بررسی دوربین وای 7 پرایم 2018 و قابلیت های نرم افزاری آن

بررسی دوربین وای 7 پرایم 2018 و قابلیت های نرم افزاری آن

در بررسی دوربین وای 7 پرایم 2018 قصد داریم عملکرد دوربین دوگانه و دوربین سلفی جدیدترین گوشی میان رده هواوی را در میدان عمل بسنجیم و ببینیم کمپانی سازنده چه امکانات و حالت‌های تصویربرداری مختلفی را برای کاربران این موبایل اقتصادی در نظر گرفته است.

هواوی یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که سیستم دوربن دوگانه را به گوشی های میان رده اضافه کرد و حالا وای 7 پرایم 2018 (Huawei Y7 Prime 2018) نیز علیرغم قیمت بسیار مناسبش، از این ویژگی برخوردار است. دوربین دوگانه‌ی وای 7 پرایم 2018 در گوشه‌ی سمت چپ بالای پنل پشتی آن قرار گرفته و یک فلش ال ای دی تک رنگ، لنزهای دوربین را همراهی می‌کند.

دوربین دوگانه ۱۳ + ۲ مگاپیکسلی

بررسی دوربین وای 7 پرایم 2018 و قابلیت های نرم افزاری آن

یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی، پشت لنزهای این دوربین قرار گرفته‌اند و مشابه اکثر دوربین‌های دوگانه‌ی هواوی، این سنسور دوم به جای ثبت خود سوژه، به ثبت اطلاعات مربوط به عمق میدان و فاصله‌ی سوژه از دوربین می‌پردازد. سپس این اطلاعات به واحد پردازش تصویر ارسال می‌شوند تا با ترکیب با اطلاعات ثبت شده توسط سنسور ۱۳ مگاپیکسلی، امکان استفاده از قابلیت‌هایی نظیر حالت Wide Aperture فراهم شود.

اما این حالت دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ احتمالا می‌دانید که هرچه میزان گشودگی دریچه‌ی دیافراگم بیشتر باشد، نور بیشتری به سطح سنسور برخورد می‌کند، پس زمینه محوتر می‌شود و تمرکز اصلی بر روی سوژه‌ی اصلی قرار می‌گیرد. این همان حالتی است که تحت عنوان حالت پرتره در گوشی‌ های هوشمند امروزی شناخته می‌شود. با استفاده از دوربین وای 7 پرایم 2018 نیز شما می‌تونید حالت واید اپرچر را فعال کنید و با تغییر میزان گشودگی دیافراگم در ۷ سطح مختلف، میزان محو شدن پس زمینه را تعیین کنید.

نکته‌ی جذاب اینجاست که اگر هنگام فعال بودن قابلیت واید اپرچر، عکسی بگیرید، حتی بعدها و با مراجعه به گالری نیز می‌توانید باز هم این میزان گشودگی دیافراگم را در ۷ سطح مختلف تغییر دهید تا امکان تغییر فوکوس بین پس زمینه و سوژه حتی بعد از عکاسی نیز امکان‌پذیر باشد.

فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز صحنه (PDAF)

بررسی دوربین وای 7 پرایم 2018 و قابلیت های نرم افزاری آن

هواوی برای دوربین این گوشی، از سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز صحنه استفاده کرده است. طی بررسی‌های ما، این سیستم سرعت عمل مناسبی از خود نشان داد و به‌خصوص هنگام تغییرات سریع، به راحتی می‌توانست بر روی سوژه‌ی جدید فوکوس کند. عملکرد سیستم فوکوس خودکار PDAF این گوشی مخصوصا در محیط‌های پرنور، ارتقا می‌یابد و عملا نیاز شما را به فوکوس مجدد، از بین می‌برد.

طبق اطلاعات کمپانی سازنده، برای طراحی این سیستم دوگانه، از پنج لنز عدسی که بسیار دقیق برشکاری شده‌اند، بهره گرفته شده است. اما این تمام ماجرا نیست و هواوی از یک لایه فیلتر شیشه‌ای آبی IR نیز در ساختار این دوربین استفاده کرده تا با کاهش رنگ‌دهی‌های غیر واقعی و حالات شبح‌مانند تصاویر، کاربر بتواند عکس‌های بسیار دقیق‌تر و پرتره‌های حرفه‌ای‌تری ثبت کند.

در تست‌های ما نیز این دوربین با توجه به رده‌ی قیمتی وای 7 پرایم 2018، توانست عملکرد مناسبی داشته باشد و سوژه‌های مختلف را با جزئیات یکسان در تمام سطح قاب تصویر، به ثبت برساند. البته توجه داشته باشید که برای به دست آوردن بهترین نتیجه در هنگام عکاسی با دوربین گوشی های ارزان قیمت، بهتر است مطمئن شوید که نور کافی در محیط وجود داشته باشد زیرا در محیط‌های تاریک، عملکرد این محصولات افت محسوسی خواهد داشت.

