چراغ های ال ای دی

8 مزیت استفاده از چراغ های ال ای دی به جای لامپ های رشته‌‌ای

چراغ های ال ای دی مزیت‌های بی‌شماری نسبت به چراغ های رشته‌ای سنتی دارند. در این مقاله به بررسی 8 مورد از مهم‌ترین مزیت‌های لامپ های LED می‌پردازیم.

چراغ های LED (دیود نورافشان) آخرین و جذابترین تکنولوژی پیشرفته در صنعت نور هستند. چراغ های ال ای دی کوچک بوده، لامپ‌های جامد قدرتمندی داشته، انرژی کارآمد و طول عمر بالایی را نیز در اختیار دارند. این باعث می‌شود که ال ای دی ها نسبت به لامپ های سنتی رشته ای از دوام بیشتری برخوردار باشند. فناوری ال ای دی همچنین دارای مزیت‌های بیشتری در مقایسه با لامپ های دارای نور سیمابی، فلورسنت و دیوایس‌های روشنایی دیگر هستند. این می‌تواند شامل عمر طولانی‌تر (60 هزار ساعتی)،‌مضرف انرژی کمتر (90 درصد کارآمدتر)، کاهش هزینه‌های نگهداری و ایمنی بیشتر باشد.

شما مطمئنا تا به حال چیزهای زیادی در مورد مزایای ال ای دی ها از قبیل بهره‌وری انرژی بیشتر آن‌ها در مقایسه با سایر روش‌های روشنایی سنتی شنیده‌اید. همگامی که شما آن‌ها را با سایر روش‌های صرفه جویی در مصرف انرژی روشنایی که در حال حاضر موجود هستند مقایسه می‌کنید، متوجه خواهید شد که چراغ های ال ای دی چقدر راهکار هوشمندانه‌تری برای صرفه جویی در انرژی را در اختیار ما قرار می‌دهند. در این مقاله قصد داریم 8 مزیت مهمی که استفاده از چراغ های ال ای دی در مقایسه با چراغ های رشته‌ای سنتی دارند را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای چراغ های ال ای دی

کارآمدی

ال ای دی ها از قدرت کافی انرژی می‌گیرند و 90 درصد انرژی کمتری در مقایسه با لامپ های رشته‌ای مصرف می‌کنند. از آنجایی که ال ای دی ها از انرژی ارزان تری نیز استفاده می‌کنند و هزینه‌های مصرف کمتری که به همراه دارند، در انتهای ماه قبض برق شما به مراتب کمتر خواهد بود و هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. طول عمر بلند، هزینه‌های کمتر و انرژی کمتر همگی باعث می‌شوند تا شما بخواهید چراغ های سنتی منزلتان را همین حالا به ال ای دی تبدیل کنید.

طول عمر

چراغ های ال ای دی تا 60 هزار ساعت عمر می‌کنند، در حالی که چراغ های رشته‌ای معمولی تنها 1500 ساعت عمر مفید دارند. یک ال ای دی بزرگ می‌تواند بدون نیاز به یک جایگزین، بیش از 7 سال به صورت ثابت مورد استفاده قرار گیرد. به طور معمول لامپ های ال ای دی 10 برابر لامپ های فلورنس کوچک و 133 برابر لامپ های رشته‌ای عمر می‌کنند. طول عمر ال ای دی ها همچنین به شدت هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد.

استحکام

چراغ های ال ای دی دستگاه‌های نورپردازی هستند که از مواد نیمه هادی به جای یک رشته یا گاز نئون استفاده می‌کنند. یک چراغ LED یک تراشه کوچک است که در محفظه اپوکسی به کار رفته است. این باعث می‌شود آ‌ن‌ها نسبت به لامپ های رشته‌ای سنتی یا لوله‌های نئون، مستحکم‌تر نیز باشند.

ایمنی

ایمنی شاید یکی از مهم‌ترین مزایای چراغ های ال ای دی باشد. این چراغ ها تقریبا هیچ گرمایی را تولید نمی‌کنند، پس حتی اگر پس از چندین ساعت روشن بودن نیز به آن‌ها دست بزنید، دست شما نمی‌سوزد. ال ای دی ها 3.4 یکای بریتانیایی حرات / ساعت در مقایسه با عدد 85 در لامپ های معمولی حرارت تولید می‌کنند. این چراغ‌های مدرن‌تر همچنین خطرات سوختگی و آتش سوزی در محیط‌های بسته نظیر منازل را نیز کاهش می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مجتبی خان
    ما سرطانو داریم از بالائیا میگیریم نه چراغ و غذا

  2. واقعا ال ای دی ها هرچی هم بد باشه که نیست ولی واقعا طول عمر عالی و طولانی دارن بدون تغییر کیفیت

  3. همشون از دم سرطان زا و باعث هزار کوفت و زهرماری میشن
    فقط درجه شون کمتر یا بیشتره