اهواز

اهواز در هفته گذشته با دمای بالای 50 درجه به گرم ترین شهر جهان تبدیل شد

اهواز در هفته گذشته، گرم ترین شهر دنیا بود. سرپرست اداره کل هواشناسی استان خوزستان اعلام کرد دمای این شهر جنوبی در چهار روز از هفته‌ای که گذشت به بالای 50 درجه سانتی گراد رسید و در صدر گرم ترین شهرهای جهان قرار گرفت.

دمای شهر اهواز و سایر شهرهای جنوبی به طور بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و مردم این شهرهای جنوبی گرمای شدیدی را تجربه می‌کنند. محمد سبزه زاری، سرپرست اداره کل هواشناسی استان خوزستان اعلام کرد دمای اهواز در چهار روز از هفته‌ی گذشته به بالای 50 درجه سانتی گراد رسید و گرم ترین شهر جهان شد. وی در ادامه اظهار کرد پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته جاری، دمای استان بین 2 تا 3 درجه کاهش پیدا کند. همین‌طور باید انتظار وقوع گرد و غبار و وزش باد قابل ملاحظه برای ساعاتی در مناطق غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان خوزستان را داشت.

تغییرات دمای اهواز در 23 تیر 97

سبزه زاری افزود در شبانه‌روز گذشته، شهر شوش با 51 درجه و ایذه با 24.8 درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای امروز اهواز هم بین 34 تا 50.5 درجه سانتی گراد خواهد بود. همچنین در فضای مجازی تصویرهایی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد دمای شهرهای جنوبی کشور در روزهای 21 و 22 تیر 1397 تا 60 درجه سانتی گراد نیز افزایش پیدا کرده بود و با توجه به قطعی‌های مکرر برق و مشکلات آب در جنوب ایران، اوضاع نامناسبی را برای مردم جنوبی کشورمان رقم زده است.

اهواز