ال جی جی 7 تینکیو

ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ) معرفی شد؛ گوشی پرچمدار جدید و متفاوت ال جی

ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ) همراه با هوش مصنوعی و دوربین دوگانه معرفی شد. در ادامه، نگاهی به ویژگی‌ها، مشخصات فنی، امکانات و قیمت ال جی جی 7 تینکیو خواهیم داشت.

ال جی جی 7 تینکیو اولین پرچمدار ال جی برای سال 2018 محسوب می‌شود که با کمی فاصله از زمان‌بندی اولیه کره‌ای‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. در واقع، از معرفی نسل قبلی این گوشی حالا بیشتر از یک سال می‌گذرد و این موضوع نشان می‌دهد ال جی برای تثبیت جایگاه خود در حوزه تلفن های همراه، به یک محصول قدرتمند و خوش‌ساخت نیاز داشته است.

تصور می‌کنید ال جی با G7 ThinQ می‌تواند جایگاه از دست رفته خود را به دست آورد؟

ال جی جی 7 تینکیو

طراحی ال جی جی 7 تینکیو

بعد از عرضه گوشی G6 با نمایشگر بدون حاشیه “FullVision”، حالا در طراحی نسل جدید این موبایل برای نخستین بار از «ناچ» استفاده شده است تا علاوه بر پیروی از اپل و هواوی، افزایش صفحه امکان‌پذیر باشد.

در این گوشی خبری از کلید هوم نیست و در عوض، اسکنر اثر انگشت روی قاب پشتی و زیر دوربین قرار گرفته است. در بریدگی بالای صفحه نیز می‌توان دوربین سلفی، سنسورهای اصلی و اسپیکر earpiece را پیدا کرد. یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب به شخصی‌سازی ناچ مربوط می‌شود. افرادی که به هر دلیلی با این طراحی موافق نیستند، می‌توانند این بخش را به صورت نرم افزاری مخفی کنند تا اعلان‌ها در بخش تیره‌تر بالایی نمایش داده شود. در رابطه با خود ناچ، ال جی اصرار دارد آن را «نمایشگر دوم جدید» بنامد. نخستین بار این کمپانی در گوشی های سری V از نمایشگر دوم استفاده کرد، ولی حالا فبلت های آن با پنل اولد تولید می‌شوند.

ال جی جی 7 تینکیو

ال جی از جدیدترین تکنولوژی LCD خود با نام “Super Bright Display”، با پشتیبانی از HDR10 و پوشش 100 درصد فضای  DCI-P3 بهره برده است تا صفحه نمایشی بسیار درخشان و کشیده با نسبت 19.5:5 پیش روی کاربران قرار داشته باشد. ال جی ادعا می‌کند این فناوری جدید تا 30 درصد مصرف برق را نسبت به نسخه‌های قبلی کاهش می‌دهد. همچنین پنل جدید +M این گوشی از آرایش RGBW استفاده می‌کند تا علاوه بر بهینه شدن کنتراست، حداکثر روشنایی نمایشگر به هزار نیت برسد. در نهایت، پوشش محافظ گوریلا گلس 5 از صفحه نمایش در برابر عناصر خارجی محافظت خواهد کرد.

تغییر آرایش دوربین‌های پشتی، مورد دیگری‌ست که سازندگان با انجام آن تلاش کرده‌اند تفاوت‌ها با نسل قبلی را افزایش دهند. در ساخت این موبایل جدید باز هم از شیشه در دو بخش پشتی و جلویی (همراه با پوشش گوریلا گلس 5) استفاده شده است و فریمی آلومینیومی که ضخامت آن در لبه‌ها کمتر از نسل قبلی است، پنل‌ها را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. با پشتیبانی از WPC و PMA، جی 7 از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی جدید ال جی با استاندارد نظامی MIL-STD-810G تولید شده است و به لطف استاندارد IP68، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود. از آنجایی که ال جی تمرکز زیادی روی قابلیت‌های هوش مصنوعی G7 تینکیو دارد، در بخش سمت چپی دستگاه علاوه بر کلیدهای کنترل حجم صدا، یک دکمه مخصوص را برای استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت در نظر گرفته است تا تعامل کاربران با دستگاه افزایش پیدا کند.

