هدست واقعیت افزوده گوگل مشابه مایکروسافت هولولنز در راه است

منتظر هدست واقعیت افزوده گوگل مجهز به تراشه‌های کوالکام باشید

هدست واقعیت افزوده گوگل برای رقابت با هدست هولولنز مایکروسافت در دست تولید است. این هدست برخلاف گوگل گلس، می‌تواند از تکنولوژی واقعیت ترکیبی نیز پشتیبانی کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل مشغول ساخت یک هدست واقعیت افزوده با بهره‌گیری از تراشه‌های جدید کمپانی کوالکام است. هدست واقعیت افزوده گوگل در کارخانه‌های شرکت تایوانی Quanta به تولید خواهد رسید. با توجه به اسنادی که به دست سایت WinFuture رسیده، در حال حاضر گام‌های اولیه‌ی این پروژه برداشته شده است.

هدست واقعیت افزوده گوگل مشابه هولولنز

هدست واقعیت افزوده گوگل به مایکروسافت هولولنز، یک هدست که در سال 2016 با هدف استفاده در طراحی، تمرین و امور تجاری عرضه شد، شباهت خواهد داشت. این هدست که در دست توسعه است، گفته می‌شود به جای گرفتن قدرت خود از دیوایس‌های دیگری همچون یک گوشی هوشمند، یک تراشه کوالکام را در داخل خود جای داده است. این دیوایس همچنین شامل دوربین‌ها و میکروفون‌ها نیز خواهد بود. گفته می‌شود هدست AR گوگل هم اکنون با نام “Google A65” در دست توسعه است و هنوز زمان بهره‌برداری آن و ورودش به مراحل تجاری سازی مشخص نیست.

نه تنها عملکرد این هدست شبیه به هولولنز است، بلکه از تراشه‌های یکسان با آن نیز قدرت خواهد گرفت. گفته می‌شود هولولنز امسال یک به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد که شامل طراحی مبتنی بر ARM و بهبود در عمق دید خواهد شد. بر اساس شایعات، تراشه‌های کوالکام قدرتبخش هر دو هدست هولولنز و گوگل هستند. این تراشه، یک تراشه 4 هسته‌ای مبتنی بر معماری ARM به نام Qualcomm QSC603 خواهد بود.

گوگل در حال حاضر یک هدست واقعیت افزوده به نام گوگل گلس (Google Glass) را به فروش می‌رساند که برای نخستین بار در سال 2013 معرفی شد و سال گذشته نسخه‌ی جدیدی از آن را روانه‌ی بازار کرد. گوگل گلس اساسا یک نمایشگر سربالا همراه دوربین است، در حالی که هدست های مشابه هولولنز با بهره‌گیری از تکنولوژی به نام «واقعیت ترکیبی» به شما اجازه می‌دهند تا اشیا مختلف را به عنوان بخشی از دنیای واقعی دربیاورید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه