NFC گوشی های آیفون

گشایش درهای منزل با فناوری NFC گوشی های آیفون در آینده‌!

گزارش‌ها حاکیست که به زودی فناوری NFC گوشی های آیفون پرکاربردتر از گذشته خواهد شد و اپل در همین رابطه قابلیت جدیدی را هفته آینده در رویداد WWDC معرفی خواهد کرد.

چیپ NFC گوشی های آیفون در آینده‌ای نزدیک امکان باز کردن درهای منزل یا خودرو را برای کاربران میسر خواهد ساخت. بر اساس گزارش اختصاصی وبسایت The Information این غول دنیای تکنولوژی در حال تدارک مقدمات لازم برای معرفی و ارائه‌ی این به‌روزرسانی بزرگ است.

تاکنون کاربرد عمده‌ی فناوری NFC گوشی های آیفون (که مخفف عبارت near-field communication به معنای ارتباط از فاصله نزدیک است) به پرداخت وجه از طریق سامانه Apple Pay محدود بوده؛ اما اخیراً کارمندان اپل به این قابلیت جدید دسترسی پیدا کرده و برای باز کردن درب اتاق‌ها در مقر اصلی شرکت واقع در کوپرتینو از آن استفاده می‌کنند.

البته در حال حاضر نیز گوشی های آیفون امکان باز کردن قفل‌های هوشمند از طریق بلوتوث را برای کاربران فراهم می‌سازند اما از NFC به عنوان گزینه‌ای ایمن‌تر یاد می‌شود.

آیفون اپل

در این گزارش تاکید شده که اپل به منظور وارد کردن چنین قابلیتی به گوشی های آیفون، از سال 2014 در حال همکاری با کمپانی اچ آی دی گلوبال (فعال در عرصه‌ی تولید سیستم‌های امنیتی) بوده و باب مذاکره با شرکت حمل و نقل کیوبیک (فعال در زمینه تولید و توزیع کارت‌های هوشمند سفر) را نیز از مدت‌ها پیش گشوده بود.

ناگفته نماند هم‌اکنون با استفاده از سیستم پرداخت اپل در ژاپن، لندن و برخی مناطق چین و امریکا امکان پرداخت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد اما در همکاری با کیوبیک، کارایی گوشی های آیفون در این زمینه بیشتر شده و برای ده‌ها میلیون کاربر در نقاط مختلف دنیا قابل استفاده خواهند بود.

اپل کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC را از تاریخ 14 خرداد برپا می‌کند و ظاهرا در این رویداد معرفی ویژگی جدید NFC گوشی های آیفون را جزو دستور کار خود قرار داده است. دسترسی کاربران به این قابلیت، پس از ارائه‌ی عمومی آپدیت نرم افزاری مربوطه فراهم خواهد شد.