گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو

پنج مورد عجیب در مورد گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو

گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ) بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی سرانجام معرفی شد. اگرچه این گوشی را می‌توان محصولی متفاوت در مقایسه با نسل قبلی در نظر گفت، ولی موارد عجیبی در مورد پرچمدار ال جی وجود دارد که احتمالا شما را متعجب خواهد کرد.

موبایل جدید ال جی به نمایشگری بدون حاشیه با بریدگی بالای صفحه، پنل شیشه‌ای و دوربین دوگانه مجهز شده است و در آن می‌توان ویژگی‌های پرزرق‌وبرق پرچمداران سال 2018 را پیدا کرد. با این حال، چیزهایی بعضا عجیب در گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو وجود دارد که شاید بهتر بود تغییر کنند.

در ادامه، به پنج مورد عجیب در مورد گوشی جدید LG اشاره می‌کنیم که احتمالا پیش‌تر به آنها توجه نکرده بودید.

ویژگی‌های عجیب گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو

1. نام این گوشی: LG G7 ThinQ

گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو

بله، این موضوع عجیب است، ولی به نظر می‌رسد ال جی تلاش کرده است با انتخاب این اسم، کاربران G7 را به عنوان بخشی از اکوسیستم کلی این شرکت احساس کنند. به همین جهت از “ThinQ” استفاده شده است. “ThinQ” برندی‌ست که طی سال‌های گذشته بسیاری از لوازم خانگی ال جی نام آن را یدک کشیده‌اند و حالا گوشی جدید این شرکت نیز به عنوان بخشی از خانواده “ThinQ”، در کنار یخچال‌ها و ماشین‌های لباسشویی قرار می‌گیرد.

با این تفاسیر، آیا می‌توان بخش آخر را حذف کرده و تنها از نام LG G7 استفاده کرد؟ بدون شک ال جی با این موضوع مخالفت خواهد کرد، ولی از نگاه بسیاری از افراد، ما در واقع با گوشی ال جی جی 7 رو به رو هستیم.

2. عدم استفاده از نمایشگر اولد

گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو

گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو به صفحه نمایشی باکیفیت و با حداکثر روشنایی هزار نیت مجهز شده است که به مشاهده محتوا زیر نور مستقیم خورشید کمک بسزایی خواهد کرد.

شاید همین موضوع را بتوان بزرگ‌ترین دلیل ال جی برای استفاده از پنل LCD به جای OLED در نظر گرفت. ولی از آنجایی که بسیاری از پرچمداران امروز با نمایشگرهای اولد به خاطر کنتراست بالا، رنگ‌های زنده و مشکی‌های عمیق به دست کاربران می‌رسند، این تصمیم ال جی کمی عجیب بوده است.

آیا این موضوع ارتباطی با برخی از مشکلات پیرامون نمایشگرهای اولد ال جی دارد؟ ما از این موضوع اطلاع نداریم، ولی می‌دانیم که گزارش‌های متعددی در رابطه با نمایشگر V30 منتشر شده است که نشان می‌دهد این گوشی رنگ‌ها را به شکلی نامساعد نمایش می‌دهد. پیش‌تر نمونه چنین گزارش‌هایی در مورد گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال که از صفحه نمایش LG OLED بهره می‌برد هم منتشر شده بود.

3. نبود یک سیستم تثبیت‌کننده مناسب برای ویدیوهای 4K

پرچمدار جدید ال جی به سیستم دوربین دوگانه‌ای مجهز شده است که در کمتر موبایلی می‌توان آن را پیدا کرد. این گوشی مشابه دوربین‌های GoPro یا دیگر دوربین‌های اکشن، یک دوربین «معمولی» و یک دوربین ثانوی با زاویه دید بسیار عریض دارد. این ویژگی در هیچ موبایل پرچمدار دیگری وجود ندارد و در بسیاری از موارد، خصوصا زمانی که قصد ثبت تصویر یا ضبط یک ویدیو از منظره‌ها را دارید، بسیار کاربردی خواهد بود.

