت را نشنیده‌اید، تنها لازم است بدانید که گروهی از افراد وجود دارند که برخلاف قرن‌ها کار علمی و فعالیت‌های گسترده ستاره شناسی، باور دارند که سیاره کروی ما تخت است و تمامی دانشمندان جهان و کارشناسان سازمان‌های بزرگی مانند ناسا (NASA)، به دروغ تفکر گرد بودن زمین را به خورد جامعه داده‌اند!

در همین رابطه، یکی از طرفداران پر و پا قرص این تئوری به اسم مایک هیوز (Mike Hughes) که با نام مستعار مایک هیوز دیوانه هم شناخته می‌شود، پس از تلاش‌های فراوان برای ساخت موشک آماتوری زمین تخت برای اثبات باورهایش، اخیرا موفق شد تا راکت خود را به آسمان بفرستد. در بررسی این خبر جنجالی و کمی طنزآلود با ما همراه باشید.

ماجرای موشک آماتوری زمین تخت

از ماه نوامبر 2017 مایک هیوز به دفعات سعی کرد تا با استفاده از راکتی که خودش به صورت آماتوری ساخته، به ارتفاع تقریبی 500 متر از زمین برود و از آنجا با تهیه مدرک از تخت بودن زمین، اصطلاحا آبروی ناسا و سایر سازمان‌های برجسته فضایی را ببرد.

حال با گذر از این حقیقت که قوس زمین تنها از ارتفاع یک کیلومتری به بعد قابل‌مشاهده است و از طرف دیگر، برای رفتن به این ارتفاع کوه‌ها و برج‌های متعددی در جهان وجود دارد، باید بگوییم که در آخرین تلاش مایک هیوز در 24 مارس، موشک آماتوری زمین تخت او به آسمان رفت و پس از انجام ماموریت، بدون وارد کردن صدمه‌ای جدی به سرنشین، به سطح زمین برگشت.

موشک آماتوری زمین تخت سرانجام به هوا رفت! + ویدیو

مایک هیوز دیوانه

ویدیویی از این پرتاب موفقیت‌آمیز در فضای مجازی منتشر شده که سوار شدن هیوز در موشک، جدا شدن آن از زمین و پایین آمدن با چتر نجات را نشان می‌دهد. این اقدام پس از دو تلاش ناموفق قبلی صورت گرفت که در یکی مقامات با خبردار شدن از اینکه مایک هیوز قصد دارد موشکش را در یک زمین دولتی امتحان کند، جلوی کار او را گرفتند و در تلاش دوم در 3 فوریه 2018، با وجود محیا شدن یک محل پرتاب خصوصی، راکت زمین تخت هیوز دچار نقص فنی شد و به آسمان نرفت.

تلاش موفقیت‌آمیز مایک هیوز دیوانه

هیوز که یک راننده لیموزین 61 ساله است، برای پرتاب راکت آماتور زمین تخت ‌نوعی سطح شیب‌دار متحرک را ساخته بود و در زمینی که متعلق به فردی به نام آلبرت اکورا (Albert Okura) بود، به ارتفاع 572 متری صحرای موهاوی (Mojave) کالیفرنیا رفت.

در هنگام فرود گفته شده که راکت با سرعت 560 کیلومتر بر ساعت در حال سقوط به سمت زمین بوده که با استفاده از 2 چتر نجات، هیوز نتوانست به بهترین شکل ممکن فرود بیاید و در کنار آسیب دیدن دماغه راکت، صدمه‌ای جزئی به خود او وارد شد.

موشک آماتوری زمین تخت سرانجام به هوا رفت! + ویدیو

البته همانطور که انتظار می‌رود تلاش‌های مایک هیوز در راستای اثبات باورهایش با این موفقیت به پایان نمی‌رسند و او گفته است که در قدم بعدی، قصد دارد تا راکتی متشکل از یک بالون و تجهیزات پیچیده‌تر را برای رفتن به ارتفاع 110 کیلومتری زمین آماده کند. هیوز که قلبا به تخت بودن زمین معتقد است، می‌گوید که با پرتاب راکت بعدی مدارک محکمی برای نقض گرد بودن سیاره به دست می‌آورد.

