مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

امروز با یک مقایسه‌ی جذاب همراه شما هستیم و قرار است که گوشی نوا 3 ای را در برابر جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 قرار دهیم و مشخصات سخت افزاری و امکانات نرم افزاری آنها را در مقابل هم مقایسه کنیم.

نوا 3 ای جدیدترین میان رده‌ای است که هواوی به بازارهای جهانی عرضه کرده و این دیوایس قرار است تعداد زیادی از امکانات گوشی های گران قیمت و لوکس را برای کاربران گوشی های اقتصادی به ارمغان بیاورد. بر همین اساس در این مطلب می‌خواهیم مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ را انجام دهیم تا ببینیم در هر قسمت، این گوشی تا چه حدی موفق شده است خود را به سطح پرچمدار فوق گران‌قیمتی نظیر S9 نزدیک کند. بنابراین شما هم در ادامه با این مقایسه‌ی اختصاصی از گجت نیوز همراه ما باشید تا جنگ یک میان رده با یک پرچمدار اندرویدی در سال ۲۰۱۸ را مشاهده کنید:

وزن و ابعاد

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

هر دو گوشی دارای طول و عرض بسیار مشابهی با هم هستند زمانی که آنها را در کنار هم قرار می‌دهید، متوجه فرم بدنه‌ی نسبتا یکسان آنها می‌شوید. البته با توجه به برخورداری از وزن بیشتر، شاید نگه داشتن آن در دست برای افراد دارای دست‌های ظریف، سخت‌تر باشد. در ضمن هواوی موفق شده ضخامت کمتری را نیز برای گوشی خود تعبیه کند که این موضوع در کنار درخشش پنل پشتی، کمک زیادی به جذاب‌تر شدن دیوایس کرده است.

جنس بدنه و رنگ‌ها

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

یک فریم آلومینیومی در مرکز و دو پنل شیشه‌ای متصل به آن در عقب و جلو، بدنه‌ی هر دو گوشی را تشکیل می‌دهد. اما تفاوت اصلی نوا 3 ای در این بخش، برخوداری از یک لایه فیلم سه بعدی در زیر پنل شیشه‌ای پشت آن است که باعث می‌شود طرح‌ها و بازتاب‌های بسیار جذاب و متنوعی در اثر برخورد نور بر روی آن ایجاد شود.

ابعاد و رزولوشن نمایشگر

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

میان رده‌ی جدید هواوی علیرغم برخورداری از بدنه‌ی نسبتا یکسان با اس 9، نمایشگر بزرگتری دارد و این موضوع را مدیون کاهش حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر از بدنه است. رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ ، تراکم پیکسلی معادل ۵۷۰ پیکسل بر هر اینچ را برای اس ۹ به ارمغان آورده است و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ نوا ۳ ای، تراکمی معادل ۴۳۲ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نوع پنل نمایشگر

مثل همیشه سامسونگ از پنل‌های سوپر آمولد خود برای اس 9 بهره برده که باعث شده است عمق رنگ‌های مشکی در آن افزایش پیدا کند. در سوی مقابل هواوی نیز از پنل‌های LTPS IPS LCD در ساخت nova 3e استفاده کرده که رنگ‌های زنده و عدم تغییر کیفیت هنگام تغییر زاویه‌ی دید را برای آن به ارمغان آورده است.

طراحی ناچ

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

هواوی بر مبنای تغییر سلیقه‌ی کاربران در طول این یکی دو سال، به سبک طراحی ناچ رفته است و حاشیه‌ی کوچکی در بالای نمایشگر قرار داده است و این در حالی‌ست که هنوز هیچکدام از محصولات سامسونگ به این ویژگی‌ ظاهری مجهز نشده‌اند.

سنسور اثر انگشت

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

هر دو گوشی داخل این مقایسه از سنسور اثر انگشت برخوردارند که این سنسور بر روی پنل پشتی آنها تعبیه شده است. سنسور فینگرپرینت نوا 3 ای به شکل دایره‌ای در مرکز پنل پشتی و سنسور اس ۹ به شکل کادری بیضی‌شکل در پایین لنز دوربین قرار دارد که البته ممکن است گاهی اوقات این سبک طراحی، باعث لمس ناخواسته‌ی سطح دوربین توسط کاربر شود.

فناوری تشخیص چهره

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

در کمال تعجب، نوا 3 ای با وجود این که یک میان رده محسوب می‌شود، از فناوری تشخیص چهره برخوردار است که این قابلیت از طریق دوربین سلفی عمل می‌کند و در تست‌های ما نیز سرعت تشخیص چهره توسط آن را مشاهده کرده‌اید. گلکسی اس 9 نیز به یک سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم مجهز شده که با دقت بالایی می‌تواند قفل دستگاه را باز کند.

پردازنده

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

هر دو سازنده از پردازنده‌های ساخت خود در محصولاتشان استفاده کرده‌اند و کایرین ۶۵۹ در نوا 3 ای و اگزینوس ۹۸۱۰ در اس ۹، نقش مغز متفکر دیوایس را بازی می‌کنند. تفاوت سرعت فرکانس دو پردازنده را در تصویر مشاهده می‌کنید و البته لازم است بدانید که هر دو چیپست، ساختاری هشت‌هسته‌ای دارند.

