درآمد هواوی

درآمد هواوی در نیمه اول 2018 با رشد 15 درصدی به بالای 7 میلیارد یوآن رسید

درآمد هواوی در نیمه اول سال 2018 میلادی با رشد سالانه 15 درصدی به 7.325 میلیارد یوآن رسید. در ادامه مطلب، گزارش نتایج کسب و کار Huawei در نیمه اول سال جاری میلادی و پیشرفت‌های این کمپانی چینی را مشاهده می‌کنید.

هواوی نتایج کسب و کار نیمه‌ی اول سال 2018 خود را اعلام کرد. درآمد هواوی در شش ماهه‌ی نخست امسال 7.325 میلیارد یوان بوده که نسبت به همین دوره در سال گذشته 15 درصد بیشتر شده است. حاشیه‌ی سود عملیاتی شرکت در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی 14 درصد بوده است.

Huawei همواره کارایی و کیفیت عملیات خود را بالا می‌برد که این امر در عملکرد بسیار خوب آن نقش داشته است. شرکت انتظار دارد با همین شتاب پیش برود و با موقعیت مالی مستحکمی سال را به پایان برساند.

نکات مربوط به درآمد هواوی در واحدهای مختلف

هواوی در واحد تجهیزات مخابرات (Carrier business) خود به تمرکز بر تقویت نقاط قوت راه حل‌های مبدا به مقصد در زمینه‌ی شبکه‌ی 5 جی (End-to-end 5G solutions) ادامه می‌دهد و در نتیجه همواره در جهت تکامل LTE و همچنین شبکه‌های مبتنی بر هدف (Intent-Driven Networks) و مراکز داده‌های ابری و غیره گام برمی‌دارد تا مشتریان تجهیزات مخابراتی‌اش راحت‌تر بر چالش‌های عملی کسب و کار غلبه کنند. در نهایت، هدف مشترک این است که با فعال‌سازی شبکه‌های تمام ابری (Full Cloud networks)، برقراری اتصال بین افراد و اشیا و توسعه‌ی زیرساخت شبکه، آینده‌ی تجاری تجهیزات مخابراتی تضمین شود.

هواوی فعالانه به دنبال راه‌هایی است تا تجهیزات مخابراتی با ارائه‌ی خدمات مختلف کسب و کارهای جدید، مانند خدمات ویدیویی، اینترنت اشیا (IoT)، پهنای باند خانگی پریمیوم، هم‌افزایی شبکه‌ی ابری و حوزه‌های دیگر را رشد دهند.

هواوی

Huawei در واحد کسب و کار سازمانی (Enterprise business) همواره به تعهد خود به ساخت پلتفرم‌های یکپارچه، نوآورانه و باز برای مشتریان عمل کرده است. این پلتفرم‌ها به دولت‌ها و سازمان‌های همه‌ی صنایع این امکان را می‌دهند که با چابکی و کارآمدی بیشتری دست به نوآوری بزنند، دیجیتال شوند و عملیات روزانه‌شان را هوشمندتر کنند. هواوی به نوآوری‌های خود در زمینه‌ی حوزه‌های ICT پیشرفته از جمله رایانش ابری، IoT، هوش مصنوعی (AI) و کلان داده، ادامه می‌دهد. مرکز داده‌ها، enterprise campus، شبکه‌ی مبتنی بر هدف، انبار All-Flash ، eLTE و راه‌حل‌های ارتباطات تجاری (Enterprise communications solutions) آن به طور گسترده در بخش‌هایی مانند دولت، انرژی، حمل و نقل، امور مالی و تولید استفاده می‌شوند.

در عین حال، هواوی فعالانه تلاش می‌کند، برای حمایت از دگرگونی دیجیتالی (Digital transformation)، اکوسیستم صنعتی را پرورش داده و ترویج کند. هواوی با ساخت پلتفرم‌های ICT باز، OpenLabs و پلتفرم‌هایی برای آموزش، خدمات و بازاریابی جهانی، شرکای بیشتر و بیشتری را جذب کرده، نوآوری مشترک را ممکن می‌کند و گرداگرد خدمات مشتری مشترک اکوسیستمی بنا می‌نهد.

