اپلیکیشن موبایل فیس بوک

میزان سقوط ارزش سهام فیس بوک در یک روز طی تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود!

سقوط ارزش سهام فیس بوک برای اولین مرتبه بعد از رسوایی این شرکت در نتیجه سواستفاده‌های کمبریج آنالیتیکا رخ داد و سپس باز هم ادامه پیدا کرد. ارزش سهام فیس بوک چندی پیش باز هم به یکباره سقوط کرد و سبب ثبت یک رکورد تازه در دنیای بورس شد.

بر اساس گزارش مالی فیس بوک در ربع دوم سال جاری، ارزش سهام این شرکت در بورس به میزان 24 درصد کاهش پیدا کرده است! انتشار این خبر کافی بود تا بازار سرمایه روی خود را از فیس بوک برگردانده و سبب سقوط مجدد آن شود. این مرتبه، به یکباره ارزش سهام فیس بوک به میزان 119 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد که در کل تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. تصور این که گزارش مالی شرکت در ربع سوم باز هم افتضاح‌تر خواهد شد، یکی دیگر دلایل روی برگرداندن بازار سرمایه از فیس بوک محسوب می‌شود.

سقوط باورنکردنی ارزش سهام فیس بوک

بر اساس آماری که توسط Statista منتشر شده است، اکنون فیس بوک از نظر میزان از دست رفتن سرمایه طی یک روز رکورددار است. پیش از این، اینتل با از دست دادن 90 میلیارد دلار از ارزش خود طی یک روز در سال 2000 رکورددار بود، اما فیس بوک با بهبود بخشیدن این رکورد به میزان 30 میلیارد دلار، رکورددار شد! گفتنی است ارزش سهام مایکروسافت نیز در سال 2000 و چند ماه پیش از اینتل، به یکباره 80 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده بود.

سقوط ارزش سهام فیس بوک

با وجود کاهش سنگین ارزش کل کمپانی فیس بوک، هنوز ارزش هر سهم آن بالاتر از زمانی است که خبر رسوایی آن به خاطر سواستفاده‌های کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات میلیون‌ها کاربر منتشر شد. در حال حاضر ارزش هر سهم فیس بوک برابر 174.89 دلار است.

به نظر شما حرکت رو به پایین فیس بوک تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟ آیا مارک زاکربرگ دیگر به عنوان یک مهره سوخته تلقی شده و دیگر هرگز نخواهد توانست اعتماد کاربران و بازار سرمایه را به خود جلب کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اینم از فیسبوک مطمنم اخرش خودمونم از رده خارج میشیم

  2. چخبره همه داره افت مکنه سهامشون

  3. بابا چجور ملت هنوز از فیس بوک استفاده میکنن
    نه توییتر نه فیسبوک هیچوقت نمیتونه ب خوبی اینستا باشه

  4. اوووووف ۱۱۹ ملیارد دلااااار بیچاره