مترجم گوگل

نسخه هوشمند و آفلاین مترجم گوگل منتشر شد

از این پس می‌توان از مترجم گوگل به صورت آفلاین نیز استفاده کرد. اگرچه این قابلیت پیشتر نیز امکان‌پذیر بود، اما اکنون گوگل ترنسلیت آفلاین از هوش مصنوعی قدرت گرفته و ترجمه‌هایی روان‌تر و دقیق‌تر ارائه می‌کند.

امکان استفاده از مترجم گوگل به صورت آفلاین، برای آن دسته از کاربرانی که در برخی شرایط به اینترنت دسترسی ندارند، از مدت‌ها قبل فراهم شده است، اما این قابلیت دارای محدودیت‌هایی است که سبب می‌شود استفاده از گوگل ترنسلیت به صورت آفلاین چندان کاربردی نباشد.

اما اکنون گوگل امکان دانلود کردن گوگل ترنسلیت قدرت گرفته از هوش مصنوعی را فراهم کرده است که به لطف آن، امکان استفاده از مترجم گوگل به صورت آفلاین فراهم می‌شود. در اینجا نیز از همان تکنولوژی ترجمه ماشین عصبی که گوگل برای ترجمه به صورت آنلاین استفاده می‌کند بهره گرفته می‌شود، با این تفاوت که به منظور جلوگیری از نیاز به اتصال به اینترنت، از فایل‌های قرار گرفته در حافظه گوشی کاربر استفاده خواهد شد. این فایل‌ها بین 35 تا 45 مگابایت حجم داشته و به همین دلیل فضای زیادی اشغال نمی‌کنند.

به عقیده این شرکت، مترجم گوگل اکنون به لطف قدرت گرفتن از هوش مصنوعی عملکرد بسیار بهتری داشته و ترجمه‌های روان‌تری ارائه خواهد کرد، چرا که برخلاف گذشته به جای معادل‌سازی جمله به صورت بخش بخش، کل آن را دریافت کرده و معنی جمله را به صورتی سلیس‌ برمی‌گرداند. در تصاویر زیر می‌توان به بهبود گوگل ترنسلیت آفلاین به لطف بهره‌گیری از هوش مصنوعی پی برد. اگرچه کارایی آن هنوز به اندازه زمان استفاده از نسخه آنلاین نیست، اما پیشرفت قابل توجهی داشته است.

مترجم گوگل

زبان‌های نسخه آفلاین مترجم گوگل

مترجم گوگل به صورت آفلاین برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس و برای 59 زبان مختلف به منظور دانلود در دسترس خواهد بود. این زبان‌ها شامل آفریقایی، آلبانیایی، عربی، بلاروسی، بنگالی، چینی، دانمارکی، انگلیسی، فیلیپینی، فرانسوی، آلمانی، یونایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، نروژی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، اوکراینی، اسپانیایی، سوئدی، ترکی و ویتنامی هستند. خوشبختانه آفلاین پک مترجم گوگل برای زبان پارسی نیز موجود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. بنظرم خیلی عالی است

  2. سلام چرا فارسی دانلود نمیشه

  3. انگلیسی

  4. چرا نمیشه زبان فارسی رو دانلود کنی

  5. این مترجم بسیار مفید و کاربردی است.

  6. همه چیز داره هوشمند میشه

  7. با این کار الان دیگ گوگل هم برامون فیلتر نکنن شانس اوردیم
    نکنه یه موقع مردم بتونن رایگان از چیزی استفاده کنن و پولی نره تو جیب دولت هههه

  8. آخیش چقدر خوب شد .با این سرعت اینترنت جون آدمو بالا میاورد تا معنی یه جمله رو ببینی