بلاک شدن توسط اینستاگرام

دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام و راه‌های خلاصی از آن

چرا گاهی اوقات اینستاگرام فعالیت‌های برخی کاربران خود را محدود و به اصطلاح آن‌ها را بلاک می‌کند؟ در این مطلب قصد داریم دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام و راه‌های جلوگیری و خلاص شدن از آن را بررسی کنیم.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام نمی‌توانید پست‌های مختلف را لایک کنید یا برای آن‌ها کامنت بگذارید. اگر چنین حالتی برای شما رخ داد به این معناست که شما توسط اینستاگرام بلاک یا مسدود شده‌اید. اینستاگرام برای جلوگیری از گسترش حساب‌های کاربری جعلی و همین‌طور کاهش ربات‌ها این الگوریتم را طراحی کرده و اقدام به بلاک کردن برخی کاربران می‌کند. بلاک شدن توسط اینستاگرام زمانی اتفاق می‌افتد که این شبکه اجتماعی فعالیت‌های اسپم را در حساب کاربریتان تشخیص دهد و در این صورت برخی فعالیت‌های اکانت شما را محدود خواهد کرد.

بلاک شدن توسط اینستاگرام

دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام

اینستاگرام معمولا زمانی حساب کاربری شما را بلاک می‌کند که یکی از موارد زیر رخ داده باشد:

  • فالو یا آنفالو شدن بیش از حد توسط کاربران مختلف
  • استفاده از اپلیکیشن‌های ثالث برای افزایش لایک یا افزایش فالوور
  • گذاشتن کامنت‌های تکراری در زیر پست‌های مختلف
  • لایک کردن تعداد زیادی پست در یک بازه زمانی کوتاه

بلاک شدن توسط اینستاگرام

در صورتی که حتی یکی از موارد بالا در اینستاگرام برای شما اتفاق افتاده باشد، اینستاگرام به اسپم بودن فعالیت‌های حساب کاربریتان شک کرده و اکانت شما را مسدود می‌کند. برای خلاص شدن از شر بلاک شدن توسط اینستاگرام می‌توانید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

روش‌های حل مشکل بلاک شدن توسط اینستاگرام

1. تغییر آدرس IP یا تغییر سرویس‌دهنده اینترنتی

زمانی که اینستاگرام شما را مسدود می‌کند، در واقع جلوی آدرس آی پی شما را گرفته است. اولین راه حلی که برای دور زدن این محدودیت به کاربران پیشنهاد می‌شود، تغییر سرویس‌دهنده اینترنتی است. برای مثال اگر از اینترنت خانگی و ثابت استفاده می‌کنید، آن را تغییر داده و به اینترنت گوشی خود متصل شوید.

2. توقف فعالیت‌ها به مدت یک یا دو روز

اگر مشکل شما حل نشد بهتر است تمامی فعالیت‌های خود در اینستاگرام اعم از فالو، آنفالو، لایک و کامنت گذاشتن را به مدت 24 تا 48 ساعت متوقف کنید و پس از آن مجددا وارد حساب کاربری خود شوید.

3. اتصال اکانت اینستاگرام به شبکه‌های اجتماعی مختلف

همان‌طور که گفته شد، زمانی اینستاگرام اقدام به مسدودسازی اکانت شما می‌کند که به اسپم بودن فعالیت‌های آن مشکوک شده باشد. برای همین باید بتوانید هویت خود را ثابت کنید. برای این کار، حتما اکانت اینستاگرام خود را به شبکه‌های اجتماعی مختلف متصل کنید. به این صورت، واقعی بودن حساب کاربری شما تایید خواهد شد و مشخص می‌شود که اکانت شما جعلی نیست.

4. عدم استفاده از اپلیکیشن‌های ثالث مرتبط با اینستاگرام

اپلیکیشن‌های ثالث که برای افزایش لایک و فالوور مورد استفاده قرار می‌گیرند مورد تایید اینستاگرام نیست و در صورت استفاده از آن‌ها، ممکن است توسط اینستاگرام بلاک شوید. بنابراین بهتر است تمامی این برنامه‌های ثالث را حذف کنید.

5. گزارش مشکل به اینستاگرام

اگر اعتقاد دارید که اینستاگرام به اشتباه شما را بلاک کرده، می‌توانید این موضوع را گزارش داده و درخواست بررسی کنید. برای این کار وارد سه نقطه‌ی بالای صفحه شوید و گزینه Report a Problem را انتخاب کنید. در کادر باز شده نیز بر روی Report a Problem کلیک کنید.

بلاک شدن توسط اینستاگرام

اگر با انجام دادن موارد بالا باز هم مشکل شما حل نشد، دیگر چاره‌ای جز صبر کردن نخواهید داشت. معمولا بلاک شدن توسط اینستاگرام بین 4 ساعت تا 4 هفته طول می‌کشد. شاید بهترین راه برای جلوگیری از بروز این اتفاق، پیش‌گیری باشد. با رعایت کردن موارد زیر، دیگر اینستاگرام اکانت شما را مسدود نخواهد کرد:

چگونه مانع از مسدود شدن توسط اینستاگرام شویم؟

1. فعالیت‌های اینستاگرامی خود را کمتر کنید

بهتر است زمان‌بندی مناسبی را برای استفاده از اینستاگرام تعیین کنید و به نوعی فعالیت‌های خود را مدیریت کنید. زمان کمتری را در این شبکه اجتماعی بگذرانید، کمتر لایک کنید و کمتر کاربران دیگر را فالو کنید.

2. از اپلیکیشن‌های ثالث استفاده نکنید

اینستاگرام می‌تواند لایک‌ها و فالوورهای جعلی را شناسایی کنید. پس بهتر است به سراغ اپلیکیشن‌های ثالث برای افزایش لایک و فالوور نروید.

3. اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنید

اطلاعات و مشخصات خود را به طور کامل در پروفایلتان وارد کنید. وارد کردن اطلاعات مهمی مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل و همچنین اتصال اکانت خود به سایر شبکه‌های اجتماعی نقش زیادی در تایید هویت حساب کاربری شما خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. سلام من هیچ کاری نمیکنم نه لایک زباد نه فالو نه کامنت زباد په پست نامناسب ولی هر چند روز یکبار بلوک میشم نمیتونم لایک کنم و بعد چند ساعت درست میشه واقعا چرا نمیدونم لطفا راهنمایی کنید

  2. سلام .یک نفر میگه مانتو جلو باز میفروخته تو اینستا دولت ایران پیجش رو بلاگ کرده .امکان داره یا دروغه.ممنون

  3. آدرس سایت من توسط ایسنتاگرام بلاک شده راه حلی برای رفع این مشکل دارید ؟

  4. ی راه دیگه ام داره،ی پست بذارین ده نفر کامنت انگلیسی بذارن حل میشه

  5. من یبار اینجوری شدم از اول یه پیج ساختم

  6. من اینچجور مشکلی برام پیش نیومده تا حالا ولی بازم ممنون

  7. نمیشه بلاک شدن توسط افرادو دور زد؟؟