ال جی جی 7 تینکیو

مشخصات فنی ال جی جی 7 تینکیو

ال جی جی 7 تینکیو به صفحه نمایش 6.1 اینچی “FullVision” با وضوح 1440×3120 مجهز شده و محتوا از طریق نمایشگری کشیده و درخشان نمایش داده می‌شود. زیر قاب، تراشه اسنپدراگون 845 همراه با پردازنده هشت هسته‌ای 2.8 گیگاهرتزی در کنار 6 گیگابایت حافظه رم، به عنوان مغز پردازشگر در خدمت کاربران بوده و خریداران می‌توانند اطلاعات را روی حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن ذخیره کنند. در صورت نیاز هم می‌توان فضای ذخیره‌سازی را به کمک کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر 400 گیگابایت افزایش داد.

سازندگان این‌بار از یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی برای تامین نیروی مورد نیاز ال جی جی 7 تینکیو بهره برده‌اند که کمی غافلگیرکننده است چرا نسل قبلی یعنی G6 با یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی به فروش می‌رسید. هرچند، کاهش 30 درصدی مصرف برق صفحه نمایش و استفاده از تراشه 10 نانومتری به جای تراشه 14 نانومتری، احتمالا این کاهش ظرفیت را توجیه خواهد کرد. به هر صورت، کاربران از نسخه 3.0 فناوری شارژ سریع کوالکام برخوردار خواهند شد.

ال جی جی 7 تینکیو

جدای از طراحی جدید و اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی به پرچمدار تازه‌نفس سری G، یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به موسیقی نیز داریم. در ال جی جی 7 تینکیو از اسپیکر استریوی Boom Box استفاده شده است که به ادعای ال جی، سطح صدای پایه حالا بیشتر از 6 دسی‌بل افزایش پیدا کرده و حجم بیس دوبرابر شده است تا اسپیکرهای استریو قدرتمند این گوشی قادر به تولید صدایی بلند باشند.

به این موارد باید چیپ HiFi Quad DAC و پشتیبانی از صدای فراگیر DTS:X 3D را هم اضافه کرد تا برای نخستین بار شاهد استفاده از چنین سیستم صوتی در یک اسمارت فون باشیم.

ال جی جی 7 تینکیو

دوربین ال جی جی 7 تینکیو

بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که امروزه شرکت‌های مختلف رقابتی جدی بر سر آن دارند، سیستم دوربین است. ال جی G7 تینکیو در بخش پشتی به دوربینی دوگانه متشکل از دو سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز f/1.6 برای سنسور اصلی و لنز f/1.9 برای سنسور دوم مجهز شده است و به واسطه وجود لرزشگیر اپیتکال، فوکوس لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز، می‌توان محتوا را با دقتی بسیار بالا ثبت کرد.

همانند قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی V30S ThinQ، در این تلفن هوشمند هم از “Vision AI” استفاده شده که به دستگاه اجازه می‌دهد ضمن شناسایی صحنه‌های مختلف، آنها را متناسب به بهترین شکل بهینه کنند. حالت‌های عکاسی مختلف نیز به شما در ثبت تصاویری باکیفیت کمک خواهد کرد. برای بخش جلویی، دوربینی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و میدان دید 90 درجه، مسئولیت ثبت تصاویر را بر عهده دارد. خوشبختانه اینجا هم ما می‌توانیم رد پای هوش مصنوعی را پیدا کنیم؛ جایی که سازندگان با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته عکاسی سلفی را بهتر از همیشه خواهند کرد.

ال جی جی 7 تینکیو

ال جی جی 7 تینکیو همراه با AI Pack 2.0 و اندروید اوریو توسعه پیدا کرده است، اما سازندگان می‌گویند زمانی که نسخه نهایی اندروید P توسط گوگل ارائه شود، آن را در اختیار خریداران قرار خواهند داد.

این پرچمدار در چهار رنگ خاکستری (New Platinum Gray)، مشکی (New Aurora Black)، آبی (New Moroccan Blue) و قرمز (Raspberry Red) به فروش خواهد رسید. زمان عرضه و قیمت نیز در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

تصاویر ال جی جی 7 تینکیو