حافظه رم

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

دو رقیب داخل مقایسه نوا 3 ای با اس 9 سامسونگ، دارای حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی هستند که سرعت لازم برای اجرای چندین برنامه به طور همزمان را برای کاربران آنها فراهم می‌سازد.

ظرفیت داخلی و جانبی

نوا 3e دارای ظرفیت داخلی ۶۴ گیگابایتی است که البته کاربران می‌توانند از طریق کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی، آن را تا سقف ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهند. اس ۹ نیز در سه ظرفیت مختلف به فروش می‌رسد که کاربران امکان ارتقای آن تا سقف ۲۵۶ گیگابایت را خواهند داشت.

فناوری پخش صدای سه بعدی

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

این فناوری که در قالب الگوریتم‌های هوشمند هواوی هیسن ارائه می‌شود، تنها بر روی نوا 3 ای قابل استفاده خواهد بود و فضایی مشابه سالن کنسرت را برای کاربران شبیه‌سازی می‌کند.

دستیار صوتی هوشمند

سامسونگ از دستیار صوتی اختصاصی خود با نام بیکسبی در گلکسی اس 9 استفاده کرده و کاربران نوا 3 ای نیز می‌توانند از دستیار صوتی سیستم عامل گوگل برای انجام جستجو و اجرای عملکردهای مختلف بهره ببرند.

ظرفیت باتری

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

هر دو رقیب از باتری‌های ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند که البته این باتری در محصول هواوی، از نوع سلول‌های لیتیوم-پلیمری برای مقاومت بیشتر در برابر حوادث و آتش‌سوزی ساخته شده است.

پشتیبانی از شارژ سریع

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

خوشبختانه علیرغم رده‌ی قیمتی، نوا 3 ای نیز مشابه S9 سامسونگ از این فناوری برای شارژ سریع باتری، که فاکتور مهمی برای کاربران شهرهای شلوغ و زندگی‌های سریع محسوب می‌شود، بهره می‌برد.

دوربین دوگانه

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

دوربین دوگانه، ویژگی‌ جذابی است که شما تنها می‌توانید در نوا 3 ای آن را ببینید و اس ۹ با وجود این که پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود، هنوز به این قابلیت مجهز نشده است. از حیث رزولوشن سنسور نیز این محصول هواوی است که با برخورداری از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، تصاویر با رزولوشن بالاتری را در مقایسه با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اس 9 به ثبت می‌رساند.

دوربین سلفی

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نوا 3، یکی از ویژگی‌های جذاب است. اس 9 سامسونگ از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برخوردار است که البته میزان گشودگی دیافراگم آن در برابر گشودگی دیافراگم f/2.0 نوا 3 ای، بالاتر است.

سیستم عامل و رابط کاربری

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

جدیدترین سیستم عامل گوگل یعنی اندروید ۸ اوریو، به طور پیشفرض بر روی هر دو دیوایس نصب شده و رابط‌های کاربری اختصاصی آنها نیز توسط خود سازندگانشان توسعه یافته‌اند تا هماهنگی بالاتری با سخت افزار داشته باشند.

قیمت

مقایسه نوا 3 ای هواوی با گلکسی اس 9 سامسونگ

نوبت به یکی از مهمترین فاکتورها می‌رسد که قطعا در خرید هر محصولی، مهمترین نقش را ایفا می‌کند. قیمت نوا 3 ای حدود ۲.۵ برابر کمتر از اس ۹ سامسونگ است و این یک امتیاز ویژه برای آن محسوب می‌شود.

تاریخ عرضه

تاریخ رونمایی و عرضه‌ی هر دو مدل تقریبا مشابه است و فاصله‌ی آنها به کمتر از چند هفته می‌رسد.

نتیجه‌گیری

در پایان مقایسه نوا 3 ای با گلکسی اس 9 سامسونگ حالا نوبت به جمع‌بندی می‌رسد. قطعا این دو گوشی در دو کلاس متفاوت از نظر قیمتی قرار دارند و در حالی که محصول هواوی، یک میان رده‌ی اندرویدی محسوب می‌شود، محصول سامسونگ، پرچمدار ۲۰۱۸ این برند کره‌ای است و قیمتی به مراتب بالاتر دارد. اما با این وجود، مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از زمینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری، هر دو محصول پا به پای هم حرکت کرده‌اند و شاید مهمترین نتیجه‌گیری ما از این تغییرات، زنگ خطری است که هواوی برای برندهای دیگر به صدا درآورده است.

با ادامه‌ی این روند و عرضه‌ی میان‌رده‌های باکیفیتی نظیر سری نوا، رقابت با این برند چینی هر روز سخت‌تر می‌شود و شاید حتی غول‌های سری اس سامسونگ نیز مجبور به واگذار کردن میدان شوند!