تشخیص نژاد سگ ها با استفاده از گوگل لنز امکان‌پذیر شد

تشخیص نژاد سگ ها با استفاده از گوگل لنز امکان‌پذیر شد

گوگل لنز (Google Lens) نام اپلیکیشن واقعیت افزوده گوگل است که می‌توان به کمک آن، اطلاعات زیادی از جهان اطراف به دست آورد. در جدیدترین مورد، امکان تشخیص نژاد سگ ها به ویژگی‌های این نرم افزار کاربردی اضافه شده است.

گوگل لنز از طریق دستیار مجازی گوگل (Google Assistant) و اپلیکیشن تصاویر گوگل (Google Photos) در دسترس کاربران قرار دارد. این نرم افزار، عکس‌ها را آنالیز می‌کند و اطلاعاتی درخصوص سوژه موجود در آنها به کاربر می‌دهد. روش کار به این صورت است که شخص دوربین تلفن همراه را بر روی سوژه مورد نظر قرار می‌دهد و گوگل لنز اطلاعاتی از آنچه در قاب دوربین می‌بیند ارایه می‌کند. به عنوان مثال، با بردن دوربین بر روی میدان آزادی یا برج میلاد، گوگل لنز اطلاعاتی در خصوص سازه، مکان قرارگیری آن، ارتفاع و مواردی از این دست به کاربر نشان خواهد داد.

تشخیص نژاد سگ ها با استفاده از گوگل لنز امکان‌پذیر شد

قدرت گوگل لنز در تشخیص نژاد سگ و گربه

در حال حاضر، سرویس گوگل لنز در فاز تست و آزمایش قرار دارد اما روز به روز در حال توسعه است و بسیار هوشمندتر از قبل ظاهر می‌‍شود. در حال حاضر، این اپلیکیشن قادر به تشخیص نژاد سگ ها و گربه‌هاست و اطلاعاتی در این خصوص به شما خواهد داد. امکان تشخیص نژاد حیوانات در گوگل لنز با همان روش عادی صورت می‌گیرد؛ از سگ یا گربه مورد نظرتان عکس بگیرید یا تصویر آن را از گالری انتخاب کنید، اپلیکیشن آنالیزهای خود را بر روی این عکس انجام خواهد داد و اطلاعاتی کاربردی در این مورد به شما ارایه می‌کند. در حال حاضر، این روش جهت تشخیص نژاد سگ ها بسیار دقیق عمل می‌کند و علاوه بر نژاد، اطلاعات دیگری نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. در صورتی که قدرت تشخیص دقیق نژاد سگ را نداشت، گوگل لنز به جای آن، لیستی از نژادهای نزدیک به شما پیشنهاد می‌دهد. بدین ترتیب، دیگر نیازی به جستجوی عباراتی همچون «نژاد سگ خاکستری با گوش‌های دراز» را در گوگل نخواهید داشت.

تشخیص نژاد گربه و سگ تنها بخشی از ویژگی‌هایی است که گوگل قصد دارد از طریق Google Lens به کاربران ارایه دهد. این کمپانی برنامه‌هایی برای بهبود قدرت تشخیص گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی توسط اپلیکیشن واقعیت افزوده خود دارد.