جنگل کج در لهستان

جنگل کج در لهستان با درختان خاص خود، شما را مجذوب خواهد کرد

در بخشی از جنگل کج در لهستان که با نام “The Crooked Forest” شناخته می‌شود، درخت‌هایی وجود دارند که بی هیچ دلیلی به صورت کج رشد کرده‌اند!

در اعماق جنگل‌های منطقه تاریخی پومرانی غربی در لهستان، تمام درخت‌های یک بخش از نزدیکی ریشه با زاویه‌ای تیز خم شده‌ و پدیده‌ای جذاب و بسیار زیبا را که با نام «جنگل کج» یا “The Crooked Forest” شناخته می‌شود، پدید آورده‌اند.

چرا درخت‌ها به این صورت خم می‌شوند؟ هیچ کسی در این‌باره مطمئن نیست. بعضی معتقدند شرایط آب و هوایی سخت سبب ایجاد آنها شده است. برخی دیگر می‌گویند کج شدن درخت‌ها در نتیجه فعالیت‌های انسانی بوده است.

“Kilian Schoönberger”، عکاس مناظر طبیعی، برخی از تصاویری که از جنگل کج در لهستان ثبت کرده را در اختیار همگان گذاشته است تا فضای جذاب و البته خاص این منطقه را نمایش دهد.

جنگل کج در لهستان

مطابق با صحبت‌های این عکاس و همچنین مردم منطقه، این درخت‌ها در سال 1930 کاشته شده‌اند. در آن زمان که جنگ جهانی دوم در جریان بود، آلمانی‌ها منطقه را کنترل می‌کردند. تا به امروز، شایعات بسیاری در رابطه با استفاده از روشی انسانی و تکنیکی خاص برای پدید آمدن و رشد این درخت‌ها وجود دارد. هرچند، این روش و جزئیات آن مشخص نیست. “Schoönberger” در این‌باره می‌گوید «هنوز هیچ توضیح نهایی وجود ندارد.»

یک تئوری، به عقیده این هنرمند، این است که درخت‌های پیش رو به طور مشخص برای رشد چوب‌های خم کاشته‌اند تا از آنها بتوان در ساخت چیزهای مختلفی مثل کشتی‌ها، سورتمه و صندلی‌های چرخ‌دار استفاده کرد. دیگران ادعا می‌کنند جنگ چنین اثراتی بر روی این مناطق داشته است.

برخی مردم در رابطه با تاثیرات جنگ صحبت می‌کنند چرا که در این منطقه نبرد سختی میان ارتش آلمان نازی و ارتش سرخ وجود داشت. تئوری‌های مبهم دیگر به میدان‌های انرژی و حتی سحر و جادو اشاره دارند؛ اما شاید هیچ پاسخ نهایی وجود نخواهد داشت.

جنگل کج در لهستان

نخستین بار، چند سال پیش بود که این عکاس توانمند از جنگل کج در لهستان بازدید کرد. زمانی که او برای عکاسی از منطقه بازگشت، بسیار خوش‌شانس بود چرا که او علاقه زیادی به عکاسی در مه سنگین دارد.

برای ثبت این تصاویر، او مسیری 724 کیلومتری (450 مایلی) را از کلن آلمان تا لهستان رانندگی کرده است.

البته مسافرت در اروپا و عکاسی از چنین مناظری، شغل اصلی این هنرمند قابل است. طی 12 ماه گذشته، او فقط در کشور آلمان بیش از 64 هزار کیلومتر (40 هزار مایل) را رانندگی کرده است.

من جنگل‌های وحشی و عجیب زیادی در اروپا دیده‌ام، اما این درختان در لهستان منحصر به فرد هستند.

برای مشاهده کارهای بیشتری از Schoönberger می‌توانید به پیج اینستاگرام او مراجعه کنید.

عکس‌های جنگل کج در لهستان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام. یک جا خونده بودم که اگر درخت های این جنگل کج هستند ، احتمالاً نه دلیلش فعالیت های بشری بوده و نه تاثیر عوامل ماورایی. احتمالاً موقعیکه این درخت ها تازه کاشته شده بودند و جوان بودند ، بادهای خیلی سختی توی این منطقه می وزیده که باعث شده این درخت ها این مدلی رشد کنند. یعنی در واقع شرایط آب و هوایی و اقلیمی مسبب این قضیه بوده.

  2. قدرت خدا رو ببین
    آیا هنوز هم ایمان نمی اورید؟

  3. دلیل ماوراء ای هستش این چون من سمت کرمانشاه (البته خود کرمانشاه نه) مثل این تعداد زیادی درخت شاید بگم بالای هزار تا به خودشون پیچیده بودن خیلی جالب بود بعد از محلی های اونجا پرسیدیم گفتن که 200، 300 سال پیش مردمی که اینجا زندگی میکردن با جن های این منطقه خوب تا نکردن و خلاصه اذیت کردن جن های اونجام واسه تلافی همه درخت های اونجارو پیچوندن، اینو بخدا با چشمای خودم دیدم و شنیدم و کلکی در کار نیست اینم حدث میزنم جریانش ماوراءطبیعه باشه

  4. این درختا قر تو کمرشون زیاد بوده کج شدن

  5. چقدر تمیز و قشنگه
    اگه ایران بود درختا تا کمر تو زباله بودن اصلا کج بودنشون معلوم نمیشد دیگ

  6. عه چه باحال
    دلیل آب و هوایی داره این

  7. چقدر جالب رشد کردن
    دلیلش چی میتونه باشه