رابط کاربری سه بخشی برای دسترسی آسان و سریع

از حیث رابط کاربری نیز همان ظاهر سه صفحه‌ای در EMUI 8.0 برای این گوشی در نظر گرفته شده است که نمای مرکزی، اختصاص به سوژه دارد و در منوی بالای صفحه می‌توانید حالت واید اپرچر، حالت زیباسازی خودکار و فلش دوربین را کنترل کنید و بین دوربین عقب و جلو جابه‌جا شوید. صفحه‌ی سمت چپ اختصاص به حالت‌های عکاسی دارد که می‌توانید حالت‌هایی نظیر فیلترهای رنگی، پانوراما و اچ دی آر را در آنجا فعال کنید.

صفحه‌ی سمت راست نیز حاوی تنظیمات دوربین است که گزینه‌هایی نظیر رزولوشن تصویر (۵، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۳ مگاپیکسل)، حالت بی‌صدا، تایمر دوربین، کنترل شاتر از طریق فرمان صوتی، ثبت عکس به محض لبخند و حالت آینه‌ای شدن هنگام عکاسی سلفی را می‌توانید از آنجا کنترل کنید.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با لنز عریض

وای 7 پرایم 2018 به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. این سنسور به یک لنز عریض با سطح پوشش ۷۷ درجه‌ای و با گشودگی دیافراگم f/2.0 مجهز شده است که کمک می‌کند هنگام سلفی گرفتن از تعداد افراد زیاد، به مشکلی برای جای دادن همه‌ی دوستانتان در قاب تصویر برنخورید. یکی از قابلیت‌های جذاب این دوربین، حالت فلش سلفی است که هنگام عکس گرفتن در محیط‌های تاریک به کمک شما می‌آید و با تشخیص شرایط محیط و اندازه‌گیری روشنایی چهره، نمایشگر را به طور خودکار روشن می‌کند. این نوردهی به شکل کاملا دقیق و هماهنگ با توناژ رنگی چهره‌ی کاربر انجام می‌گیرد و به شکل متوازن بر روی صورت پخش می‌شود تا سلفی‌هایی زیباتر از همیشه ثبت کنید.

حالت زیباسازی خودکار، یکی دیگر از قابلیت‌های این دوربین است که با فعال کردن آن (چه در دوربین اصلی و چه دوربین سلفی)، رنگ پوست روشن‌تر می‌شود و بهبودهای خودکار برای حذف زوائد پوستی انجام می‌گیرد تا سلفی‌های شما بی‌نقص‌تر از گذشته ثبت شوند. در ضمن طبق گفته‌ی سازنده، از طریق یک آپدیت نرم افزاری، شما می‌توانید افکت‌های اقعیت افزوده که به تازگی به رابط کاربری EMUI 8.0 اضافه شده‌اند را برای دوربین وای 7 پرایم 2018 نیز فعال کنید و از طریق انیمیشن‌های زنده و فیلترهای مختلف، حس و حال جالبی به عکس‌های خود اضافه کنید.

بررسی دوربین وای 7 پرایم 2018 و قابلیت های نرم افزاری آن

فیلم‌برداری فول اچ دی

دوربین گوشی وای 7 پرایم 2018 فادر است فیلم‌هایی با رزولوشن فول اچ دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) را با نرخ ۳۰ قریم بر هر ثانیه ثبت کند. سرعت تعویض حالت و شروع ضبط فیلمبرداری در این گوشی کاملا مناسب است و سطح جزئیات ثبت شده توسط این سیستم دوگانه نیز قطعا در این رده‌ی قیمتی، بسیار قابل توجه است. اما سیستم لرزشگیر آن می‌توانست کمی بهتر عمل کند تا کلیپ‌های ضبط شده در نهایت، حالتی سینمایی‌تر داشته باشند. در پایین می‌توانید نمونه‌ی فیلمبرداری فول اچ دی این دوربین را تماشا کنید:

 

گالری تصاویر دوربین وای 7 پرایم 2018

در انتها برای اینکه وضعیت عملکرد این گوشی در هنگام تصویربرداری با دوربین اصلی و دوربین اصلی را بهتر درک کنید، برایتان مجموعه‌ای از تصاویر متنوع را در شرایط نوری متفاوت و از سوژه‌های مختلف ثبت کرده‌ایم که آنها را در گالری اختصاصی گجت نیوز می‌توانید تماشا کنید. توجه داشته باشید که برای مشاهده‌ی تصاویر در ابعاد و کیفیت کامل، می‌توانید بر روی آنها کلیک راست کنید و در تب جدیدی از مرورگر خود به تماشای آنها بپردازید:

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چرا مود Pro نداره ؟ دوربین دو گانه بدون مود Pro مضحکه و مسخره