با امکانات رابط کاربری هواوی وای 7 پرایم 2018 آشنا شوید

با امکانات رابط کاربری هواوی وای 7 پرایم 2018 آشنا شوید

رابط کاربری هواوی وای 7 پرایم 2018 درست مشابه ورژن‌های جدید پرچمداران این برند چینی، EMUI 8.0 انتخاب شده است تا در کنار جدیدترین ورژن اندروید، شاهد یکی از به‌روزترین و قدرتمندترین ترکیب‌های نرم افزاری در حوزه‌ی گوشی های میان رده باشیم.

ورژن هشتم رابط کاربری اموشن یو آی یا همان EMUI هواوی، بر بستر اندروید ۸ اوریو توسعه یافته است و طراحان این کمپانی تلاش کرده‌اند که ظاهر آن از نسخه‌های قبلی خلوت‌تر شود و طراحی مینیمال‌تری برای آن در نظر گرفته‌اند. این خلوت‌ شدن و به عبارت بهتر، «حذف موارد غیر کاربردی»، از همان صفحه‌ی هوم جلب نظر خواهد کرد و کاهش تعداد نرم افزارهایی که به طور پیشفرض بر روی دیوایس نصب هستند، محیط را برای نصب نرم افزارهای مورد علاقه‌ی کاربر، بازتر کرده است.

علاوه بر این که می‌توانید به آیکون اپلیکیشن‌ها در یک منوی صفحه به صفحه یا یک منوی عمودی (حالت App Drawer) دسترسی داشته باشید، برای ویرایش ظاهر و آیتم‌های داخل صفحه نیز می‌توانید دو انگشت خود را به هم نزدیک کنید (مشابه حالتی که عکس‌ها را بزرگ و کوچک می‌کنید) تا منوی ادیت برایتان باز شود.

در این منو علاوه بر این که می‌توانید آیتم‌ها و ویجت‌های داخل هر صفحه را جابه‌جا و حذف کنید، می‌توانید انیمیشنی که هنگام جابه‌جا شدن بین صفحات اجرا می‌شود را از میان هشت گزینه‌ی متنوع انتخاب کنید. امکان فعال کردن حالت Loop برای هوم اسکرین (هنگام سوایپ کردن از آخرین صفحه‌ی آیکون نرم افزارها، دوباره به هوم اسکرین برخواهید گشت)، چینش دوباره‌ی آیکون نرم افزارها با لرزاندن گوشی، فعال یا غیر فعال کردن گوگل فید و چینش تعداد آیکون‌های داخل هر صفحه (۵ در ۶، ۴ در ۶ یا ۵ در ۵) نیز دیگر گزینه‌هایی هستند که در تنظیمات رابط کاربری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن گیم سوئیت

با امکانات رابط کاربری هواوی وای 7 پرایم 2018 آشنا شوید

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب نرم افزاری در این گوشی اقتصادی، اپلیکیشن Game Suite است که با وارد شدن به آن، تمام بازی‌های شما به شکل خودکار شناسایی و داخل آن گردآوری می‌شوند. شما می‌توانید تعیین کنید که آیکون بازی‌ها تنها در گیم سوئیت نمایش داده شود تا صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها با آیکون‌های متعدد شلوغ نشود.

دو قابلیت مهم توسط گیم سوئیت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که اولی، امکان بازی بدون مزاحمت است. در این حالت نوتیفکیشن‌های اپلیکیشن‌ها به طور خودکار مخفی می‌شوند تا وسط بازی، باعث حواس‌پرتی شما نشوند. قابلیت دوم، امکان انتخاب حالت پردازشی است که می‌توانید آن را بر روی سه حالت Gaming Mode (بهبود عملکرد پردازشی + افزایش مصرف باتری)، Smart Mode (تعادل بین مصرف انرژی و قدرت پردازشی) و Power Saving Mode (کاهش قدرت پردازشی + کاهش مصرف انرژی) قرار دهید.

