تراشه کایرین 1020

تراشه قدرتمند کایرین 1020 هواوی در مسیر تولید قرار دارد

در حالی که تراشه کایرین 980 برای تعبیه در گوشی های هواوی میت 20 وارد پروسه تولید انبوه شده؛ ظاهرا کمپانی چینی از هم‌اکنون مراحل آماده‌سازی جانشین این تراشه با نام کایرین 1020 (Kirin 1020) را نیز آغاز کرده است.

هواوی با تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان، کاستن از شدت وابستگی خود به قطعات سخت افزاری ساخت سایر کمپانی ها را ضروری دید و در همین راستا، از چند سال پیش اقدام به تولید چیپست موبایل در شاخه‎ی های‌سیلیکون (HiSilicon) خود کرد. با این وجود، کمپانی کوالکام همچنان سلطه‌ی بی چون و چرای خود در بازار سخت افزار موبایل را حفظ کرده، اما از کایرین 1020 به عنوان تراشه‌ای یاد شده است که ورق را به سود هواوی برمی‌گرداند.

کایرین 970 هواوی

تراشه کایرین 1020 هواوی، دو برابر قدرتمندتر از کایرین 970 خواهد بود

البته هواوی با تراشه کایرین 970 خود نیز توانست تا حدی اسنپدراگون 845 کوالکام را به چالش بکشد و حتی در حوزه هوش مصنوعی، بر آن غلبه کند؛ ولی این محصول هواوی همچنان از حیث عملکرد کلی به پای پرچمدار قدرتمند کوالکام نمی‌رسد.

انتظار می‌رود تراشه در دست تولید «کایرین 980» به لطف برخورداری از فناوری ساخت 7 نانومتری TSMC، سرانجام این طلسم را بشکند.

اما به نقل از برخی منابع نزدیک به هواوی، این کمپانی تولید یک تراشه جدید دیگر با نام کایرین 1020 را تدارک دیده که قدرت آن، دو برابر بیشتر از کایرین 970 توصیف شده است. هنوز اطلاعات دقیقی درباره این چیپست در دست نیست اما گفته شده که هواوی از آمادگی لازم برخوردار است تا به محض راه‌اندازی شبکه ارتباطی 5G، تولید انبوه کایرین 1020 را کلید بزند و در فاصله کوتاهی، این تراشه را در گوشی های هوشمند خود مورد استفاده قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*