رجیستری گوشی های سامسونگ

رجیستری گوشی های سامسونگ و سایر برندهای تلفن همراه آغاز شد

گوشی های سامسونگ و سایر برندهای باقی‌مانده تلفن همراه نیز وارد طرح رجیستری شدند. با آغاز رجیستری گوشی های سامسونگ و دیگر برندها، آخرین مرحله‌ی این طرح نیز انجام شد.

با آغاز رجیستری گوشی های سامسونگ و سایر برندهای باقی‌مانده تلفن همراه در کشور از اول اردیبهشت 1397، طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی های موبایل وارد آخرین مرحله‌ی اجرایی شد. طرح رجیستری از مهرماه 1396 آغاز شده بود و پیش از این برندهای اپل، بلک بری، موتورولا، گوگل، ال جی، هواوی، نوکیا، سونی، تکنو، شیائومی و مدل‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ مشمول این طرح شده بودند.

مقصد نهایی: رجیستری گوشی های سامسونگ

حالا رجیستری گوشی های سامسونگ و سایر نشان‌های تجاری شامل مایکروسافت، ایسوس، اچ تی سی، زد تی ای، CAT، آلکاتل و لنوو از روز شنبه 1 اردیبهشت 1397 آغاز شده است. به این ترتیب تمامی گوشی های موبایل یا تبلت‌های سیم کارت‌خوری که قابلیت ارسال و دریافت تماس صوتی دارند مشمول طرح رجیستری شده‌اند و این طرح به مقصد نهایی خود رسیده است.

تا قبل از اجرای طرح رجیستری، حدود 90 درصد گوشی‌هایی که وارد بازار ایران می‌شد به صورت قاچاق بود، اما اکنون و پس از اجرای این طرح، تمامی گوشی‌هایی که وارد شبکه موبایل می‌شوند باید به صورت قانونی وارد کشور شده باشند.

کاربران در هنگام خرید گوشی های موبایل باید با شماره‌گیری کد دستوری ستاره 7777 مربع (#7777*)، شناسه IMEI گوشی را استعلام کنند و اگر پاسخ مثبت بود، با اطمینان از قانونی بودن گوشی، آن را خریداری کنند. همچنین در هنگام خرید گوشی باید دقت داشته باشید که کد فعال‌سازی بر روی جعبه یا کارت گارانتی درج شده باشد و در غیر این صورت از خرید گوشی خودداری کنید.

رجیستری گوشی های سامسونگ

فرایند دیگری که خریداران موبایل باید انجام دهند، فعال‌سازی گوشی است. برای این کار پس از روشن کردن گوشی، کد دستوری #7777* را شماره‌گیری کرده و گزینه دوم با عنوان فعال‌سازی را انتخاب کنید. سپس با وارد کردن شناسه IMEI دستگاه، شماره سیم کارتی که از آن بر روی گوشی استفاده خواهید کرد و کد فعال‌سازی، گوشی خود را فعال کنید. در صورت تایید اطلاعات شما، گوشی در شبکه فعال خواهد شد.

همچنین برای خرید و فروش گوشی های دست دوم و کارکرده نیز باید فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید. برای این کار پس از شماره‌گیری کد دستوری #7777*، گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره تلفن و شناسه IMEI، مالکیت دستگاه را به خریدار انتقال دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. ریجستری ضروریه تا جلوی این قاچاق چیا گرفته شه

  2. گفتم که تمدیدش میکنن

  3. فکر کنم تا آخر سال دیگه همه برندا تحت پوشش رجیستری باشن

  4. گوشیای چند سال پیش هم لازمه که ریجستر بشند؟