افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت

آموزش افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت با 5 گزینه مخفی

در این مقاله می‌خواهیم راه‌هایی را جهت افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت (Microsoft Edge) به شما معرفی کنیم تا نهایت بهره را از این مرورگر نسبتا جدید ببرید.

همچون مرورگر معروف گوگل کروم که حاوی یک منوی مخفی با نام Flags menu است، در مرورگر مایکروسافت اج نیز می‌توانید با ورود به چنین بخشی تنظیمات مهمی را جهت شخصی‌سازی مرورگر اعمال کنید. بدین ترتیب راهی مخفی جهت افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت پیش روی کاربران باز می‌شود.

مایکروسافت علاقه‌ای به باز گذاشتن برخی بخش‌ها و تنظیمات برای کاربران عادی ندارد و نمی‌خواهد با تغییر تنظیمات پیش‌فرض مشکلی در سیستم به وجود بیاید. به همین خاطر هرکسی از منو Flags در این مرورگر اطلاع ندارد.

افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت

اما با کمی راهنمایی و دقت می‌توانید تسلط خوبی بر این منوی مخفی و تنظیمات آن بدست آوردید. همچون با تغییر هوشمندانه برخی از تنظیمات متوجه می‌شوید که تجربه کاربری شما بسیار بهتر می‌شود و در نتیجه از وب‌گردی لذت خواهید برد.

در اینجا نگاهی به چند تنظیم مخفی در مرورگر مذکور داریم تا راه‌هایی برای افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت پیدا کنیم.

نحوه دسترسی به بخش Flags در اج

جهت باز کردن این بخش در مرورگر مایکروسافت، پنجره‌ای باز کرده و عبارت about:flags را در نوار آدرس بالا وارد کنید و اینتر را بزنید.

پس از اینکه منو در تب مربوطه باز می‌شود، دو بخش اصلی پیش روی کاربر قرار خواهد گرفت: بخش Developer Settings و Standard Preview. جهت دسترسی به لیست کاملی از تنظیمات سه دکمه کنترل + شیفت + D را فشار دهید. توجه داشته باشید جهت اعمال شدن هر تغییری که در این منو انجام می‌دهید، مرورگر را باید ریستارت کنید.

هشدار: تمامی تنظیمات منوی flags در حالت آزمایشی هستند و جهت استفاده توسعه‌دهندگان در دسترس قرار گرفته‌اند. به همین خاطر ممکن است گاهی اوقات به درستی کار نکنند یا ناگهان روزی ناپدید شوند.

1- پروژه WebRTC

افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت

WebRTC یک پروژه متن باز است که به وب‌سایت‌های مختلف امکان پخش زنده ارتباطات صوتی و تصویری را به کمک اتصال P2P می‌دهد. مسئولیت استانداردسازی این پروژه نیز بر عهده اتحادیه جهانی وب (W3C) است.

به عبارت ساده این پروژه امکان تماس صوتی، تصویری، به اشتراک گذاری فایل و دیگر فعالیت‌های مرتبط را بدون نیاز به نصب پلاگین و اپلیکیشن‌های جانبی فراهم می‌کند. اما از سمت مصرف‌کنندگان، یک مشکل در WebRTC وجود دارد؛ هر فردی که به شما متصل باشد می‌تواند آی پی شما را مشاهده کند.

با رفتن به بخش Developer Settings > Hide my local IP address over WebRTC connections در مرورگر اج می‌توانید به سرعت این مشکل را برطرف کنید.

2- افزونه TCE Fast Open

افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت

TCP Fast Open یک افزونه از پروتکل TCP به حساب می‌آید. در زبان ساده TCP یک استاندارد در وب است که به اپلیکیشن‌ها امکان ایجاد و حفظ یک اتصال شبکه‌‌ای را می‌دهد. این افزونه از امن بودن و عدم وجود ارور در بایت‌هایی که رد و بدل می‌شوند اطمینان حاصل می‌کند.

در صورتی که کلاینت و سرور اینترنتی از TCP Fast Open پشتیبانی داشته باشند، سرعت بارگذاری صفحات تا 10 درصد افزایش می‌یابد. حتی در برخی گزارشات میزان بهبود تا 40 درصد نیز ذکر شده است.

جهت فعال کردن این افزونه به صورت همیشگی و دائم باید به بخش Diagnostics > Networking > Enable TCP Fast Open رفته و گزینه Always On را در منوی کشویی انتخاب کنید.

3- Render Throttling

افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت

این فلگ مبتنی بر جاوا است که در اینجا مورد بررسی قرار می‌دهیم. در کنار CSS و HTML یکی دیگر از زبان‌های طراحی وب جاوا اسکریپت محسوب می‌شود. این زبان طراحی به صفحات وب اجازه برقراری ارتباط و تعامل بیشتر را می‌دهد.

