انرژی های تجدیدپذیر

تلاش سامسونگ برای گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

سامسونگ بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تاکید کرد. شرکت سامسونگ الکترونیکس برنامه‌های زیادی برای افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد که در ادامه به مهم‌ترین اهداف این شرکت در زمینه حفظ محیط زیست اشاره می‌کنیم.

شرکت سامسونگ الکترونیکس بار دیگر بر عزم جدی خود برای افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنار استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در فعالیت‌های خود تاکید کرد. اهداف تعریف شده شرکت سامسونگ در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بخشی از تلاش‌های مداوم این شرکت در راستای تعهد عملی به حفظ محیط زیست است.

برنامه‌های سامسونگ برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر

شرکت سامسونگ تلاش‌های جدی در بازارهای آمریکا، اروپا و چین انجام داده است تا استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را توسعه دهد. دلیل انتخاب این بازارها، وجود زیرساخت‌های مجهز برای توسعه و انتقال انرژی های تجدیدپذیر در آنها است. در همین راستا، شرکت سامسونگ برنامه‌ریزی کرده است تا 100 درصد انرژی لازم برای کارخانه‌ها، ساختمان‌های اداری و تاسیسات عملیاتی خود در آمریکا، اروپا و چین را تا سال 2020 از منابع تجدیدپذیر تامین کند. این شرکت تلاش خواهد کرد تا در میان مدت و بلندمدت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را در سراسر جهان توسعه دهد.

انرژی های تجدیدپذیر

هم جهت با همین تعهد، به اصول خریداران انرژی های تجدیدپذیر، متعلق به صندوق جهانی حمایت از حیات وحش (WWF) و مرکز تجارت منابع تجدیدپذیر متعلق به موسسه راکی مانتین پیوسته است.

شرکت سامسونگ در کره جنوبی نیز به صورت کامل از برنامه ملی و راهبری دولت برای افزایش 20 درصدی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2030 حمایت کرده است. در اولین قدم نیز سامسونگ امسال 42 هزار متر مربع صفحه خورشیدی را در شهر دیجیتالی سامسونگ، محل دفتر مرکزی خود، نصب خواهد کرد. در ادامه نیز 21 هزار مترمربع از این صفحه‌های خورشیدی و تاسیسات تولید انرژی گرمایی در سال‌های 2019 و 2020 در مجموعه‌های پیونگ تاک و هواسونگ ایجاد خواهد شد.

مجموع این تلاش‌ها تا سال 2020، سهم انرژی های تجدیدپذیر در فعالیت‌های سامسونگ را برابر با یک نیروگاه برق خورشیدی 3.1 گیگاواتی خواهد کرد. این میزان برابر با برق مصرفی 115 هزار خانوار چهار نفره در کره‌جنوبی در مدت یکسال خواهد بود.

انرژی های تجدیدپذیر

شرکت سامسونگ همچنین پیمانکاران خود در زنجیره تامین قطعات را نیز به این برنامه وارد خواهد کرد. در سال بعد سامسونگ قصد دارد به «پروژه کاهش آزادسازی کربن در زنجیره تامین قطعات» بپیوندند و با کمک آنها به 100 پیمانکار برتر خود کمک خواهد کرد تا به اهداف خود در حوزه تامین انرژی های تجدیدپذیر برسند.

وان کیونگ کیم، معاون اجرایی سامسونگ و مسئول روابط عمومی جهانی سامسونگ می‌گوید:

شرکت سامسونگ با توسعه و حمایت از انرژی های تجدیدپذیر، وظیفه خود را در مقام یک شرکت شهروند انجام می‌دهد. همان‌طور که تعهد گسترده ما نشان می‌دهد، شرکت سامسونگ بر حفظ سیاره زمین تمرکز داشته و وظایف خود را در مقام پیشگام حفظ محیط زیست انجام می‌دهد.

جاشم وربرن، مدیر مشارکت‌های جهانی صندوق حفاظت از حیات وحش نیز گفت:

ما از تصمیم سامسونگ برای توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در تاسیسات این شرکت در سراسر جهان استقبال می‌کنیم. این قدمی بسیار مهم است و ما امیدواریم بتوانیم با سامسونگ در راستای اقدامات بیشتر برای کاهش تاثیر فعالیت‌های این شرکت بر شرایط آب و هوایی، همکاری کنیم.

جزییات بیشتر درباره اقدامات شرکت سامسونگ در این حوزه را می‌توانید در گزارش سالانه فعالیت‌های پایدار سامسونگ الکترونیکس در سال 2018 مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. کار خوبی انجام میده به زودی انرژی های تجدیدد ناپذیر تمام میشه

  2. کاری خوبی میکنه دمش گرم همیشه عالی عمل کرده

  3. ابنا کجان ماها کجاییم
    واقعا 20 سال از بقیه کشورا عقبیم