هواوی، در واحد کسب و کار مصرف‌کننده (Consumer business)، در تلاش است با حفظ تمرکز شدید خود بر نوآوری فناورانه، ارزش بیشتری برای کاربرانش فراهم کند. رویدادهای مهم 2018 عبارتند از:

  • سری Huawei P20، که به واسطه‌ی نوآوری‌هایی در عکاسی و AI عکاسی با تلفن هوشمند را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است.
  • GPU Turbo، فناوری تسریع پردازش گرافیکی انقلابی‌ای که پیشرفت بزرگی در گلوگاه‌های پردازش بین سیستم عامل EMUI هواوی، GPUهای تلفن هوشمند و CPUها ایجاد می‌کند. جی پی یو توربو در حد قابل توجهی کارایی پردازش گرافیکی را افزایش و در عین حال مصرف باتری را کاهش می‌دهد. جی پی یو توربو با بهینه‌سازی تعادل بین عملکرد و مصرف باتری موجب می‌شود کاربر تجربه‌ی کلی بسیار خوشایندتری داشته باشد.
  • Matebook X Pro، اولین نوت‌بوک هواوی با طراحی صفحه نمایش FullView است که تقریبا نمایش بدون حاشیه را ممکن می‌سازد. این PC جدید با نوآوری‌های بسیار کامل می‌شود، تحسین فراوان رسانه‌ها و مصرف‌کنندگان را برمی‌انگیزد و موقعیت هواوی را در بازار پی سی‌های ممتاز تثبیت می‌کند.

هواوی، در واحد فضای ابری (Cloud domain)، بر سرعت نوآوری‌های خود در زمینه‌ی زیرساخت ابری افزوده است. شرکت عمده‌ی فعالیت‌های خود را بر عرضه‌ی خدمات ابری با ثبات، قابل اطمینان، امن، قابل اعتماد و پایدار به مشتریان و ساخت بستر هوش منصوعی که برای همه‌ی کاربران مقرون‌به‌صرفه و امن باشد متمرکز کرده است. پیشرفت‌های ویژه‌ی سال 2018 عبارتند از:

  • AI: هواوی کلود EI Intelligent Twins را معرفی و مجموعه‌ای از خدمات، شامل یادگیری عمیق، جستجوی تصویر و ویدیوی هوشمند EI را منتشر کرد تا استفاده‌ی عملی از AI در سناریوهای صنعتی خاص ممکن شود.
  • رایانش ابری (Cloud computing): هواوی C3ne را راه‌اندازی کرد که سرور ابری ارتقای شبکه‌ای است که عملکرد رو به جلو را ده‌ها میلیون بسته در ثانیه افزایش می‌دهد.
  • امنیت ابری (Cloud security): هواوی کلود گواهی PCI-DSS را دریافت کرد که تایید می‌کند همه‌ی خدمات و گره‌های آن از استاندارد امنیت اطلاعات صنعت پرداخت کارتی (PCI-DSS) پیروی می‌کنند (اولین عرضه‌کننده‌ی خدمات ابری در چین که این کار را انجام می‌دهد). هواوی کلود همه‌ی ارزیابی‌های گریدینگ حفاظت از امنیت سایبری طبقه‌بندی شده‌ی سطح 4 مطابق با مقررات وزارت امنیت عمومی چین را نیز پشت سر گذاشته است.

از آن‌جا که هواوی همواره اعتماد و شناخت بیشتری در بازار به دست می‌آورد، روز به روز مشتریان بیشتری خدمات اصلی‌شان را به هواوی کلود منتقل می‌کنند.

هواوی متعهد شده است فناوری دیجیتال را در اختیار همه‌ی افراد، خانه‌ها و سازمان‌ها قرار دهد تا دنیای کاملاا متصل و هوشمندی پدید آید. این شرکت به پیاده‌سازی استراتژی پایپ (Pipe strategy) خود ادامه می‌دهد (استراتژی هواوی در ایجاد اکوسیستم اتصال از شبکه‌های ارتباطی به دیوایس‌های کاربران با پشتیبانی ارتباطات ابری) و بر زیرساخت ICT و دیوایس‌های هوشمند تمرکز می‌کند تا برای مشتریان ارزش تولید کند، توسعه‌ی دیجیتالی و هوشمند جامعه را ممکن سازد و رشد پایدار را تضمین کند.