مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت سیزدهم

در این بخش از مجموع آموزش‌ پیشرفته وردپرس، نحوه مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس را با کمک افزونه Antispam Bee آموزش خواهیم داد.

اگر در سایت با تعداد انبوهی از نظرات اسپم مواجه می‌شوید، افزونه Antispam Bee می‌تواند شما را در نحوه مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس کمک کند. نظرات اسپم فضای زیادی را از پایگاه داده سایت وردپرسی اشغال کرده و سبب دردسر می‌شوند.

روش‌های مختلفی برای نحوه مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس وجود دارد. می‌توان نظرات اسپم را به صورت دستی حذف کرد، اما این کار ممکن است چندین ساعت به طول بینجامد.

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس با افزونه Antispam Bee

اولین کاری که باید انجام دهید، نصب و فعال‌سازی افزونه Antispam Bee است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله «نصب افزونه در وردپرس» مراجعه کنید. پس از فعال‌سازی افزونه Antispam Bee منوی آن در بخش تنظیمات (Settings) قرار می‌گیرد.

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس

صفحه افزونه Antispam Bee به سه بخش Antispam Filter ،Advanced Tool و More Options تقسیم شده است.

بخش Antispam Filter

تنظیمات این بخش، تنظیماتی اساسی است که در شناسایی نظرات اسپم به شما کمک می‌کند. این بخش به شما اجازه خواهد داد تا نظرات را قبل از انتشار، فیلتر و بررسی کنید.

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس

شرح هر یک از قسمت‌های تنظیمات از قرار زیر است:

Trust approved commenters

با فعال کردن این گزینه به طور خودکار می‌توانید نظرات کاربران قابل اعتماد را تایید کنید. این نظردهندگان می‌توانند نظرات خود را در پست‌های سایت ارسال کنند. افزونه نیز به طور خودکار این نظرات را بلافاصله تایید و منتشر خواهد کرد.

Trust commenters with a Gravatar

این گزینه به شما اجازه می‌دهد که نظرات کاربران را براساس تصویر Gravatar تایید کنید.

Consider the comment time

اگر این گزینه فعال باشد، فیلد زمان در نظر گرفته خواهد شد.

BBCode is spam

این گزینه تنظیمات سفارشی را برای بررسی نظرات با استفاده از لینک Bulletin Board Code به‌طور مخفف BBCode و علامت‌گذاری آن‌ها به عنوان اسپم انجام می‌دهد.

Validate the IP address of commenters

این گزینه به شما اجازه می‌دهد با استفاده از آدرس IP معتبر برای چک کردن اطلاعات شبکه نظردهندگان عمل کند. این امر به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرید آیا نظری که ارسال شده مفید بوده یا یک اسپم تلقی می‌شود.

Use regular expressions

این گزینه اگر فعال باشد، نظرات ناخواسته با مجموعه‌ای از الگوهای از پیش تعریف شده شناسایی خواهند شد.

Look in the local spam database

با فعال کردن این گزینه، افزونه، محتوای اسپم را در پایگاه داده سایت جستجو کرده و با تنظیمات بیشتر اسپم‌ها را مدیریت می‌کند.

Use a public antispam database

این گزینه با آدرس IP کامل فرستنده‌ها انجام می‌شود. بنابر این نظرات کشورهای عضو اتحادیه اروپا نادیده گرفته خواهند شد.

Block comments from specific countries

با این گزینه خواهید توانست لیستی از کشورها را برای فیلتر کردن اسپم‌ها اضافه کنید. به راحتی خواهید توانست کدهای کشورها را در لیست‌های سفید و سیاه وارد کنید.

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس

Allow comments only in certain language

این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا زبانی را برای نظردهنده تعیین کنید. بنابراین نظرات در سایر زبان‌ها مسدود شده یا حذف می‌شوند.

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس

بخش Advanced Tools

در بخش Advanced Tools این افزونه مختص مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای مدیریت، مسدود کردن و حذف نظرات ناخواسته تنظیم کنید.

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس

Mark as spam, do not delete

اگر این گزینه را فعال کنید نظرات اسپم حفظ شده و حذف نخواهد شد تا بلکه بتوانید تنظیمات بعدی را فعال کنید.

Spam-Notification by email

با فعال‌سازی این گزینه زمانی که یک نظر اسپم ارسال می‌شود، اعلانی به‌ صورت ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. به این ترتیب مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس از راه دور امکان‌پذیر خواهد شد.

Do not save the spam reason

در صورت فعال بودن این گزینه، نظرات مشکوک در ستونی جداگانه ذخیره خواهد شد.

Delete existing spam after X days

با فعال‌سازی این گزینه می‌توان تعداد روزهایی را تعیین کرد که پس از آن، اسپم‌ها به‌ صورت خودکار حذف می‌شوند.

Limit approval to Comments/Pings

این گزینه تایید نظرات و بازخوردها را تعریف خواهد کرد. اگر تایید را به نظرات محدود کنید، بازخورد آن به‌ صورت خودکار حذف خواهد شد. به‌ طور مشابه اگر محدودیت تایید را برای بازخوردها محدود کنید، نظرات اسپم به‌ طور خودکار از وبلاگ یا وب‌ سایت شما حذف می‌شود. در صورتی که این گزینه فعال نباشد، از تنظیمات قبلی پیروی خواهد شد.

Delete comments by spam reasons

شما می‌توانید نظرات را با دلایل پیشنهادی اسپم، حذف کنید. همچنین می‌توانید چندین دلیل از گزینه‌ها را انتخاب کنید تا پیام‌های ناخواسته به‌ طور خودکار حذف شوند.

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس

بخش More

در MORE (بخش تنظیمات بیشتر) می‌توانید گزینه‌های گزارش را مشاهده کنید. این گزارش‌ها به شما کمک می‌کند به‌ راحتی روی نظرات اسپم نظارت داشته باشید.

مسدود کردن نظرات اسپم در وردپرس

General statistics as a dashboard widget

در صورت فعال بودن این گزینه، یک گزارش اسپم در یک ویجت (ابزارک) تعاملی برای ناحیه داشبورد مدیریت وردپرس شما ایجاد خواهد کرد. این آمار به شما یک دید کلی درباره نظرات اسپم در وبلاگ شما داده است.

Spam counter on the dashboard

در صورت فعال بودن، تعداد کل نظراتی که به عنوان اسپم در یک استایل برجسته دیده می‌شوند، نمایش داده خواهند شد. اگر نظرات اسپمی را حذف کرده باشید، تعدادی از نظرات حذف شده در یک ستون اضافی نمایش داده می‌شوند.

Do not check trackbacks/pingbacks

به‌ طور پیش‌فرض، افزونه چک کردن تمام نظرات، پیگیری‌ها و پیوندها را بررسی می‌کند. شما می‌توانید از چک کردن بازخوردها با این تنظیم جلوگیری کنید.

Comment from used outside of posts

این گزینه، نظرات در صفحات بایگانی شما را نظارت خواهد کرد. پس از اتمام کار، روی دکمه Save Changes کلیک کنید تا تنظیمات در وب سایت اعمال شوند.