در انتها شما را به تماشای ویدیو کوتاهی از مهم‌ترین لحظات تلاش جدید مایک هیوز برای پرتاب موشک آماتوری زمین تخت به آسمان دعوت می‌کنیم:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. لا اقل پای عقیده ش وایستاده
    من تحسینش میکنم 😐

  2. پس چرا همیشه یه مشکلی هست؟

  3. خخ این افای مایک هیوز چ آدم جالبیه

  4. فقط همین قدر رفت بالا؟ واقعا دیوونست

  5. خخخ واقعا خنده داره که این ابله احمق هنوز هم به گرد بودن زمین شک داره!!

    • خنده که بکنار چقدر پول خرج این توهم احمقانه ش کرده

    • ببین اقا .1- تمام ابهای دنیا به سمتی سر ریز میشن که شیب اونجا کمتره و این شیب در نقطه ای به یخهای ضخیم خواهد رسید که دما صد در صد در اونجا خیلی زیاده دور از تصورو من اینرو از روی علم میگم .2- کسی هم نگفته که زمین تخت کلاهک نداره بلکه داره منتها گرد نیست تخت تخت هم نیست بلکه قوسی از یک بیضی است و ما داریم روی این کلاهک زندگی میکنیم و مثل هر میوه که هسته داره و حتی موتور ( دینام) که دارای کلاهکه ویا حتی کلاهکهای هسته ای ویا حتی هر هسته ای که تو فکر میکنی مثل هسته هلو و هسته زیتون (تین) وهسته خرما (رطب)و.. که در قران هم به اونها اشاراتی شده. اصلا زمین تخت رو با قران بیش ببر ببین چقدرش با قران همخوانی داره . قران که دروغ نمیگه. منتها اینجا بعضی ها سو استفاده میکنن و به جای ما میگن زمین مثل دیسکه . مثل دیسک هم که نمیطونه باشه . کروی هم نمیتونه باشه چون حدید خورده و قران هم گفته شباهتی هم به کوهان شتر داره 3- اهنربای طبیعی دارای قطب مثبت و منفی است و اگر براده اهن رو رو ی کاغذ بریزی میدان مغناطیسی برات روشن میشه خوب این تکه اهنربا هم از همین زمین تخت کنده شده و طبیعیه ومثل صنعتی که اونرو گرد و به هر شکلی که حالا هست میسازن نیست. از قدیم گفتن مشت نمونه خروار است 4 – چطور زمین گرده در صورتی که در قران امده که ما حدیدی فرستادیم و این حدید به زمین اصابت کرده و زمین را در هم کوبیده . ایا اجرام اسمانی مثل تخم هندونه هستند که روی زمین بریزی و زمین هیچیش نشه .نه اقا هر برخورد اجرام با کره زمین مساوی است با متلاشی شدن کره گردی که تو میگی . بس این ایه خودش ثابت میکنه که زمین گرد هم نیست . بلکه بعد از برخورد حالتی شبیه تخت بیدا کرده .5. اب خودش یک شاره ( مایع است) و شار رو نمیشه در خارج یک کره ریخت و انتظار داشت که اون اب اونجا بمونه . مشت نمونه خروار است . تصور بکن اگه تمام ابهای دنیا روی کره باشه چی میتونه اونو نگه داره . میدان مغناطیسی در اب اثری نداره میتونی امتحانش کنی با اهنربا . اصلا مگه اهنربا اب رو جذب میکنه. اهنربا فقط اون حدیدی رو که خدا فرستاده جذب میکنه. اما اگه اب رو داخل ظرف ( اینجا یاد اوری میکنم که در علم تعریفی برای ظروف شده است یعنی یک ظرف چیزی است که ماده ای را که در ان ریخته ایم در خود نگه دارد نه اینکه ان را از دست بدهد) بریزیم میمونه و هم میدان مغناطیسیش حفظ میشه

      • چرا چرت و پرت میگی؟
        1_این مغناطیس نیست که آب رو نگه میداره بلکه جاذبه هست
        با حساب کتاب شما خودتم الان نباید رو زمین باشی چرا که آهنربا انسانو جذب نمیکنه
        2_شما که میگی هر برخورد با متلاشی شدن کره برابره به من بگو یه شهاب سنگ با قطر مثلا 2متر
        چطوری زمین با قطر 12000کیلومتر رو نابود میکنه؟

    • شمایی که بدون هیچ تحقیقی میگی ابله باور بفرما شما باهاش فرقی نداری.کافیه تعصب رو بزاری کنار و کمی در این باره تفحص کنی اون موقه متوجه میشی چندین ساله گمراه بودی و نمیدونستی.

    • آن کس که نداند و نخواهد که بداند ، بر جهل خودش تا به ابد کور بماند. بیشعور و احمق شما هستی با وجودت