طراحی ناچ استایل

ال جی پیش از اپل به ایده طراحی ناچ استایل رسیده بود!

در ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinkQ)، پا به پای دیگر پرچمداران سال جاری از طراحی ناچ استایل پیروی شده است. اگرچه همه به خاطر استفاده اپل از این سبک طراحی برای نخستین مرتبه، ال جی G7 را یک کپی از پرچمدار آن می‌دانند، اما ال جی مدعی منحصربه‌فرد بودن طراحی ال جی جی 7 تینکیو است.

طراحی ناچ استایل، که به معنی وجود یک بریدگی در میانه بالاترین قسمت نمایشگر به منظور قرار دادن سنسورهای لازم برای دست پیدا کردن به طراحی بدون حاشیه بهتر است، در سال جاری اصلی‌ترین ترند در دنیای گوشی های هوشمند محسوب می‌شود. ال جی جی 7 تینکیو نیز در دنباله‌روی از سایر پرچمداران معرفی شده در سال جاری تا امروز، دارای چنین سبک طراحی است، اما آیا این گوشی را باید یک کپی از دیگر گوشی های ناچ استایل مخصوصا آیفون ایکس بدانیم؟

ظهور طراحی ناچ استایل

اولین مرتبه، اسنشال فون به عنوان اولین گوشی اندرویدی تولید شده در شرکت متعلق به خالق این سیستم عامل، سبک جدیدی از طراحی را به کاربران معرفی کرد. در این گوشی، برخلاف سایر گوشی های بدون حاشیه، حتی در بالای نمایشگر نیز حاشیه‌ای وجود نداشت، به همین دلیل راهکاری بسیار منحصربه‌فرد برای قرار دادن دوربین سلفی تعبیه شده بود.

اسنشال فون

با این حال، همه کاربران اپل را به عنوان اولین شرکت استفاده‌کننده از طراحی ناچ استایل، که آن را به دنیای موبایل معرفی کرده است، شناخته و دیگر گوشی های دارای ظاهر مشابه را یک کپی از آیفون ایکس خطاب می‌کنند. اما سایر شرکت‌های گوشی‌ساز، سفت و محکم چنین ادعاهایی را رد می‌کنند.

بعد از این که اعلام شد هواوی می‌توانست قبل اپل از گوشی ناچ استایل معرفی کند، اکنون نوبت به ال جی رسیده تا ادعای مشابهی را مطرح کند. این شرکت با رد ادعای کپی‌برداری از آیفون 10 برای طراحی ال جی جی 7 تینکیو اعلام کرد ال جی، پیش از اپل به طراحی ناچ استایل رسیده بود و درباره آن برنامه‌ریزی می‌کرد.

مدیر بخش موبایل این شرکت، همراه با مطرح کردن این ادعا گفت اگرچه ممکن است ال جی جی 7 از نظر ظاهری شبیه به برخی گوشی های (ناچ استایل) دیگر باشد، اما در واقعیت ویژگی‌های کاملا متفاوتی با آن‌ها در این زمینه دارد.

ال جی جی 7

ال جی حتی دوست ندارد آن را همانند ویژگی مشابه قرار گرفته بر روی دیگر گوشی ها خطاب کند، به همین دلیل به جای ناچ، آن را به عنوان یک نمایشگر دوم می‌شناسد، به این معنی که محیط بیشتری به منظور نمایش در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این مقام مسئول همچنین اعلام کرد استفاده از نمایشگر LCD یک پسرفت محسوب نشده و بخشی از استراتژی ال جی به شمار می‌رود. گفتنی است پنل ال سی دی به کار رفته در ال جی جی 7، کیفیت فوق‌العاده‌ای در حد و اندازه پنل‌های او ال ای دی کنونی دارد.

رییس بخش موبایل ال جی بعد از اشاره به طراحی ناچ استایل پرچمدار جدید آن‌ها گفت ویژگی‌هایی شبیه به انیموجی اپل و ای آر اموجی سامسونگ، بعدها نیز می‌توانند از طریق به‌روزرسانی‌های نرم افزاری به گوشی اضافه شوند. این موضوع نشان می‌دهد ال جی، افزودن چنین قابلیتی را در ذهن دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. البته نظر دوستان 100 هزار تومنی هم محترمه

  2. حرف مفت که کنتور نمیدازه

  3. ایفون دزد ترین برندیه که تا حالا دیدم

  4. اصلا الجی و هواوی اپلو نابود کردن

  5. هواوی که ایده ناچ به ذهنش رسیده بود.الجی هم که ایده ناچ بهش رسیده بود.خوب اگه شهامت داشتن اونا زودتر گوشی ناچ رو تولید می کردن.مهم اینه که اپل این ریسکو کرده و اول از همه برندا گوشی ناچ رو تولید کرده

  6. حالا همه میگن ما زودتر به ایده ناچ رو مطرح کردیم.من طرفدر ال جی هستم و از اپل متنفرم ولی باس به اپل احترام گذاشت چون اون نمایشگر ناچ رو ازش رونمایی کرد پس نمایشگر ناچ نه مال هوواوی نه مال ال جی نمایشگر ناچ ایده اپل.بعدشم دقت کنی هر برندی که ایده ای رو میکنه سال دیگ برندای دیگ تون ایده رو رو گوشی پرچمدار خودشون پیدا می کنند

    • کجاش ایده اپله مرد مومن پس این اسنشال چیه که پارسال همچین گوشی رو معرفی کرد تا حالا که اپل هیچ چیزی از خودش نداشته همش از گوشی های دیگه کپی کرده حوصله ندارم همشو بگم ولی همین سایتها تکنولوژی سر بزن میبینی حسگر اثر انگشت که قبل اپل فکر کنم موتورلا اول بار استفاده کرده بدنه فلزیش که واس اچ تی سی بعد پشت شیشه ای هم از سونی دوربین دو گانه هم باز اچ تی سی دیگه از کپی برداری های بی شمار ios از اندروید هیچی نگم

      • قضیه اپل مثله این جکه.
        روزگار، روزگار بدی شده. اگه پول داشته باشی و …. ، همه می گن: چی فرمودین؟ ولی اگه پول نداشته باشی و حرف حسابم بزنی، همه می گن: تو دوباره …..؟