اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید

بهترین اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید + دانلود

مایکروسافت خالق ویندوز و ویندوز فون است، اما برنامه های اندرویدی بسیار مفیدی نیز به صورت اختصاصی توسعه داده است. در این مطلب با بهترین اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید آشنا شده و آن‌ها را دانلود می‌کنیم.

مایکروسافت خیلی تلاش کرد به وسیله ویندوز فون، در برابر دو پلتفرم موبایل قدرتمند کنونی یعنی اندروید و آی او اس قد علم کند، اما موفق نشد و سال گذشته، به صورت رسمی مرگ پلتفرم موبایل خود را اعلام کرد. با این حال مایکروسافت توانست به وسیله آوردن نرم افزارهای اختصاصی و برنامه‌های مربوط به سرویس‌های خود به اندروید و آی او اس، توجه کاربران زیادی را به دست آورده و در دنیای اپلیکیشن‌های موبایل موفق ظاهر شود.

اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید

به عنوان نمونه‌ای از اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید می‌توان به مایکروسافت آفیس اشاره کرد که بهترین مجموعه ابزار به منظور ایجاد و ویرایش اسناد به شمار می‌روند. برای دانلود برنامه‌ها از فروشگاه گوگل پلی بر روی نامشان کلیک کنید.

مایکروسافت آفیس

دانلود مایکروسافت Word | Excel | PowerPoint

اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید

مایکروسافت در سال 2014، نسخه رایگان برنامه‌ آفیس را برای اندروید و آی او اس منتشر کرد. کاربران به این ترتیب توانستند فایل‌های ورد، پاورپوینت و اکسل که پیشتر تنها قادر به اجرای آن‌ها در دسکتاپ‌ها بودند را بر روی گوشی هوشمندشان ویرایش کنند.

در سال 2015، تعداد اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید افزایش پیدا کرد، چرا که سه نرم افزار جداگانه برای ورد، پاورپوینت و اکسل ارائه شد تا نحوه ایجاد و ویرایش فایل‌ها در هر دسته‌بندی سرعت بگیرد. در حالت عادی می‌توان به ابزارهای پایه دسترسی داشت، اما در صورت نیاز به استفاده از ویژگی‌های بیشتر همچون قرار دادن جداکننده بخش‌ها، نمایش هیستوری فایل‌ها و همچنین سفارشی‌سازی هدرها و یا فوترها در ورد، می‌بایست اشتراک Office 365 را خریداری کرد. اما اگر تنها به دنبال ایجاد، ویرایش و ذخیره اسناد بدون نیاز به ابزارهای حرفه‌ای هستید، نسخه رایگان اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید برایتان کفایت می‌کند.

یکی از مزایای استفاده از اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید همگام‌سازی اسناد در سرویس فضای ابری این شرکت یعنی وان درایو است. به این ترتیب می‌توان از هر جایی و از طریق هر دستگاهی به اسناد خود دسترسی داشت. خوشبختانه به استفاده از وان درایو اجباری وجود نداشته و می‌توان اسناد را در دراپ باکس یا باکس بارگذاری کرد.

مایکروسافت لانچر

دانلود Microsoft Launcher

مایکروسافت لانچر

با وجود تعدد لانچرهای اندرویدی، مایکروسافت لانچر یکی از نخستین انتخاب‌ها برای کاربران این پلتفرم است. بعد از Arrow Launcher، مایکروسافت با تغییر نام، ورژن قدرتمندتر لانچر اندرویدی خود را معرفی کرد.