این یک ایده خوب است، اما فراموش نکنید که جاوا اسکریپت بر روی مصرف باتری دستگاه تاثیرگذار است. اگر معمولا با مشکل کمبود شارژ مواجه هستید بهتر است این گزینه را جهت افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت انتخاب نکنید.

یک پیشنهاد در اینجا فعال کردن تب render throttling است. به بخش Diagnostics > JavaScript رفته و تیک گزینه Allow the render pipeline to be throttled to improve battery life را قرار دهید.

4- تب‌های Low Power

افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت

یکی دیگر از راه‌های افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت استفاده از گزینه دیگر مربوط به جاوا اسکریپت به نام Low Power mode است که عملکرد تب فعال در مرورگر را بهبود می‌بخشد.

استفاده از این گزینه برای باز کردن صفحات سنگین و کند وب بسیار مناسب است. بسیاری از سایت‌ها همراه با تبلیغات‌های بی‌شمار جاوا بارگذاری می‌شوند. این تنظیم ویژه محدودیت استفاده از CPU توسط تب مربوطه را تغییر می‌دهد و به کمترین حد ممکن می‌رساند تا تجربه وب‌گردی شما روان باشد و عمر باتری بهتری توسط دستگاه ارائه شود.

جهت فعال کردن این گزینه ویژه به بخش iagnostics > JavaScript > Allow background tabs to be put into low-power mode رفته و گزینه مربوطه را فعال کنید.

توجه داشته باشید که این قابلیت بر روی تب‌هایی که در پس‌زمینه فعالیت سنگینی دارند تاثیر می‌گذارد و ممکن است عملکرد عادی آن‌ها را دچار خلل کند. به عنوان مثال نوتیفیکیشن‌ها دیر نمایش داده می‌شوند و یا همگام‌سازی به سرعت همیشگی صورت نمی‌گیرد.

5- غیرفعال‌ کردن لیست Compatibility مایکروسافت

افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت

میلیون‌ها وب‌سایت در وب از تکنولوژی قدیمی بهره می‌برند. هر چند وقت یکبار ممکن است چنین سایت‌هایی را باز کنید. اگر فناوری مربوط به آنها قدیمی باشد برخی مرورگرها قادر به نمایش صحیح محتوی نخواهند بود. به همین خاطر مایکروسافت یک لیست جدید ایجاد کرده است که اگر سایت مربوطه در آن قرار داشته باشد، مرورگر اج خود را با آن هماهنگ خواهد کرد تا تمامی محتوی به خوبی نمایش داده شود.

اما سوال این است که آیا مایکروسافت همیشه آپدیت بودن سایت‌ها را چک می‌کند؟ آیا این لیست واقعا کامل و به‌روز است؟ و اینکه اگر یکی از موارد لیست آپدیت شده باشد از لیست خارج می‌شود یا در نمایش آن خلل به وجود می‌آید؟ به نظر می‌رسد فعال بودن این لیست تنها منجر به افت سرعت و تجربه وب‌گردی کاربران شود. بنابراین بهتر است برای افزایش سرعت مرورگر اج مایکروسافت این مورد را غیرفعال کنید.

بدین منظور کافیست به بخش Developer Settings > Use Microsoft Compatibility List رفته و آن را به کلی غیرفعال کنید.

ریست کردن فلگ‌ها در مرورگر اج

همانطور که در بالا گفتیم برخی قابلیت‌ها و گزینه‌های منوی Flags در مرورگر اج در مرحله آزمایشی قرار دارند و ممکن است منجر به کاهش سرعت مرورگر یا بروز مشکلات بزرگتری در آن شوند. خوشبختانه راهی برای بازگشت وجود دارد. در نوار آدرس بالا عبارت about:flags را تایپ کرده و اینتر را بزنید. کافیست بر روی گزینه Reset all flags to default کلیک کنید تا منوی مربوطه و تنظیمات آن ریست شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چقد یه مرورگر باید آشغال باشه که با ترفند مخفی سرعتش زیاد شه
    واقعاً هیچ مرورگری کاربرد کروم ندارع
    کروم فقط مرورگر نیست ، تقریباً یک سیستم عامله لامصب
    سرعت زیادشم ترفند مخفی نمیخواد خخخخ

  2. ممنون واقعا عالی بود.

  3. ممنون خیلی عالی بود

  4. خیلی ممنون ولی مرورگر سامسونگ خیلی از این بهتره

  5. من که کلا با کروم اوخت گرفتم و قصد ندارم عوضش کنم