اگزینوس 9820

سامسونگ توسعه تراشه های اگزینوس 9820 و 5G RD را آغاز کرده است

اگزینوس 9820 (Samsung Exynos 9820) جدیدترین تراشه سامسونگ برای تلفن های هوشمند است که به نظر می‌رسد توسعه آن در کنار چیپ 5G RF برای نسل جدید اینترنت آغاز شده است.

اوایل سال جاری میلادی بود که اگزینوس 9810 به عنوان مغز پردازشگر گوشی های سری گلکسی اس 9 به صورت رسمی توسط سامسونگ رونمایی شد. اگرچه مدت زمان زیادی از معرفی این تراشه نمی‌گذرد، ولی همگان مشغول صحبت در مورد توسعه شبکه 5G و انتظاراتشان از نسل جدید هستند. اخیرا گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد سال آینده، کوالکام از یک مودم اسنپدراگون با پشتیبانی از شبکه 5G رونمایی می‌کند. اما به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در این زمینه تنها نبوده و سامسونگ نیز با اگزینوس 9820 در این مسیر گام برداشته است.

 

اگزینوس 9820

پشتیبانی اگزینوس 9820 از شبکه 5G

مطابق با جدیدترین شایعات، یکی از کارمندان سامسونگ الکترونیکس از ژانویه 2018، روی یک پروژه اگزینوس 9820 مشغول فعالیت و انجام کارهای مختلفی همچون اعتبارسنجی پردازنده، معماری اشکال‌زدایی و برطرف کردن مشکلات است. به علاوه، همین کارمند روی چیپ 5G RF نیز کار می‌کند تا در آینده، خریداران محصولات این شرکت قادر به استفاده از اینترنت گیگابیتی در زندگی روزمره خود باشند.

انتظار می‌رود Exynos 9820 به عنوان نسل جدید تراشه Exynos 9810 بر پایه فرآیند ساخت 7nm EUV تولید شود. احتمالا گوشی های سری گلکسی S10 نیز نخستین دستگاه‌هایی باشند که به این چیپست مجهز می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*