این برنامه علاوه بر ویژگی‌های ثابت درون همه لانچرها همانند قرار دادن میانبر اپلیکیشن‌ها در صفحه خانه و سفارشی‌سازی والپیپرها و ویجت‌ها، شامل ترفندهای کاربردی است که لانچرهای عادی فاقد آن‌ها هستند. در مطلب معرفی و دانلود بهترین لانچرهای اندروید، در دسته‌بندی ابزارهای سبک و راحت، مایکروسافت لانچر را انتخاب کردیم.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن امکان یکپارچه‌سازی با استفاده از “Continue on PC” است. در زمان اتصال به حساب کاربری خود در مایکروسافت، می‌توان برخی اعمال را بعد از شروع کردن بر روی گوشی هوشمند، در دسکتاپ ادامه داد و تکمیل کرد. به عنوان نمونه ایجاد و ویرایش یک سند را در مسیر خانه و حین جابه‌جایی با وسایل نقلیه عمومی شروع کرده و آن را در منزل به وسیله دسکتاپ ادامه بدهید!

وان نوت

دانلود OneNote

اپلیکیشن OneNote

یکی دیگر از اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید که طرفداران زیادی دارد، وان نوت محسوب می‌شود. برای اندروید، اپلیکیشن‌های بسیار زیادی به منظور نوت برداری وجود دارد، اما کمتر موردی همچون اور نوت و وان نوت دارای قابلیت نصب بر روی پلتفرم‌های مختلف و همگام‌سازی نوشته‌ها درون تمامی آن‌ها است. وان نوت اخیرا ویژگی‌های جدیدی نیز دریافت کرده که کار با آن را لذت بخش‌تر می‌کند.

یکی از مزیت‌های وان نوت در مقایسه با اورنوت، رایگان بودن آن به طور کامل است، در حالی که درون اورنوت به منظور دستیابی به برخی قابلیت‌ها باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید. قابلیت اسکن دست نوشته‌ها و جستجوی پیشرفته جزو مهمترین امکانات آن به شمار می‌روند. برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های نوت برداری، در وان نوت می‌توان به نوشته‌های خود، فایل‌های ویدیویی و یا تصویری نیز اضافه کرد.

پشتیبانی از اندرویدی ویر (WearOS)، امکان پسوردگذاری بر روی نوت‌ها و وجود یک ویجت کاربردی به منظور دسترسی سریع به نوشته‌ها جزو دیگر ویژگی‌هایی هستند که وان نوت را تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید می‌کنند.

با این حال، بهترین قابلیت وان نوت امکان دسترسی به نوشته‌ها در حالت آفلاین است، کاری که درون اورنوت پیش از خرید نسخه پریمیوم امکان‌پذیر نیست.

وان درایو

دانلود OneDrive

اپلیکیشن onedrive

در بین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری یا همان کلاد، رقابت نزدیکی بین دراپ باکس، گوگل درایو و وان درایو مایکروسافت وجود دارد. کاربرانی که بیشتر از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنند، گوگل درایو را ترجیح می‌دهند، اما به خاطر یکپارچه بودن وان درایو با آفیس و وان نوت، کاربران این دو نرم افزار بسیار پرکاربرد، سرویس ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت را انتخاب می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن اندرویدی وان درایو، امکان بکاپ‌گیری خودکار از تصاویر و ویدیوها است. می‌توان کاری کرد که بعد از ثبت هر عکس با دوربین، فایل آن در سرویس فضای ابری مایکروسافت ذخیره شود تا احتمال از دست دادن آن‌ها به صفر برسد.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده وان درایو، امکان استفاده از فایل‌ها، اشتراک گذاری عکس‌ها در آلبوم و ویرایش اسناد در حالت آفلاین است. در حالت عادی، 5 گیگابایت فضا در اختیارتان قرار داده خواهد شد، اما با خرید اشتراک Office 365، این میزان به 1 ترابایت افزایش می‌یابد! اگر احتیاجی به Office 365 و همچنین 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ندارید، می‌توانید با پرداخت ماهیانه 1.99 دلار یا 3.99 دلار به ترتیب 100 گیگابایت یا 200 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در سرویس کلاد مایکروسافت در اختیار داشته باشید.

