تولید پراید

مدیرعامل سایپا: تولید پراید را متوقف نمی‌کنیم

محسن جهرودی، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا اظهار کرد به زودی با فراهم کردن شرایط، خودروی پراید را از رده خارج می‌کنیم، اما این به معنای توقف تولید پراید نیست. وی همچنین گرانی‌های اخیر محصولات سایپا را قانونی دانسته است.

محسن قاسم جهرودی، مدیرعامل سایپا در جمع خبرنگاران در رابطه با توقف تولید برخی محصولات این شرکت خودروسازی که نمی‌توانند استانداردهای اجباری خودرو را پاس کنند گفت ما در نظر داریم به زودی با فراهم کردن شرایط لازم، خودروی پراید را از رده خارج کنیم، اما این به معنای توقف تولید پراید نیست. به گفته جهرودی، پراید یکی از سودآورترین محصولات گروه خودروسازی سایپا در بازارهای صادراتی است و ما بر روی هر دستگاه پراید در بازارهای صادراتی بیش از 3 میلیون تومان سود داریم. بنابراین هیچ‌وقت این محصولات پرسود را از رده خارج نمی‌کنیم، اما عرضه‌ی آن در داخل کشور متوقف خواهد شد.

جهرودی

مدیرعامل سایپا در مورد قیمت پراید در بازارهای صادراتی گفت با وجود آن که گفته می‌شود قیمت پراید در خارج از کشور بسیار کمتر از قیمت داخلی است، ما هر دستگاه پراید را به قیمت 4 هزار و 250 دلار در بازارهای صادراتی به فروش می‌رسانیم که تقریبا معادل 18 میلیون تومان می‌شود. این قیمت در حالی است که هزینه‌هایی چون 9 درصد ارزش افزوده، حق بیمه، 3 درصد عوارض شهرداری و آموزش و پرورش و حق نمایندگی‌ها به آن اختصاص پیدا نمی‌کند، بنابراین این محصول حداقل 3 میلیون تومان برای ما سود دارد.

تولید پراید در داخل کشور تا سال آینده ادامه دارد

جهرودی در مورد زمان توقف تولید پراید و عرضه این خودرو در داخل کشور گفت امیدواریم با تولید یک خودروی جایگزین تا 3 ماه اول سال آینده، عرضه پراید به بازار داخل کشور متوقف شود. وی همچنین در خصوص افزایش قیمت محصولات گروه سایپا اظهار کرد این افزایش قیمت با تایید مراجع ذی‌صلاح انجام شده و قطعی است و اخباری مبنی بر این که وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت آن را تایید نکرده، درست نیست. مدیرعامل سایپا افزود:

خودروسازان در سه سال اخیر افزایش قیمت چندانی نداشته‌اند. از قبل عید در کلان‌ترین مراجع تصمیم‌گیری صنعت خودروسازی کشور در مورد افزایش قیمت خودروها بحث و تبادل نظر شد و در نهایت تصمیم گرفتیم افزایش قیمت‌ها به بعد از عید موکول شود.

جهرودی اضافه کرد ما مصرف‌کننده فولاد، پلیمر و دیگر مواد اولیه هستیم و وقتی مواد اولیه مانند پلیمر 55 درصد گران می‌شود یا فولاد 35 درصد افزایش قیمت دارد و حقوق و دستمزد نیز 20 درصد افزایش پیدا می‌کند، ما نیز ناچاریم به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها، قیمت فروش محصولاتمان را افزایش دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. از نظر قانونی هیچ کس حقی نداره بهش بگه تولید نکن

  2. چرا متوقف کنه وقتی مردم طالبش اینم با کمال پر رویی میاد همچین حرفی میزنه

  3. تقصیر خود ملت هست که واسه خرید پراید صف میکشن. همینایی که کامنت دادن خودشون یا نزدیک ترین اقوامشون پراید دارن!

  4. خیر نبینی انشالله

  5. بابا ول کنید دیگه شیره ملت رو کشیدین هرسال گند تر از سال دیگه

  6. 😥😥😥😥😥
    بیچاره ایم ما….

  7. یه موقعی اینا سعی میکردن هرچقدر تو پاچه ملت میکنن حداقل ظاهرو حفظ کنن ولی الان دیگه ظاهرم حفظ نمیکنن یه قطار بدون انتهارو ده ساله دارن فرو میکنن تو پاچه ملت بی خیالم نمیشن نمیدونم چرا هرچی تصمیم گیری میکنن هرچی خبر میشنویم به ضرره ملته بابا یه تصمیمیم بگیرید که یکم به نفع مردم باشه حداقل بگیم یکمم دارن ظاهرو حفظ میکنن ماشین که امسال بیشتر از 5 میلیون گرون شد.این پراید پیزوری رو خداییش دیگه تولید نکنید بخدا برای خودتون زشته میخندن بهتون.

  8. حالا میخوان نسل بقیه کشور هارو منقرض کنن

  9. چه به سر ما اومده که یه کشور که با پول نفتش و منابعش میشه زندگی برای 80 میلیون نفرش ساخت که تا صد سال دیگم همه کشورای دیگه حسرتو بخورن به این وضع در اومده که برای خرید یه ماشین که هزینه ساختش زیر 5 میلیونه و بدترین کیفیت رو داره باید التماسشون رو هم بکنیم

  10. میخواد ثابت کنه که به پس رفت ادامه خواهیم داد

  11. مدیرعامل سایپا: به قتل عام ایرانی‌ها ادامه می‌دهیم!

  12. رو که رو نیست سنگ پای قزوینه