اسکرین شات آسان

در رابط کاربری هواوی وای 7 پرایم 2018 برای گرفتن اسکرین شات در هر صفحه، کافی است با سه انگشت خود از بالا به پایین سوایپ کنید تا بلافاصله یک عکس از آن صفحه گرفته شود. داخل گالری نیز یک پوشه‌ی جداگانه برای اسکرین شات‌ها در نظر گرفته شده است تا با سرعت بالاتری آنها را پیدا کنید.

داک ناوبری هوشمند

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب EMUI 8.0 این است که به جای استفاده از دکمه‌های لمسی پایین صفحه، می‌توانید از داک ناوبری استفاده کنید. این دکمه به شکل یک دایره‌ی لمسی بر روی صفحه نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را در هر قسمتی از صفحه قرار دهید. علاوه بر این که با یک بار لمس و یا لمس طولانی، می‌توانید عملکرد دکمه‌های بازگشت و هوم را شبیه‌سازی کنید، امکان تعیین میانبرهای مختلف برای این دکمه نیز وجود دارد تا با سوایپ کردن به هر طرف، اپلیکیشن‌ خاصی اجرا شود.

در ضمن با توجه به اینکه این گوشی دارای یک نمایشگر ۶ اینچی است و ممکن است کار کردن با یک دست در آن سخت باشد، شما می‌توانید با سوایپ کردن بر روی نوار ناوبری پایین صفحه، رابط کاربری را در یک ابعاد کوچک‌تر مشاهده کنید و مجددا با لمس هر قسمت خارج از این حالت، به حالت فول ویو منتقل شوید.

یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی

طبق گفته‌ی هواوی، ورژن جدید اموشن یو آی در Y7 Prime 2018 می‌تواند رفتار کاربر را تحلیل کند و با تشخیص این که از کدام قسمت‌ها استفاده‌ی بیشتری انجام می‌گیرد، منابع رم و پردازنده را بر روی آن قسمت‌ها متمرکز کند. این تخصیص منابع به طور هوشمند باعث می‌شود که بهره‌وری دیوایس به طور کلی افزایش پیدا کند و با گذر زمان نیز این سرعت افت نکند.

مالتی تسکینگ پیشرفته

قطعا با وجود یک نمایشگر بزرگ، خیلی از مواقع ترجیح می‌دهید که دو اپلیکیشن را به طور همزمان اجرا کنید تا بتوانید با سرعت بالاتری کارهایتان را پیش ببرید. در EMUI 8.0 شما می‌توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌ی مالتی‌تسکینگ، صفحه را به طور خودکار به دو قسمت تقسیم کنید. در این حالت دو اپلیکیشن به طور همزمان اجرا می‌شوند و به طور مثال می‌توانید در حالی که ایمیل‌هایتان را مرور می‌کنید، نگاهی هم به نتایج مسابقات ورزشی زنده‌ داشته باشید.

در ضمن در این حالت شما می‌توانید با جابه‌جا کردن نوار میان دو صفحه، هر پنجره را در هر ابعادی که تمایل دارید، مشاهده کنید.

فناوری تشخیص چهره

با امکانات رابط کاربری هواوی وای 7 پرایم 2018 آشنا شوید

یکی از قابلیت‌های نرم افزاری جدید وای 7 پرایم 2018، این است که علاوه بر سنسور اثر انگشت، از قابلیت تشخیص چهره نیز می‌توانید برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کنید. این فناوری که از طریق دوربین سلفی وارد عمل می‌شود، می‌تواند ۱۰۲۴ نقطه‌ی مختلف از چهره‌ی کاربر را شناسایی کند و با ساخت یک نقشه‌ی سه بعدی، با سرعت بالایی قفل دیوایس را باز کند.

طی آزمایش‌هایی که ما در شرایط محیطی مختلف بر روی این قابلیت به عمل آوردیم، در مواقعی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد و آیتم خاصی نیز جلوی چهره‌‌ی کاربر را نپوشانده باشد، فناوری فیس آنلاک با سرعت بسیار بالایی عملیات شناسایی را انجام می‌دهد و قطعا بعد از چند بار استفاده، دیگر به سراغ سنسور اثر انگشت نخواهید رفت.