اسکایپ

دانلود Skype

اسکایپ اندروید

در سال 2015 رابط کاربری اسکایپ به میزان قابل توجهی تغییر کرد، به طوری که اکنون دسترسی به لایه‌های مختلف و امکانات آن همچون تماس صوتی و تصویری و گفتگوی متنی با مخاطب‌ها راحت‌تر شده است. برقراری تماس بین کاربران اسکایپ کاملا رایگان است. از جمله ویژگی‌هایی که این برنامه را تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید می‌کند، امکان برقراری تماس تصویری گروهی تا سقف 25 نفر است!

پیشتر کاربران از اسکایپ تنها برای برقراری تماس صوتی و تصویری استفاده می‌کردند، اما به لطف تغییرات رابط کاربری آن، اکنون امکانات قابل توجهی به منظور انجام گفتگو به صورت متنی درون برنامه دیده می‌شود. قابلیت ارسال موقعیت جغرافیایی و همچنین ارسال عکس و ویدیو از اسکایپ یک پیام رسان کامل همچون دیگر اپلیکیشن‌ها می‌سازد. با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد، می‌توان به راحتی با سایر تلفن‌های بین‌المللی و شماره‌های فاقد اپلیکیشن اسکایپ تماس برقرار کرد.

اوت لوک

دانلود Outlook

اپلیکیشن Outlook

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ایمیل برای اندروید اوت لوک محسوب می‌شود، چنانکه اغلب کاربران ویندوزی و دسکتاپ نیز همواره آن را انتخاب می‌کنند. مایکروسافت در سال 2014 با پرداخت 200 میلیون دلار، Acompli را خریداری کرد. این یک سرویس ایمیل تلفن همراه دارای تقویم و قابلیت اشتراک‌گذاری فایل محسوب می‌شود. مایکروسافت در ادامه نام آن را به Outlook تغییر داد.

در ادامه ویژگی‌های زیادی به برنامه افزوده شد. با استفاده از اوت اوک به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید می‌توان ایمیل‌های خود را بدون در نظر گرفتن سرویس‌های آن‌ها مدیریت کرد. به این ترتیب امکان افزودن حساب‌های کاربری اوت لوک، گوگل، مایکروسافت اکسچنج، یاهو و دیگر موارد وجود دارد.

به لطف وجود ژست‌های حرکتی می‌توان با کشیدن انگشت به سمت راست یا چپ ایمیل‌ها را آرشیو و یا حذف کرد. وجود تقویم به برنامه اجازه می‌دهد خواندن ایمیل‌ها را در زمان‌های مورد نظر به شما یادآوری کند.

قابلیت Focused Inbox در اوت لوک اندروید به کاربران اجازه می‌دهد ایمیل‌ها را بر اساس اهمیت آن‌ها درجه‌بندی کنند. می‌توان بدون نیاز به دانلود فایل‌ها درون گوشی، به صورت مستقیم فایل‌های مورد نظر را از وان درایو، دراپ باکس و یا گوگل درایو به ایمیل‌ها پیش از ارسال ضمیمه کرد. همانند سایر اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید که تا الان معرفی کردیم، اوت لوک نیز رایگان است.

مایکروسافت اج

دانلود Microsoft Edge

اپلیکیشن Microsoft Edge

تا پیش از ارائه مایکروسافت اج، کاربران نسبت به مرورگر پیش‌فرض ویندوز یعنی IE حس خوبی نداشتند، اما این مرورگر نظر آن‌ها را تغییر داد. در سال جاری، نسخه اندرویدی این مرورگر نیز ارائه شد که تجربه خوبی از وب‌گردی را به کاربران ارائه می‌کند. به لطف قابلیت Continue on PC اگر پنجره‌ای را در مایکروسافت اج دسکتاپ خود باز کرده باشید، می‌توانید آن را در گوشی نیز مشاهده کنید.

