گلکسی S9 سامسونگ

نگاهی به تحول سیستم صدا و تصویر در گوشی گلکسی S9 سامسونگ

گوشی های سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس بر مبنای نوآوری‌هایی ساخته شده‌اند که جذابیت تصویر را بیشتر کرده و صدایی کاملا واقعی را ارائه می‌کنند. در این مطلب قصد داریم به تحولی که در سیستم صدا و تصویر گلکسی S9 سامسونگ ایجاد شده اشاره کنیم.

وقتی نمایشگر بدون مرز سامسونگ برای اولین بار روی گوشی گلکسی S8 معرفی شد، چارچوب طراحی‌ گوشی‌های هوشمند به صورت کامل تغییر کرد. این صفحه نمایش زیبا مفهوم نوآوری در نمایشگر را جابجا کرده و استانداردهای جدیدی را در راحتی کاربر و فراگیر بودن تصویر ایجاد کرد.

گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس سامسونگ بر مبنای همان نوآوری ساخته شدند، نه تنها جذابیت تصویر را بیشتر کردند بلکه صدای کاملا واقعی را هم به این تصویر اضافه کردند. در ادامه نگاهی داریم به تغییراتی که در سیستم صدا و تصویر پرچمداران جدید سامسونگ ایجاد شده است تا کار با آن برای کاربران ساده‌تر شود.

نمایشگر بدون مرز گلکسی S9 سامسونگ

هر دو گوشی گلکسی S9 سامسونگ با اندازه 5.8 اینچ و گلکسی S9 پلاس با اندازه 6.2 اینچ مجهز به نمایشگر سوپرآمولد بدون مرز هستند که حالا با بهینه‌سازی‌های متعدد از نظر زیبایی و کیفیت تصویر چند قدم جلوتر رفته‌اند.

گلکسی S9 سامسونگ

طراحی فراخ و زیبا جزو خصوصیات اصلی نمایشگر بدون مرز هستند که با انحنای ظریف در لبه‌ها به زیبایی و ارگانومیک بودن بدنه گلکسی S9 سامسونگ کمک می‌کند. نسبت تصویر 18.5:9 این نمایشگر در کنار قابلیت HDR باعث می‌شود تصویر فیلم، برنامه تلویزیونی یا کلیپ‌های ویدیویی دقیقا با همان کیفیتی نمایش داده شود که تهیه‌کننده ترجیح می‌داده است.

سامسونگ در زمان طراحی نمایشگرهای جدید خود روی ایجاد تجربه‌ای فراگیرتر برای کاربر متمرکز بوده است. بر همین اساس حتی حاشیه بسیار باریک بالای نمایشگر را از قبل هم باریک‌تر کرده و رنگ سیاه صفحه‌ از قبل هم تیره‌تر شده تا با بدنه گوشی یکسان شود. حتی همان حاشیه‌های تقریبا ناموجود هم به شکلی تغییر داده شدند تا بخش‌هایی مانند حسگر چشم را بپوشانند که ممکن است حواس کاربر را پرت کند.

گلکسی S9 سامسونگ

قابلیت Adaptive Contrast Enhancement هم یکی دیگر از تغییرات در راستای بهینه‌سازی فراگیری تصویر است که باعث می‌شود حتی زیر نور مستقیم خورشید هم تصاویر با دقتی فوق‌العاده نمایش داده شوند. گوشی گلکسی S9 سامسونگ اکنون مجهز به قابلیت جدیدی به نام Landscape است که باعث می‌شود صفحه اصلی گوشی و نوار منوی برنامه‌ها جهت‌گیری خود را متناسب با زاویه دست گرفتن گوشی تنظیم کنند. این قابلیت به صورت خاص زمانی مفید است که کاربر حین تماشای یک ویدیو، برای یافتن اپلیکیشنی دیگر به صفحه اصلی برمی‌گردد.

صدای سینمایی

استفاده از گوشی هوشمند به عنوان وسیله‌ای برای تماشای محتوا در حین حرکت در حال فراگیر شدن است. برای رساندن این تجربه تماشا به حد تجربه‌ سینمایی، نیاز به یک سیستم صوتی عالی در کنار این نمایشگر فوق‌العاده داریم، سیستمی که تصویر را کاملا برایمان فراگیر کند.

برای رسیدن به این هدف ما بلندگوهایی را در پایین گلکسی اس 9 قرار دادیم که توسط برند معتبر AKG تنظیم شده‌اند. این دو بلندگو در کنار هم صدایی را تولید می‌کنند که هر چقدر هم آن را بلند می‌کنید از دقت و عمق صدا کم نمی‌شود.

گلکسی S9 سامسونگ

پرچمدار جدید سامسونگ همچنین مجهز به افکت Dolby Atmos است که چه از طریق بلندگوهای خود دستگاه و چه از طریق هدفون، صدایی فراگیر و 180 درجه را به گوش کاربر می‌رساند. این قابلیت هوشمند با تحلیل دقیق صدا، فراگیرترین تجربه را برای کاربر ایجاد می‌کند.

مولتی تسکینگ راحت‌تر

گلکسی S9 سامسونگ مجهز به قابلیت‌های جدیدی در حوزه مولتی تسکینگ است که به صورت خاص برای راحت‌تر شدن انجام هم‌زمان چند کار روی نمایشگر بدون مرز طراحی شده‌اند.

کاربران گلکسی های سامسونگ مدت‌هاست که با مولتی تسکینگ یعنی فعالیت هم‌زمان روی دو پنجره آشنا هستند. نوتیفیکیشن‌هایی که با روشن شدن نور لبه‌های نمایشگر اعلام می‌شوند هم به کاربر امکان می‌دهد تا به راحتی و در حین تماشای محتوای مورد علاقه‌شان، پیام‌های ورودی را هم مشاهده کرده و پاسخ دهند. در این حالت وقتی نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنید، آیکونی هم کنار آن قرار می‌گیرد که با پایین کشیده شدن آن یک پنجره کوچک برای پاسخ دادن به آن پیام ظاهر می‌شود تا بتوانید بدون نیاز به خروج از مرورگر وب یا عقب افتادن از تماشای برنامه مورد علاقه‌تان، فورا به آن پیام پاسخ دهید.

گلکسی S9 سامسونگ

ترکیب قدرتمند نوآوری‌های صدا و تصویر در گلکسی S9 سامسونگ به کاربران امکان می‌دهد بهترین تجربه ممکن را از مولتی تسکینگ بدون عقب افتادن از هیچ برنامه یا فیلمی داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. میگن تغیر و تحول والا ما که چیزی ندیدیم

  2. کاش اس 10 زودتر بیاد که این ارزون شه بخریم