چیزی که در این بخش ما را ناامید می‌کند، عدم وجود یک سیستم تثبیت‌کننده مناسب هنگام ضبط ویدیوهای 4K است. برای پرچمداری در این سطح، نبود چنین قابلیتی قابل قبول نیستچرا که حتی به پرچمداران ارزان‌تری مثل سری وان پلاس، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر اضافه شده است که عملکرد بسیار خوبی در ضبط ویدیوهای 4K دارد. ما امیدواریم ال جی با ارائه یک آپدیت این مشکل را حل کند.

4. تنها یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعت؟

گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو

بله، همه چیز باتری نیست، اما برای موبایلی اندرویدی که به یک نمایشگر 6.1 اینچی با وضوح +QHD مجهز شده است، یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی نمی‌تواند طول عمر عالی را تضمین کند.

این در حالی‌ست که سایر سازندگان از باتری‌های بزرگ‌تر برای پرچمداران خود استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال، گلکسی اس 9 پلاس به نمایشگری 6.2 اینچی و یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است و یا نیروی مورد نیاز هواوی پی 20 پرو توسط یک باتری 4 هزار میلی‌آمپری تامین می‌شود. در مقایسه با این پرچمداران، باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی ال جی جی 7 تینکیو کمی ضعیف به نظر می‌رسد.

البته ظرفیت باتری تنها فاکتور موجود برای تضمین طول عمر بالای باتری نیست و از مصرف باتری (G7 نمایشگر کارآمدتری دارد) تا پردازنده و بهینه‌سازی رابط کاربری، همگی از فاکتورهایی هستند که حتی در صورت وجود یک باتری کوچک می‌توانند تاثیر قابل توجهی روی طول عمر باتری داشته باشند. به هر صورت، هنوز باتری این گوشی آزمایش نشده و ما نسبت به عملکرد آن مطمئن نیستیم.

5. محیطی که به شکلی عجیب مشابه گوشی های سامسونگ است

گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو

ال جی از یک رابط کاربری جدید برای پرچمدارش استفاده کرده است. اما آیا این سیستم جدید، به شکلی عجیب شباهت بسیار زیادی به رابط “Samsung Experience” ندارد؟

نخست، مهندسان شکل آیکون‌ها را تغییر داده و از فرمی استفاده کرده‌اند که تنها در گوشی های اخیر سامسونگ دیده می‌شود. ال جی ویجت گوگل را به بخش پایینی صفحه منتقل کرده است و در بخش بالایی هم می‌توان ویجت آب و هوای مشابه را پیدا کرد. در نتیجه، آرایش آیکون‌ها در صفحه هوم تا حد زیادی شبیه هوم اسکرین گوشی های سامسونگ است. به این موارد باید شبکه اپلیکیشن های پنج‌ستونه در بخش پایینی با آیکون‌های مشابه و استایل نوتیفیکیشن‌ها را هم اضافه کرد. حتی اپلیکیشن دوربین گوشی موبایل ال جی جی 7 تینکیو با دکمه‌ای سفید برای ثبت تصاویر و دکمه‌ای قرمز برای فیلم‌برداری، به گونه‌ای توسعه پیدا کرده است که مشابه اپلیکیشن دوربین گوشی های سامسونگ باشد. با این تفاسیر بهتر است پرسش خود را به شکلی دیگر مطرح کنیم: آیا ما در حال نگاه کردن به رابط کاربری “Samsung Experience” هستیم؟

اگرچه G7 ThinQ یکی از بهترین اسمارت فون های سال 2018 محسوب می‌شود، ولی تصور می‌کنید ال جی با تغییر چه بخش‌های دیگری می‌توانست موبایلی بهتر را تولید کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینا بیشتر نقصش بودن

  2. گجت الان می خوایی بگی گوشی خوب نیست یا هست یا کپی سامسونگ؟ بخریم یا نخریم؟