داده‌ها نظیر تاریخچه مرور بین تمامی دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شوند. قابلیت مرور ناشناس (حالت InPrivate) سبب می‌شود هیچ کدام یک از صفحات وب مرور شده، درون تاریخچه برنامه ثبت نشوند. به لطف وجود یک حالت مطالعه، حاشیه‌ها و ابزارهای اضافی حذف خواهند شد تا کل نمایشگر به وسیله محتوای وب سایت پر شود. درون مایکروسافت اج اندروید یک بارکد خوان (QR) نیز وجود دارد.

مایکروسافت Authenticator

دانلود Microsoft Authenticator

Microsoft Authenticator

فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای، برای افزایش امنیت فوق‌العاده کاربردی است، اما دردسرهای خاص خود را داشته و در صورتی که به طور مداوم به یک سرویس لاگین می‌کنید، تبدیل به تجربه‌ای خسته‌کننده خواهد شد. با استفاده از اپلیکیشن احراز هویت مایکروسافت، تنها با یک لمس ساده می‌توانید به حساب کاربری مایکروسافت خود دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر اکانت مایکروسافت، با استفاده از Microsoft Authenticator می‌توانید به راحتی به سایر سرویس‌هایی که برایشان احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید. به عنوان نمونه می‌توان به آسودگی لاگین به گوگل و فیس بوک اشاره کرد.

آفیس لنز

دانلود Office Lens

اپلیکیشن Office Lens

آفیس لنز یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید به شمار می‌رود. این اپلیکیشن گوشی هوشمندتان را تبدیل به یک اسکنر پرتابل خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توانید تخته سیاه، اسناد و رسیدهای خود را اسکن کنید. اگرچه ابزارهای اسکن زیادی برای این سیستم عامل وجود دارند، اما یکپارچه بودن آفیس لنز با اپلیکیشن‌های آفیس، مزیتی بزرگ محسوب می‌شود.

می‌توان اسناد را بعد از اسکن درون وان نوت، ورد و یا وان درایو بارگذاری کرد. آفیس لنز به کاربران اجازه می‌دهد تصاویرشان را تبدیل به اسناد ورد، پی دی اف و یا حتی فایل‌های پاورپوینت کنند. از آنجایی که این برنامه از بازشناسى کاراکتر نورى (Optical Character Recognition) به منظور تبدیل تصاویر به متن استفاده می‌کند، آن‌ها قابل سرچ کردن خواهند بود.

ایکس باکس

دانلود Xbox

اپلیکیشن Xbox

اگر یک ایکس باکس وان دارید، داشتن اپلیکیشن ایکس باکس برایتان ضروری است! این اپلیکیشن همچون یک کنترلر مجازی برای کنسول بازی شما رفتار کرده و با استفاده از آن می‌توان ایکس باکس را به راحتی با گوشی هوشمند اندرویدی مدیریت کرد. اسکرول کردن در فید فعالیت‌ها، مشاهده دستاوردها و پیام‌ها و همچنین خرید بازی از فروشگاه تنها بخشی از کارهایی است که می‌توانید به راحتی درون گوشی هوشمندتان انجام بدهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. غول بزرگ نرم افزاری مایکروسافت شکست ناپذیر بدون رقیب ، اگه ماکروسافت از ایران شکایت کنه باید چند میلیار دلار غرامت بدیم برای کپی رایت غیر مجاز برنامه ها ، ماکروسافت عالیه

  2. ماکروسافت دیگه عمرش سر اومده

    • توی تلقن همراه بله دقیقا مثل لپتاپ ها و سیستم عامل مک چون بجز کسایی ک با فتوشاپ کار می کنن کسی از مک استفاده نمی کنه. ولی ویندوز ن چون هیچ رقیبی نداره

  3. گجت نیوز جان یه سوال؟
    برنامه ای هست که بشه توی اندروید office access رو ویرایش کرد؟؟؟

  4. تا حالا با هیچ کدوم کار نکردم