مشکل تلگرام

مشکل تلگرام در حال حل شدن است

پس از اختلالات گسترده پیام رسان تلگرام در روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1397، سرانجام مشکل تلگرام در حال حل شدن است و این اپلیکیشن پیام رسان از دقایقی پیش برای برخی کاربران در دسترس قرار گرفت.

از حدود ساعت 4 صبح یکشنبه 9 اردیبهشت 1397، پیام رسان تلگرام قطع شد و به هیچ عنوان حتی با فیلترشکن نیز امکان استفاده از آن برای کاربران وجود نداشت. در حالی که شاید در ابتدا تصور می‌شد فیلتر شدن این پیام رسان روسی آغاز شده باشد، اما پاول دوروف، موسس و مدیر تلگرام، با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که مشکل به وجود آمده به دلیل گرمای بیش از حد یکی از سرورهای تلگرام بوده که باعث شده دسترسی به این اپلیکیشن برای ساعاتی با اختلال مواجه شود. وی از کاربران عذرخواهی کرد و گفت مشکل تلگرام در حال بررسی و حل شدن است و اتصال کاربران به تلگرام ظرف ساعات آینده ممکن خواهد شد. دوروف در ادامه نیز توییت دیگری را منتشر کرد و از دریافت گزارشات بسیار زیاد در مورد اختلال تلگرام در کشورهای اروپایی، خاورمیانه، شمال آفریقا و روسیه خبر داد. به این ترتیب مشخص شد که مشکل تلگرام از فیلترینگ نیست و این اختلالات گسترده در سراسر جهان اتفاق افتاده است.

مشکل تلگرام حل شد

سرانجام پس از نزدیک به 12 ساعت و در ساعت 16 یکشنبه 9 اردیبهشت 1397، مشکل تلگرام در حال حل شدن بوده و دسترسی برخی کاربران به این اپلیکیشن پیام رسان برقرار شده است. البته به گزارش کاربران به نظر می‌رسد در حال حاضر تنها مشکل قطعی اپلیکیشن تلگرام ایکس برطرف شده و همچنان دسترسی به اپلیکیشن عادی تلگرام و نسخه دسکتاپ تلگرام با مشکل مواجه است.

به‌روزرسانی: از دقایقی پیش اختلال اپلیکیشن عادی تلگرام و نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن نیز برطرف شده و تمامی کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی به این پیام رسان دسترسی داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. مرسی گجت که اخبارش رو سریعا پوشش میدین

  2. بیشتر از نصف روز تلگرام از دسترس خارج بود الان بلاخره میشه رفت توش

  3. از بیخ گوشمون گذشت

  4. همین الان دسترسی به پیام رسان ممکن شد

  5. امیدوارم زودتر نسخه غیرقابل فیلتر رو برای ایران هم بده و این کند کردن سرعت تموم بشه